Ekim ayının en çok konuşulan global kampanyaları
Bu iş seni kıracak!
Sivil toplum kuruluşu Nabs Kanada, 10 Ekim Dünya Ruh Sağlığı Günü için hazırladığı “Eğer İzin Verirsen Bu İş Seni Kıracak” kampanyasını yayınladı. Reklam filminde Crumbles isimli bir animasyon kraker, mesaisi asla bitmeyen bir kadına iş dünyasının sert gerçeklerini anlatıyor. Crumbles, iş yerinde kendini çok fazla zorlamanın ve zihinsel sağlığı ikinci plana atmanın sonuçlarının ağır olacağından bahsediyor. Yetiştirmesi gereken işler sebebiyle gece saat 2’ye kadar çalışan, kendi öz bakımından feragat eden ve annesinin doğum gününü kutlamaya dahi vakit bulamayan çalışana, “Eğer izin verirsen bu iş seni kırabilir” diyor ve nihayet amacına ulaşarak fazla mesaiyi sonlandırıyor.
Meyan köküyle meydan okuma
Dünyadaki çoğu insanın meyan kökünden nefret ettiği varsayımından hareket eden Danimarkalı çikolata markası Lakrids by Johan Bülow, meyan kökü içeren yeni ürününün bu fikri değiştirebileceğine inanıyor. Bu nedenle marka yeni ürününü meyan kökünden nefret eden biriyle paylaşmaya söz veren herkese ücretsiz ürün hediye edeceğini söylüyor. #ShareItWithAHater etiketiyle başlatılan kampanyanın reklam filminde, Lakrids by Johan Bülow’u deneyenlerin ilk verdikleri tepkilere de şahit oluyoruz. Beğenmeyenlerin tepkilerinin de yer aldığı kampanya markanın konuyla ilgili oldukça şeffaf olduğunu da gözler önüne seriyor.
Gerilim dolu bir Halloween hikayesi
Amerikalı kumaş perakendecisi JOANN’in yeni reklam filminde The Office dizisinin yıldızı Phyllis Smith başrolde yer alıyor. Phyllis’in patronunun kızı için diktiği ve mahalledeki kostüm yarışmasında birincilik ödülü almayı umduğu kıyafetine kırmızı bir boya döküyor. Sinsice bir plan yapan Smith, mahallenin en iyi terzisi ve bir numaralı rakibi olan April’i yardıma ikna ediyor. April, JOANN malzeme çantasıyla yardıma koşuyor ve Smith’e birinciliği garanti edecek bir kostüm hazırlıyor. Akıcı bir hikayeye sahip olan reklam filmi Cadılar Bayramı konseptine uygun olarak Phyllis Smith’e bırakılan gizemli notlar ve telefonlar aracılığıyla gerilim de yaşatıyor. Kampanya Where Eagles Dare imzası taşıyor.
İyi bir karar ver…
NFL’nin (National Football League) resmi sponsoru Quaker Oats, sabah kahvaltısı öğününü desteklemek için futbol efsaneleri Drew Brees, Jerry Rice ve Jerome Bettis’in yer aldığı 30 saniyelik yeni bir reklam yayınladı. Reklam filminin ana fikri şu; Quaker gevrekleri güçlü sporcuların güne başlaması için sağlıklı bir yolsa, muhtemelen herkes için yeterince sağlıklıdır. Kampanya aynı zamanda, Quaker’ın bir gıda bankası ağı olan Feeding America’ya 125.000 dolarlık bağış yapmasına atıfta bulunarak bir iyilik çağrısı başlatıyor. #Goodcall hashtag’iyle yayınlanan kampanya izleyenleri alışveriş yaptıktan sonra kalan para üstlerini biriktirmeye ve açlık oranını azaltmak için bağış yapmaya çağırıyor. Mizahi diliyle öne çıkan kampanyayı yaratıcı ajans Mekanism hayata geçirdi.
Maalesef, sadece insanlar için…
Innocean Almanya tarafından Hyundai için hazırlanan basılı reklam çalışmaları doğada gerçekleşen acımasız karşılaşmalara atıfta bulunarak Hyundai’de bulunan teknolojinin çarpışmaları önlemeye yardımcı olduğunu anlatıyor. Kutup ayısı ve balık, kartal ve tavşan gibi hayvanların ölümcül karşılaşmalarının betimlendiği çalışmada “Unfortunately, only available for humans” (maalesef, sadece insanlar için) sloganı öne çıkıyor.
Bize her yer Squid Game
Kore yapımı gerilim dizisi Squid Game’in tanıtımı için farklı şehirlerde kampanyalar yapan Netflix Seul’de Itaewon Metro İstasyonu’nu devasa bir oyun alanına dönüştürdü. Diziyle alakalı akla gelebilecek hemen her ikonik ayrıntının yer aldığı oyun alanı ziyaretçilere ilginç bir deneyim sunuyor. Itaewon İstasyonu’nu bir oyun alanına çeviren Netflix, Filipinler’de de devasa robot bebeği bir kavşağa yerleştirdi. Marka, kafeleriyle ünlü Paris’te ise Squid Game temalı bir kafe açtı.
Su kahramanları aranıyor
Su teknolojileri şirketi Xylem ve Manchester City FC, azalan su kaynaklarına dikkat çekmek için ortak bir kampanyaya imza attı. İki kurum kampanyada Manchester City Teknik Direktörü Pep Guardiola ve oyuncularla birlikte gençleri “Su Kahramanı” olmaya çağırdı. Kampanya filminde futbolcular, hayranlarının günlük su kullanımlarını azaltmak için atabilecekleri pratik adımları özetliyor.
Aşı olana KFC’den tavuklu lolipop
Daha önce yediğiniz lolipopları unutun. Zira KFC, Yeni Zelandalıları önce aşı olmaya ardından da hak ettikleri “Lolli-Popcorn Chicken”ı almaya çağırıyor. Stanley ST iş birliğinde hazırlanan kampanyada KFC, aşı kartını gösteren müşterilere Popcorn Chicken Snack Box ve kampanyaya özel tasarlanan “Lolli- Popcorn Chicken”dan hediye edeceğini vurguluyor. Tavuklu lolipop kulağa pek cazip gelmese de çalışma dikkat çekmeyi başarmış gibi görünüyor.
Buradan “nut game” gibi görünüyor
Bisküvi markası Nutter Butter, Twitter’da bir post ile Squid Game’e gönderme yaptı ve dizideki muhafızların kafalarının yerine yer fıstığı koyarak, “Squid Game aşağı, Squid Game yukarı… Nut Game (Fıstık Oyunu) istiyoruz” dedi. #NutGame hashtagi altında pek çok kullanıcı da kendi içeriklerini paylaştı. Bu sırada atıştırmalık ürünler markası Planters’ın maskotu Mr. Peanut, üzerinde yer fıstığı şekli olan bir dalgona şekeri paylaşarak “Yeterince kolay görünüyor” dedi. Mr. Peanut’a hashtag üzerinden laf atan Nutter Butter, “Bana Nut Game gibi görünüyor” diyerek cevap verdi.
Diğer yaratıcı kampanyalara göz atmak için TIKLAYIN.