Yaratıcı zihinlere ilham verecek global kampanyalar
Okyanus boğulursa biz de boğuluruz!
Okyanustan çıkarılan plastiklerden kıyafet üreten moda markası Thalassophy, çarpıcı bir kampanyayla tüm dünyayı okyanusa attıkları çöplerin doğa ve insanlık üzerindeki etkisini düşünmeye davet ediyor. Okyanuslar boğulursa biz de boğuluruz mesajıyla nefesini tutarken boğulmaya başlayan bir adamın önce sakin, sonra korkan yüzüne odaklanan reklam filmi İngiltere merkezli 10 Days imzası taşıyor.
Zamanında Instagram olsaydı…
Diamonds Factory, “Tarihteki 7 güçlü kadın sosyal medya çağında yaşasaydı Instagram profilleri nasıl görünürdü?” ve “Tarihi portrelerde kullanılan bu mücevherlerin tahmini değeri ne kadar?” sorularını yeni kampanyasında yanıtladı.
Bu 7 efsane kadına ait portreler Instagram postuna dönüştürülerek fantastik hikayelerine uygun “caption”lar oluşturuldu. Diamonds Factory Pırlanta Mücevher Danışmanı James Harris, portrelerde yer alan tarihi mücevherlerin tahmini değerini ise bugünün fiyatlarıyla paylaştı.
Kampanyada yer alan isimler: Marie Antoinette, Kraliçe I. Elizabeth, Kleopatra, Boudica, Wu Zeitan, Büyük Catherine ve İskoç Kraliçesi Mary.
Rexona standart güzellik algısına meydan okuyor
Her iki insandan birinin, yargılanma korkusuyla evinden dışarı yeterince çıkmaması Rexona’nın yeni kampanyasına ilham oluyor. Kampanyada yer alan konvansiyonel güzellik ve görünüm sınırlarının dışında kalan bireyler, etrafındakilerin meraklı ve önyargılı bakışlarından saklanmayı reddedip onlara özgüvenle ve yaptıklarıyla yanıt veriyor. Reklamlarda ve sosyal medya platformlarında yaratılan “ideal vücut” kavramını yıkmayı hedefleyen kampanya #WatchMeMove hashtagiyle sosyal medya kullanıcılarını da korkmadan hareket etmeye davet ediyor.
Wispa Gold çikolataseverleri yatırımcı olmaya davet ediyor
Mondelez International’ın alt markası Cadbury, sınırlı sayıda üretilecek Wispa Gold çikolatasını piyasaya sürmeden önce çikolataseverleri Wispa Gold’un yatırımcısı olmaya davet etti. Yatırımların artmasıyla kripto para, gümüş ve hatta altınla benzer meblağlarda değerlendirilen Wispa Gold’un yatırımcıları 3 Eylül’de açıklanacak final değerle birlikte kazançlarını yine çikolata barının kendisiyle alabilecek. Wispa Gold’u global olarak gündeme taşıyan kampanya VCCP London imzası taşıyor.
“Basquiat Tiffany’e şapka çıkarır”
Tiffany & Co.’nun marka imajı; kendine özgü mavi kutusu, “Breakfast at Tiffany” ve Audrey Hepburn ilişkisine kadar ikonlaşmış sembollerle dolu. Bu yıldızlar geçidine bir yenisini eklemeye hazırlanan Tiffany & Co., yeni koleksiyonunu “About Love” isimli kampanyasında günümüzün en ikonik çiftlerinden Beyonce ve Jay Z’nin marka sözcülüğünde duyurdu.
Beyonce yayınlanan kampanya fotoğraflarında Audrey Hepburn’u anımsatan siyah Balmain elbisesiyle görülürken Jay Z’de ona eşlik ediyor. Beyonce’nin taktığı mücevher kolye, 1878’de Güney Afrika’da keşfedilip 128.54 karat olması ve Audrey Hepburn’den sonra ilk defa bir reklam kampanyasında kullanılmasıyla öne çıkıyor.
Ayrıca kampanyanın önemli detaylarından biri fotoğrafların arka planındaki, Tiffany mavisi ağırlıklı tablo… Jean-Michel Basquiat’ın 1982 tarihinde yarattığı eseri “Equals Pi”ın kamuoyuna ilk defa sunulduğu mecra olarak da tarihe geçen kampanya hakkında Tiffany & Co. Başkan Yardımcısı Alexandre Arnault, “Basquiat’nın tabloyu Tiffany için yaptığını söyleyen hiçbir dayanağımız yok. New York’u sevdiğini, lüksü ve mücevherleri sevdiğini biliyoruz. Tahminim, tablonun tesadüfi olmadığı. Tiffany mavisi o kadar özel bir renk ki, Basquiat’nın Tiffany’e şapka çıkardığını düşünmemek işten bile değil…” diyor.
Ofislere dair neleri özlemedik?
İş yeri üretkenlik platformu ClickUp, ofise döndüğümüzde hepimizin karşılaşmak zorunda olduğu gariplikler hakkında altı bölümlük mizahi bir video dizisi yayınladı. ClickUp’ın kurum içi yaratıcı ekibi tarafından geliştirilen ve üretilen dizi, bir buçuk yıllık uzaktan çalışmanın ardından ofise dönen çalışanların başına gelen pek çok rahatsız edici ve komik ana ışık tutuyor. Çalışmada iş arkadaşına sarılmak, beşlik çakmak, el sıkışmak veya “göğüs tokuşturmak” gibi kaygı uyandıran eylemlere yer veriliyor. Hızlı ve Öfkeli filmiyle akıllara kazınan ünlü oyuncu Chad Lindberg’in de rol aldığı kampanya ofise dönüşü sorgulatmayı amaçlıyor.
Rapunzel’in artık prense ihtiyacı yok!
Ünlü masal kahramanı Rapunzel, Amazon’un yeni kampanyasında modern bir kişilikle çıkıyor karşımıza. Reklam filminde Rapunzel’i tutkularını takip etmek ve kendi rotasını çizmek için uygun nakliye ve eğlence avantajlarından yararlanırken izliyoruz. Masal klişelerine meydan okunan filmde Rapunzel kendisini kuleden kurtarmak için saçları yerine Amazon Prime üyeliğini kullanıyor ve aynı gün ücretsiz kargo hizmetiyle teslim aldığı merdivenle özgürlüğe “merhaba” diyor.
Gözlerini patatesten ayırma
Covid 19 dönemiyle birlikte araca servis hizmeti birçok insanın hayatında önem kazandı. Hatta Norveç’te yapılan yemek servislerinin yüzde 40’ı arabaya servis hizmetinden oluşuyor. Ancak araştırma verilerine göre sürüş sırasında yemek yemek, direksiyon hakimiyeti kaybı sebepli trafik kazalarının üçte birini oluşturuyor. McDonald’s konuyu gündeme taşımanın marjinal bir yolunu buldu…
McDonald’s Norveç sürüş sırasında yemek yemenin diraksiyon hakimiyeti kaybına yol açabileceğine dikkat çekmek ve müşterilerini uyarmak için “Eyes on The Fries” kampanyasını yayınladı. Fast food zinciri, müşterilerine McFries benzeri yol şeritlerinden gözlerini ayırmamalarını ve yolculuk sırasında yemek yememelerini hatırlattı. Kampanya Nord DDB Oslo imzası taşıyor.
Bu billboardların gözü köpeğinizin üstünde
Bazı bilim kurgu filmlerinde gördüğümüz, kişiye özel reklamlar sunan billboard panolarının gerçek olup olmayacağını illa ki merak etmişsinizdir. Aslına bakarsanız dijital billboardlar çoktan insanları takip etmeye başladı bile. Dentastix ürününü tanıtmak ve git gide rekabetçi hale gelen Hırvat pazarında konumunu güçlendirmek isteyen köpek maması markası Pedigree de dijital açıkhava reklamcılığının bu teknolojik nimetlerinden faydalanıyor. Avrupa Birliği’nin Genel Veri Koruma Yönetmeliği (GDPR), spesifik olarak köpek sahiplerinin takip edilmesini sınırlasa da marka MediaCom Zagreb ile çalışarak bir çözüm üretti ve köpek sahiplerini değil, köpekleri takip eden bir algoritma geliştirdi. Algoritma sayesinde, ekranın önünde bir köpek tespit edildiğinde sahibinin önüne bir Pedigree Dentastix reklamı çıkıyor… Kampanya ilerledikçe Pedigree, küçük, orta ve büyük köpekler arasında ayrım yapmak için algoritmayı daha da rafine hale getirdi ve böylece köpeğin boyutuna özel ürünler sunmaya başladı.
Netflix hedef kitlesinin ödünü patlattı
Netflix, 15 Temmuz’da yayınlanan İtalyan yapımı korku filmi “A Classic Horror Story”de yer alan şeytani figürü sokaklara taşıdı. Bir reklam panosunda yoldan geçenleri sinsice takip eden dublör, kimi zaman reklam panosundan fırlayarak etraftan geçenlere korku dolu anlar yaşattı. İlginç kampanya Publicis İtalya imzası taşıyor.
Yüzülebilir reklam panosu
Adidas için YouGov’un yaptığı araştırmaya göre Birleşik Arap Emirlikleri’ndeki kadınların sadece yüzde 12’si halka açık bir plajda veya havuzda mayo giyme konusunda rahat hissediyor. Bunun üzerine marka, Beyonce Ivy Park kapsayıcı mayo koleksiyonuna dikkat çekmek için etkili bir açıkhava reklamı hazırladı. Havas Middle East iş birliğiyle hazırlanan kampanyada Dubai’nin en çok tercih edilen plajlarından Kite Beach seçildi. Reklam panosu beş metre yükseklik ve yaklaşık üç metre derinliğe sahip olarak konumlandırıldı. Yüzmeye açık olan pano, kadınları mayoları ile halka açık alanda yüzmeye teşvik ediyor.
İnsanları korur, okyanusları yok eder
2020 yılında başlayan küresel pandemi nedeniyle yalnızca bir yıl içerisinde 1,5 milyardan fazla maske okyanusa atıldı. Tek kullanımlık yüz maskelerinin en büyük satıcılarından biri olan Alibaba Group da bu soruna dikkat çekmek amacıyla 2021 Dünya Günü için WWF ile yaratıcı bir çalışmaya imza attı. Kampanya, sanatçı Qiurui Du’nun “Fading Sea Creatures” adlı canlı performansına ev sahipliği yapan bir etkinliği içeriyor. Dünyanın en dayanıklı canlılarından olan denizanasına odaklanan performans, bu yaşlı deniz canlısının felaketlerden ve kitlesel yok oluşlardan sağ kaldığı halde maske kirliliğinin sonucunda yok olabileceği mesajını veriyor. Gösteride Qiurui tek kullanımlık yüz maskelerinden yapılmış bir tuval üzerine yaptığı denizanası resmini suya batırdığında hidrokromik boyayla gerçekleştirilen resim silinirken sudan çıkarıldığında yeniden ortaya çıkıyor. Çalışma F5 Shanghai imzası taşıyor.
KFC, Ikea’dan rol çalıyor
KFC, geçtiğimiz hafta İspanya genelinde “IKEA’nın olduğu yer” olarak bilinen Balear Adası’nda dördüncü restoranını açtı. Restoran açılışını duyurmak ve yerel halkın dikkatini çekmek için Madrid ajansı PS21, halkın Ikea sempatisinden yola çıkarak hem KFC logolarını sarı ve mavi renklere boyadı hem de yazı tipografisini IKEA’yı anımsatacak biçimde değiştirdi. Kampanya hakkında KFC İspanya Marka Müdürü Beatriz Martinez, “Yeni restoranın açılışı, bölgenin sakinlerine daha yakın olmak için bir fırsat. Bu yüzden onların günlük hayatlarının bir parçası olmamızı sağlayacak yerel içgörüler bulmaya çalışıyoruz” dedi.