Yaratıcılıkları ile sınırları zorlayan ilham verici 40 reklam kampanyası
Reklamcılık zorlu bir süreç, ancak mükemmel reklamı yaratma konusunda birçok farklı stratejiler var. Görsel medya ve infografi çağında, firmalar daha çok izleyici çekmek için daha büyük resimler kullanıyor. Bazıları da geleneksel reklamcılığa biraz daha farklı bir yaklaşım getiriyor; tüketicilere bir ürüne neden ihtiyaç duyduklarını anlatmak yerine onlara göstermeyi tercih ediyor.
Bazı markalar, reklamlarında kelimenin tam anlamıyla dünyayı ters yüz ediyor. Yayınladığı kampanyaları dünyayı yansıttığından bakanların aklından uzun süre çıkmıyor. Lifehack’ten Savannah Marie, en yaratıcı 40 reklam çalışmasını derledi…
1. Panasonic Burun Kılı Temizleyici
Bu reklam, tuvalin biraz dışına taşmış.
2. Colgate Diş İpi
Çoğumuz diş ipini, dişimize yemek sıkışınca kullanıyoruz. Colgate reklamında bu bilgiyi değerlendirmiş.
3. Frontline
İşte dış çevreyi reklamın bir parçası olarak kullanan bir çalışma… Alışveriş merkezinin zemin katına yerleştirilmiş bu reklam, altında yürüyen insanları köpeğin üstüne üşüşen pireler haline getirmiş.
4. Adidas
Almanya Münih havalimanının yakınlarında yer alan bu devasa Oliver Kahn reklamı oldukça etkileyici…
5. IKEA Montaj Hizmeti
Reklamda yazan linki görünce her şey açık… “Eğer şirketin montaj hizmetini kullanmazsanız, hatalı ürünlerle karşılaşabilirsiniz” diyor IKEA.6. Heineken
Yaratıcı bir 3D billboard çalışması…
7. NHS Smokefree
İngiliz bir sigara bırakma örgütü, “Ortalama bağımlı yılda beş binden fazla sigara içiyor. Oltaya düşmeyin.” diyerek dikkat çekiyor.
8. Garnier
“Her saç tipi için”…
9. Fransa Ulusal Okuma-Yazma Bilmezliğe Karşı Mücadele Derneği (ANLCI)
Başta parlak bir yazı ve bikini modeli ile sıradan bir reklam gibi görünse de bizi açıklamasıyla şaşırtıyor: “Fransa’da 3 milyondan fazla insan bunun bir bikini reklamı olduğunu zannediyor. Okuma-yazma bilmezliğe karşı savaşımıza yardımcı olun!”
10. Whiskas
Evcil hayvanlarımız, vahşi dünyada kendilerine yer bulmuş…
11. Nivea Night
Yalnızca ürünün kendisi kullanılarak vermek istenen mesaja ulaşılmış.
12. Guiness
Alkollü araba kullanmanın reaksiyonu nasıl yavaşlattığına dair yaratıcı ve etkileyici bir çalışma…
13. British Airways
Bu interaktif billboard, yukarıda hangi uçuşun olduğunu söylüyor.
14. Denver Water
“Neye ihtiyacınız varsa onu kullanın.”
15. The Economist
Yine başarılı bir interaktif çalışma örneği… Ampul, önünden biri geçince yanmaya başlıyor.16. Jobsintown.de
Alman iş bulma sitesi, “Hayat yanlış iş için çok kısa” diyor.
17. Tampax
“Doğa anayı alt et” diyen bir anneler günü reklamı.
18. Nescafe
“Hiçbir şey sizi Nescafe kadar hızlı uyandıramaz.”
19. Coffee Inn
Oldukça akılda kalıcı bir çalışma…
20. Careerbuilder.com
“Gördüğünüz ilk teklife hemen atlamayın.” diyen yaratıcı bir kariyer sitesi reklamı.
21. Johnny Walker
“Johnnie yürürdü… Alkollü araba kullanmayın!”
22. Unicef
“Beni Görmezden Gelme!”
23. Viagra
24. Eskom
“Elektriği Akıllıca Kullanın
25. Kill Bill
Müşterilerini rahatsız eden bir reklam…
26. Hard Rock Cafe
Eğer şarkıyı bilmiyorsanız, “Hey Jude, siyah olmasın.” sözü bir anlam ifade etmeyebilir.
27. Australian Post
Kişiselleştirme konusunda çığır açmış…
28. Dünya Doğayı Koruma Vakfı
Bağışlanan her kuruşun değerli olduğunu hatırlatıyor.
29. Pepper Hot
Dikkat çekici bir acı biber reklamı…
30. The Naval Museum of Alberta
“Alberta Denizcilik Müzesi”
31. Saveourclimate.ca
Dünya Doğayı Koruma Vakfı’ndan yine yaratıcı bir çalışma… “Okyanus seviyesi her zamankinden daha hızlı yükseliyor.”
32. 12 Keys
Hamilelik sırasında içki içmenin zararlarına dair düşündürücü bir reklam…
33. Koleston
Gün ışığını boya olarak kullanmışlar…
34. Martor
“Çok Keskin”
35. Hot Wheels
Lunapark deneyimini yetişkinlere hatırlatıyor.
36. All State
Lokasyon kullanımı başarılı bir sigorta reklamı.
37. BBC World
“Haberin iki yüzünü de görün.”
38. Oreo
Ay’a ayak basılmasının şerefine hazırlanan bir reklam çalışması…
39. Slim Fast
“Düğünden önce fazla kilolarınızı vermeye ne dersiniz?”
40. Evian
Kendini genç hissedenler için…