Festivaller domino taşı gibi devriliyor
Publicis Worldwide’ın geçtiğimiz hafta aldığı yarışmalara katılmama kararı henüz etkisini yitirmemişken, konuyla ilgili sarsıcı bir gelişme de global reklam network’ü Y&R tarafında yaşandı. Y&R, yıl sonuna kadar kreatif yarışmalardan çekilecek, hiçbir uluslararası yarışma veya festivale iş ya da temsilci göndermeyecek.
Ardı ardına gelen benzer kararlar sektörün dev festivallerinin organizatörlerini zor durumda bırakacak gibi görünüyor. Bunlardan biri de Slovenya merkezli yaratıcılık festivali Golden Drum. Etkinliğin yaratıcıları ekonomik beklentilerin karşılanmaması halinde yarışmanın son senesi olacağını belirtiyor. Marketing Türkiye’nin de aralarında bulunduğu küresel temsilcilerine gönderilen bilgi metninde, büyük ajansların çekilme kararının festivalin geleceğini ekonomik olarak zora soktuğu belirtilirken, temsilcilerin bulunduğu ülkelerdeki ajansları festivallere katılması yönünde desteklemesinin altı çizildi.
Öyle görünüyor ki Cannes Lions’ta başlayan ve sektörün bir numaralı gündem maddesi haline gelen “yarışma ve festivaller” önümüzdeki günlerde çokça konuşulup tartışılacak. Ve bu tartışmalar küresel yaratıcılık festivallerinin de kaderini tayin edecek…