Yasaklı Instagram’a verilerle bakış…
Gemius Audience verilerine göre Instagram, kullanıcı sayısı bakımından Türkiye’nin en büyük 4. platformu. 2024 yılı ay ortalamasına bakıldığında ise Instagram’ı ayda ortalama 50,6 milyon kişi ziyaret etmiş.
Instagram’ın cinsiyet dağılımında ise kadın erkek oranı neredeyse başa baş. Instagram’ı en yoğun kullanan yaş grupları ise 25-34 ve 35-44 aralıkları…
100 reklamdan 33’ü Instagram’da
Instagram medya satın alımlarını ifade eden gösterim verisinin dağılım yüzdesine (SOV-share of Voice) göre, yüzde 33’lük pay ile ilk sırada yer alıyor. Daha basit ifadeyle, Türkiye’de her 100 reklamdan 33’ünü Instagram kullanıcılara sunuyor.
E-ticaret ilk sırada
Instagram’a en fazla reklam veren kategoriler incelendiğinde ilk sırada e-ticaret yer alıyor. E-ticareti sırasıyla medya, kişisel bakım ve seyahat/turizm endüstrileri takip ediyor. Instagram görsel ağırlıklı bir platform olduğundan özellikle turizm/seyahat endüstrisinin ilk reklam tercihi oluyor.
Turizm endüstrisinin tv/dijital toplam reklam yatırımlarına bakınca yarıya yakınının da Instagram’da olduğu dikkat çekiyor. Turizm/seyahat endüstrisinin yaptığı her 2 reklamdan 1’i Instagram’da yer alıyor.
KOBİ’ler ilk sırada
Instagram’a reklam veren markalar incelendiğinde ise ilk sırada KOBİ’lerin yer aldığı dikkat çekiyor. Instagram’a verilen her 100 reklamdan 44’ü bir orta ve küçük ölçekli şirket tarafından verilmiş. Türkiye’nin en dev firmalarının verdikleri reklamlarla aldıkları paylar KOBİ’lerin çok gerisinde kalıyor.