Yemeksepeti’nin yeni arayüzü platformu nasıl etkiledi?
Yemeksepeti, geçtiğimiz haftalarda radikal bir karar alarak logosunun ardından tüm platformlarının arayüzünde de kapsamlı bir değişikliğe gitti. Kullanıcı deneyimini radikal bir biçimde etkileyen bu değişim sonrası pek çok kullanıcı sosyal medya üzerinden eleştiri oklarını Yemeksepeti’ne yöneltirken, marka da iletişim çalışmalarına hız kesmeden devam etti. Peki sonuç olarak Yemeksepeti bu süreci nasıl geride bıraktı? Yenilenen arayüzün ardından site trafiği nasıl etkilendi ve dahası platform bugün ne kadarlık bir kitleye erişiyor? Yanıtlar Gemius‘tan geliyor…
Değişim her zaman beraberinde pozitif yansımalar getirmiyor elbette. Hele ki sektör içerisinde pek çok yükselen yeni rakipleri olan bir dijital platformsanız ve kullanıcılarınız gerçekleştirdiğiniz değişimi “kullanıcı deneyimini zorlaştıran bir yenilik” olarak yorumluyorsa tehlike çanları çalıyor demektir. Sürecin farkında olan Yemeksepeti bu değişikliğin ardından pek çok video ve görsel hazırlayarak yeni arayüzün sunduğu avantajları müşterilerine anlattı ve kullanıcıların Yemeksepeti’nin yeni yüzü”nü hızlıca sahiplenmesi için büyük bir efor sarf etti…
Peki bu değişim sonrası Yemeksepeti’ne uğrayan ziyaretçi trafiği ne yönde değişti?
Gemius Audience’ın 25 Nisan – 19 Haziran 2022 tarih aralığını kapsayan verilerine göre Yemeksepeti, Nisan ayının son haftasında yaklaşık 11 milyon ziyaretçiye ulaşırken, platformun değiştiği 24 Mayıs tarihine kadar da bu trafik artmaya devam etti.
16-22 Mayıs tarihlerinde yani Yemeksepeti’nin eski arayüzüyle hizmet verdiği son hafta yaklaşık 13.93 milyon ziyaretçiye ulaşan şirket, 24 Mayıs’ta yeni arayüz için düğmeye bastı ve bir önceki hafta 13,93 milyon ziyaretçiye erişen şirket, 23-29 Mayıs haftasında ise 13,77 milyon kullanıcıyı ağırladı.
Değişimin olduğu hafta kayda değer bir trafik kaybı yaşanmazken, 30 Mayıs – 5 Haziran haftasında ise kayda değer bir kayıp yaşandı ve bu sayının 12,47 milyona gerilediği görüldü.
Ancak bu düşüş trendinin çok kısa sürdüğü ve 6–12 Haziran haftasında Yemeksepeti’nin ziyaretçi sayısının yeniden artışa geçtiği de verilere yansıyor. Zira ilgili hafta 13,58 milyon erişime ulaşan şirket, bir sonraki hafta da 13,55 milyon ziyaretçiye ev sahipliği yaparak birkaç hafta içinde platformların hızlıca toparlandığı ve arayüz değişikliğinin hemen öncesindeki rakamları yakaladığı görülüyor…