Yeni ajans, yeni yaklaşım: Tek durak, 1 ajans, 5 uzmanlık
Kurumsal iletişim yetkinliği güçlü olan Hill & Knowlton’da 2013’den beri Genel Müdür olarak görev yapan Pelin Kocaalp, “Hayalimdeki stratejiyle ortaya çıktı” dediği ve bütüncül hizmet anlayışla tasarladığı yeni nesil iletişim ajansının kurulmasına liderlik ederek yoluna devam ediyor. Kocaalp ile açılımı “Us and Champions” olan bu yeni nesil “Marketing Communication” ajansı UandC’yi konuşmak üzere buluştuk.
Pelin Kocaalp deneyimli bir iletişimci. Bu nedenle başlangıçta hem güçlü hem de UandC’nin farkını ortaya koyan iddialı bir söylemle yola çıkıyor. Kulak verelim; “İletişim danışmanlığı alanında yıllara dayanan uzmanlığını, dijitalin getirdiği yeniliklerle harmanlayarak bütünleşik iletişim stratejileri üzerinden geliştiren UandC, müşterilerine dünya çapında iletişim çözümleri sunmak için kuruldu.
UandC olarak, “Tek Durak, 1 Ajans ve 5 Uzmanlık” prensibiyle hizmet veriyoruz. UandC beş ayrı bölümden oluşuyor; PR, Creative, Etkinlik, Dijital ve tabii ki AI… Ben ve tüm ekip arkadaşlarım, iletişim danışmanlığı alanında yıllara dayanan uzmanlığımızı, dijitalin getirdiği yeniliklerle harmanlayarak bütünleşik iletişim stratejileri üzerinden geliştiriyoruz ve müşterilerimize dünya çapında iletişim çözümleri sunuyoruz.
Müşterilerimizi, kendi sektörlerinin şampiyonları olarak görüyoruz. Onları şampiyonlar liginde tutmayı hedefleyerek, stratejik ve entegre iletişim danışmanlığı sunacağız. Müşteri memnuniyetini ve başarısını önceliklendirme, UandC’nin temel ilkesi olacak.”
Farklı birikimlerden oluşan güçlü bir kariyer
Akdeniz Üniversitesi Turizm İşletme Fakültesi lisans mezuniyeti sonrası, ABD Kaliforniya Berkeley Üniversitesi’nde “Pazarlama” üzerine eğitim alan Kocaalp, Boğaziçi Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Bölümü’nde, “Avrupa Çalışmaları” üzerine yüksek lisans yaptı ve İsviçre Neuchâtel Üniversitesi’nde “Ülke Pazarlaması” üzerine doktora çalışmasına kabul edilir.
İş hayatına ABD’de başlayan ve Dubai’de devam eden UandC CEO’su 5 yıl yurtdışı deneyiminden sonra Türkiye sevdası nedeniyle geri döner ve T.C. Başbakanlık Türkiye Yatırım Destek ve Tanıtım Ajansı’nda çalışmaya başlar. Görevi, iletişimi kuvvetli bir bürokrat olarak, Türkiye’ye yatırım yapmak isteyen uluslararası şirketlere, yatırımlarının her safhasında destek vermektir. Türkiye’nin yatırım ortamının küresel iş dünyasına tanıtılmasına katkı sağlayan Kocaalp daha sonra 4 yıl boyunca Turkcell’de uluslararası stratejik iş birlikleri koordinasyon görevini üstlenir.
Pelin Kocaalp’in bir iletişim profesyoneli olarak içinde yer almaktan en çok gurur duyduğu proje olarak öne çıkardığı çalışma, 2015 yılında Türkiye’de gerçekleşen G20 Zirvesi’nin Uluslararası İletişim Kampanyasını yönetmek olmuş. Bu kampanya, birçok ödülle de taçlandırılmış.
Bugüne kadar 70’den fazla ülkeyi gezen ve bu seyahatlerin mesleki anlamda farklı deneyimler edinesine neden olduğu için başarısında katkısı olduğunu söyleyen UandC CEO’su Pelin Kocaalp, geçmişten bugüne sporun her dalına ilgi duyduğunu söylüyor.
UandC, hayalindeki stratejiyle ortaya çıktı
“Ve şimdi iş hayatımın 20’inci yılında, yeni bir oluşuma liderlik ediyorum ve bundan çok gurur duyuyorum” diyen Kocaalp şöyle devem ediyor konuşmasına: “Hill and Knowlton’daki görevimi bıraktıktan sonra, yıllarca kurgusunu yaptığım bir iş modelini hayata geçirme şansını yakaladım. UandC, yılların birikimlerinin değerlendirilmesi, deneyimleyip gördüğümüz eksikliklerin giderilmesi amacıyla kurulmuş, Türkiye’deki tek marketing communications ajansıdır diyebilirim.
Bizler bu zaman diliminde artık değişimin çok ötesine geçiyor ve bir dönüşümün içinde yer alıyoruz. Artık markalarımız için, onların her türlü performanslarını artırmayı hedefleyen, güven üzerine kurulmuş ilişkilerle yönetilen, ilkeleri ve hedefleri olan, yetkinliği ve uzmanlıkları tartışılamaz bir çözüm ortakları var. UandC olarak biz her bir markamızı şampiyonlar liginde görüyoruz. Tek amacımız onları hep şampiyon olarak 1. sırada konumlamak. Bu arada stratejik ve entegre iletişim danışmanlığı sunan bizler, müşteri memnuniyetini ve başarısını önceliklendirmeyi bir ilke olarak benimsedik. Bizim en önemli özelliğimiz de, istişare kültürüne verdiğimiz önem, ittifakla attığımız adımlardır.”
“AI Bölümü ile geleceğin iş yapış şekillerini planlayacağız”
Kocaalp ajans bünyesinde yer alan AI Bölümü’nü neden kurduklarını ise şu sözlerle açıklıyor: “Son yayınlanan raporlara göre iletişim profesyonelleri arasında yapay zekâ kullanımı iki kattan fazla arttı ve şirketlerin yapay zeka kullanarak yeni iş modelleri üzerinden ilerlemeleri, basın mecraları nezdinde çok fazla haber değeri taşıyor. IBM’in araştırmalarına göre de marka yöneticilerinin yüzde 83’ü AI’ın işlerinde stratejik bir öncelik olduğuna inanıyor ve bu da inovasyonu teşvik ederken yeni gelir akışları oluşturuyor. Deloitte’un raporuna göre de yöneticilerin yüzde 78’i AI’ın şirketlerini önümüzdeki üç yıl içinde önemli ölçüde dönüştüreceğine inanıyor. McKinsey’nin bulgularına göre ise AI kullanan organizasyonlar iş kararlarında ortalama yüzde 23 iyileşme sağlıyor. Biz de bu öngörüler üzerine UandC’de AI Bölümü’nü kurduk. Amacımız, geleceğin stratejilerini ve iş yapış modellerini belirlemek. AI Bölümü’müz bizi farklı kılan diğer özelliklerimizden biri olarak öne çıkıyor. Dünyanın her köşesinden AI trendlerini ve gelişmelerini yakından takip ediyoruz. Bize ve markalarımıza hangileri uyar, hangisi uzun soluklu olmaz gibi yönlendirmelerle, müşterilerimize fark yaratacakları alanlar açıyoruz.”