Yeni akademi, yeni anlayış!
Marka yönetimi, pazarlama, istatistik, mikro MBA ve medya planlama konularını kapsayan dersler İBE’de başladı! Eğitimler, yüzeysel, sadece “anlat geçiştir” mantığıyla değil, “derinlemesine anlat, yaptır ve öğret” mantığıyla işleniyor. İsteyen offline, isteyen online, isteyen de hibrit olarak derslere katılabiliyor.
İBE sadece yeni döneme özgü, yeni bir anlayışla eğitim vermiyor, bir üniversite titizliğinde danışmanlık hizmetleri ve araştırma modellemeleri sunuyor; işletmeleri/markaları değişime hazırlıyor, büyüme programları uyguluyor, krizlerini çözmek için yöntemler öneriyor ve satışlarını artırmak için projeler geliştiriyor. İş ortakları arasında araştırma alanında FRAM, medya planlamada OPN Communications, kreatif reklamda Hunger ve sosyal medyada ise Lagalugacılar bulunuyor.
İBE, eğitimlerini planlarken işletme ve iletişim sektörünün güncel ihtiyaçlarını ve büyüme hedeflerini merkezine alıyor. Güncel yaklaşımlar ve vakalarla programlarını zenginleştiriyor.
Yönetici ya da yönetici adaylarından günceli yakalamak isteyen profesyonellere ve sektöre adım atmak isteyen yeni mezunlara kadar herkesin yararlanabileceği farklı ve özel dersler, webinar’lar, sertifika programları İBE’de mevcut. İBE kampüsü birlikte proje üretmek isteyenler için de bir buluşma noktası…
Bilimi seç, kanıta bak!
Pozitif bilimlerde nasıl belli yasaların varlığından söz ediyorsak bugün biliyoruz ki, işletme, pazarlama, iletişim, reklam biliminin de ispatlanmış yasaları var. İşletme biliminde ve sosyal bilimlerde yasa haline gelen bu bilgilerin işletme ve pazarlama kararlarına yansıması daha başarılı sonuçlar alınmasına yol açıyor. Yani artık hiçbir şey kazara değil, her şey olasılığa dayalı!
Prof. Dr. Ali Atıf Bir tarafından kurulan İBE, bilimsel kanıtlara sadık kalarak, işletme, pazarlama ve iletişim bilimlerinde bugüne kadar ortaya konan araştırmanın ve verinin gücünü de yanına alıyor. Kanıta dayalı karar verme becerilerini geliştirecek bilgileri eğitim içeriğine yansıtıyor. Tüm danışmalık hizmetlerinde ve araştırma modellemelerinde bu kanıtlara kulak veriyor, uzman bilgisi ve deneyimle bu bilgileri harmanlayarak kararlarda başarıya ulaşma olasılığını artırıyor. İBE bu yaklaşımı kısaca “Bilimi Seç, Kanıta Bak!” diyerek özetliyor.
Gelecek tasarımı kliniği
Gelecek Tasarımı Kliniği, İBE’nin işletmelerin sorunlarını stratejik analiz etme ve çözüm üretme yöntemi. Şirketin karar vericileri 1-2 günlük toplantılarla “akış” tekniğiyle bir araya getirilerek “kök” sorunları ortaya koymaları ve çözüm üretmeleri sağlanıyor. Ortaya çıkan çözüm projeleri daha sonra uzman akademisyenlerle takip ediliyor ve istenen sonuçlar elde edilene kadar ekiplerle birlikte çalışılıyor. GTK bugüne kadar 30 ayrı şirkette, 50’den fazla toplantıyla uygulanmış ve birçok şirketin büyüme hedeflerine ulaşmasına yardımcı olmuştur.
Araştırma ve aksiyon raporlama
Bugün araştırma süreci özellikle de örnekleme ve sahadan veri toplama alanları pazarlama ve marka müdürlerinin en fazla yanıltıldıkları alanlar. Yanlış araştırmalar, karar vermeyi kolaylaştırmayan sonuçlar birçok israfı ve başarısızlığı da beraberinde getiriyor. İBE; reklam testleri, fokus grup araştırmaları, marka takip araştırmaları ve diğer ad hoc araştırmalarda gerçeği netleştiren örnekleme modelleri üzerinde çalışılmasını, sahadan doğru veri toplanmasını sağlayarak doğru kararlara kılavuzluk edecek raporlama yapılmasını garantiler.
Stk’lara ücretsiz eğitim: önce vicdan!
Türkiye’nin sosyal sorunlarını çözmesi için STK’lara büyük iş düşüyor. Ancak birçok STK yönetim ve iletişim sorunlarıyla boğuşurken temel hedeflerine odaklanamıyor. Bu nedenle İBE “Önce Vicdan” ismiyle STK yönetcileri ve sosyal girişimlere yönelik çok özel bir eğitim program uyguluyor; Stratejik Yönetim ve İletişim Yönetimi eğitimlerini ücretsiz vererek onları güçlendirmeye çalışıyor.
Dijital pazarlama
Bütünleşik bir pazarlama bakış açısı içinde dijitalin nasıl bir yer bulacağını göstermeyi amaçlayan eğitim dijital pazarlamanın temelindeki teorilerden başlayıp iş hedeflerini gerçekleştirme amacıyla strateji, fikir geliştirme ve dijital medya planlaması oluşturup uygulayabilecek etkili bir dijital pazarlama yaklaşımını teorik ve uygulamalı olarak öğretecek. Hocalarımız: Nevgül Anbarlılar ve Serbay Arda Ayzit. Başlangıç tarihi: 19 Nisan Salı
Müşteri mutluluğu ve mutsuzlukların yönetimi
Bu eğitim hem stratejik anlamda hem de operasyonel anlamda müşteri mutluluğu, şikayet yönetimi ve mutsuzlukların yönetimine dair sizi donanımlı hale getirmeyi amaçlıyor. Misafir hocamız: Prof. Dr. Gülfidan Barış. Başlangıç tarihi: 26 Nisan Pazartesi
Postmodern pazarlama
Artan iletişim ve ulaşım olanaklarıyla tercih imkânı artan tüketiciler artık çok daha seçici. Yeni dönemin tüketim ve tüketici dinamiklerini anlayabilmek, tüketim alışkanlıklarını analiz etmek ve pandemi sonrası dönemde pazarlama yaklaşımlarını geliştirecek zihniyete sahip olabilmek için bu eğitimi açtık. Hocamız: Prof. Yavuz Odabaşı. Başlangıç tarihi: 30 Nisan Cuma
İstatistik ve spss
Alanla ilgili geçmiş bilgi birikimi olmayanların, eğitim sonunda temel araştırma ve istatistik bilgisine sahip olmalarını ve SPSS üzerinden veri analizi yapabilmelerini sağlayacak şekilde tasarlanan program, aynı zamanda ileri düzey araştırmalar yürütmek ve/veya bu tarz araştırmaların sonuçlarını değerlendirmek isteyenlerin eksikliklerini gidermeyi ve mevcut bilgilerini pekiştirmeyi amaçlamaktadır. Misafir hocamız: Prof. Dr. Kemal Suher. Başlangıç tarihi: 1 Mayıs Cumartesi
Oyun tasarımından iş geliştirmeye “gaming”
Oyun sektörü hakkında yazılım dışında bilmeniz gereken her şeyi içerecek bu eğitimde sektörünün önde gelen isimleri ve akademisyen hocalarıyla 6 farklı alanda dersler yer alacak: Oyun Tasarımı; Oyuncu Deneyimi ve Oyunlaştırma; Oyun Tasarımı için Psikoloji; Oyun Endüstirisi ve İş Geliştirme; Oyun Gelir Modelleri; Oyun Çalışmalarına Giriş. Başlangı tarihi: 18 Mayıs Salı
Sosyal medyada iletişim ve topluluk yönetimi
Bu eğitim dijital iletişim stratejisi ve doğru sosyal medya içerik üretimini öğretirken topluluk yönetiminin tüm detaylarına geniş çapta ve uygulamalı bir içerik sunuyor. Sosyal medyada etkili iletişim, etkileşim ve büyüme yakalamak için gerekli teorik ve pratik bilgiyi bu eğitimde bulacaksınız. Hocamız: Atıl Ünal. Başlangıç tarihi: 18 Mayıs Salı
Eğitimler hakkında detaylı bilgi ve başvuru için: https://ibe.com.tr/egitimler/
DİĞER YAKLAŞAN EĞİTİMLER:
Kişisel İletişim Becerileri – Prof. Dr. Ali Atıf Bir
Sürdürülebilirlik Stratejisi ve İletişimi – Begüm Mutuş ve S360
Dijital Dönüşümde İK Yönetimi – Prof. Dr. Deniz Taşçı ve Bahattin Aydın