Türkiye’ye yeni gelen markalar oyunu nasıl değiştirecek?
SharkNinja, Forever 21, Flying Tiger Copenhagen, lululemon, Alo Yoga, Gymshark, Primark, Five Guys… Kimi kapısında kuyruklar oluşturan mağazasıyla pazara adım attı, kimi ise Türk tüketicisiyle buluşmak için gün sayıyor. Peki sektörlerinin ezber bozan markaları Türkiye pazarına hangi stratejilerle giriyor? Pazarın yenileri rekabeti nasıl şekillendirecek? Gelin küçük ev aletlerinden spor giyime dek pek çok alanda rekabete renk katacak markalara hem bir “hoş geldiniz” diyelim hem de Türkiye stratejilerini kendilerinden dinleyelim…
Hem Orta Doğu hem de Doğu Avrupa’dan gelen turistler için cazip bir alışveriş ve tatil merkezi olan Türkiye, perakende sektörünün ve global devlerin dikkatini çekmeye devam eden bir pazar olarak öne çıkıyor. Özellikle Arap Yarımadası’ndan gelen ziyaretçilerin gerçekleştirdiği yüksek hacimli harcamalar dinamik markaları Türkiye pazarına çekiyor ve burada faaliyet gösteren markalar sadece ekonomik anlamda değil, uluslararası alanda da büyük bir prestij kazanıyor.
Yeni dönemde, küçük ev aletleri markası SharkNinja’dan global moda markası Forever 21’e, aktif spor giyim markaları lululemon ve Alo Yoga’dan 100’ün üzerinde mağaza açma hedefiyle pazara giren Flying Tiger Copenhagen’a kadar farklı sektörlerden pek çok marka ülke genelinde boy gösterecek. Kimi premium ürünleriyle dikkat çekerken, kimi bir yaşam felsefesi vaadiyle kimi de avantajlı fiyatlarıyla pazara giren bu yeni oyuncular elbette sektörlerinde yeni bir rekabetin de fitilini ateşleyecek.
Pazara girenler kadar, Türkiye’ye geleceği kulaktan kulağa yayılanlar da var kuşkusuz. Gymshark, Primark ve ABD merkezli ünlü hamburger zinciri Five Guys’ın da Türkiye pazarına girmek için hazırlık sürecinden olduğu konuşuluyor… Peki, gelişi medyada en çok heyecan yaratan markalar hangileri oldu? Pazarın yeni oyuncuları hangi hedeflerle geliyor? Daha da önemlisi yeniler rekabetin dinamikleri nasıl şekillenecek? İşte yanıtlar…
Basında “Yeni Gelenler”
Marketing Türkiye için Medya Takip Merkezi’nin gerçekleştirdiği analize göre; Türkiye pazarına Eylül ayında giren dünyaca ünlü moda markası Forever 21 yeni gelenler arasında basında en çok ses getiren marka oldu. Marka toplamda bin 725 içeriğe konu oldu. Onu 846 haberle spor giyim markası lululemon takip ediyor. Sosyal medyadaki son 1 aylık veriler incelendiğinde ise zirvenin sahibi 196 içerikle Flying Tiger Copenhagen’in oluyor. Forever 21 ise 74 içerikle onu ikinci sıradan takip ediyor…
SharkNinja
İngiltere ve Amerika’nın en çok satılan ev aletleri markaları Shark ve Ninja’yı aynı çatı altında birleştiren SharkNinja, Karaca Grup ortaklığıyla Türkiye pazarına girdi. İnsanların hayatına değer katan Shark- Ninja çatısı altında yer alan, İngiltere ve Amerika’nın en çok satılan elektrikli süpürge markası Shark, aynı zamanda saç bakım ürünleri ve hava temizleyicilerle günlük hayatı kolaylaştıran, yenilikçi ve premium ev ürünleri sunuyor. Amerika’nın 1 numaralı mutfak aletleri markası Ninja ise güçlü blenderlardan airfryerlara fark yaratan teknolojilerle, evde lezzetli yiyecekler ve içecekler hazırlamayı hızlı ve kolay hale getirmeyi hedefliyor.
5 yıldızlı ürünler geliştirme misyonuyla tüketici memnuniyetini odağına alan SharkNinja, küçük elektrikli ev aletleri kategorisinde birçok ilke imza atmış. David Beckham ve Brad Pitt’in de reklam yüzleri arasında yer aldığı SharkNinja Türkiye pazarında da küçük ev aletlerinin büyük korkusu olmaya aday…
Forever 21
Kapsayıcı bir moda anlayışını benimseyerek tüketicilere kendileri olma yolunda ilham vermeyi misyon edinmiş global moda markası Forever 21, Vadistanbul’da açılan ilk mağazasıyla Eylül ayında Türkiye’ye merhaba dedi. Dünya çapında 560’tan fazla konumda mağazası bulunan Forever 21’in Türkiye’ye gelişi moda tutkunları arasında da büyük yankı uyandırdı.
Genç, dinamik ve sürprizlerle dolu dünyasında farklı markalarla gerçekleştirdiği iş birlikleriyle de adından söz ettiren Forever 21; kadın giyim, erkek giyim, ayakkabı, çanta ve aksesuar kategorilerindeki son trend ürünleri Türkiye’de Fiba Perakende çatısı altında tüketicilerle buluşuyor. Vadistanbul’un ardından Mall of Istanbul ve Kentpark’da mağazalarını açan ve Türkiye’ye hızlı bir giriş yapan Forever 21, otuzun üzerinde mağaza açmayı hedefliyor. Türkiye’ye gelişiyle basında da büyük ilgi gören marka, ilk reklam filminde Ajda Pekkan ile iş birliği yaparak da eğlenceli ve güçlü bir merhaba demiş oldu.
lululemon
Lululemon’ın aktif giyim koleksiyonu ve aksesuarları Fiba Perakende ile 2025 yılının ilk yarısında Türkiye’de satışa sunulacak. İstanbul’da açılacak olan ilk mağazada, kadın ve erkekler için yoga, koşu, antrenman, aktif yaşam ürünleri ve aksesuarlar yer alacak.
Geniş ürün yelpazesinin yer alacağı yeni mağaza, alışveriş deneyiminin ötesinde, kişisel gelişim ve harekete odaklanan topluluk etkinlikleriyle bir buluşma noktası olmayı hedefliyor. lululemon, yenilikçi ürünleriyle Türk tüketicilerle etkileşim kurmayı ve aynı zamanda fitness ve iyi yaşam topluluklarıyla ve marka elçileriyle güçlü bağlar kurmayı hedefliyor.
Flying Tiger Copenhagen
Danimarka merkezli perakende markası Flying Tiger Copenhagen, 3 Ekim’de Kanyon’da açtığı ilk mağazasıyla Türk tüketicilerle buluştu. 37 ülkede faaliyet gösteren ve sıra dışı tasarımlarını uygun fiyatlarla sunan marka, yaşam tarzına yönelik yaratıcı ve uygun fiyatlı çözümleriyle Türkiye’deki alışveriş deneyimini dönüştürmeyi amaçlıyor. Flying Tiger Copenhagen ev dekorasyonundan oyuncağa, kırtasiye ürünlerinden mutfak gereçlerine kadar geniş bir ürün yelpazesini Türk tüketiciyle buluşturuyor.
İlk mağazanın açılışında konuşan Flying Tiger Türkiye Genel Müdürü Sami Hotak, fiyat konusunda tüketiciyi memnun etmek için büyük bir özveri gösterdiklerini belirterek, “Fiyat politikalarımız globalle paralel olacak. Her zaman iyi fiyat birinci amacımız’’ dedi. Flying Tiger Copenhagen, 2024 yılı sonuna kadar İstanbul, İzmir, Ankara, Antalya ve Bursa’da 10 mağaza açmayı hedeflerken, önümüzdeki yıllarda Türkiye genelinde 20’den fazla şehirde 100’den fazla mağazaya ulaşmayı planlıyor.
Alo Yoga
Los Angeles merkezli ünlü spor giyim markası Alo Yoga, Kasım 2024 itibarıyla Türkiye’deki ilk mağazasını İstanbul Emaar Square’de açmaya hazırlanıyor. Soho Group Middle East iş birliğiyle gerçekleşecek olan bu açılış, moda dünyasında heyecan uyandıran bir gelişme olarak dikkat çekiyor. 2007 yılında Los Angeles’ta Danny Harris ve Marco DeGeorge tarafından kurulan Alo Yoga, ismini “air, land, ocean” (hava, kara, okyanus) kelimelerinin baş harflerinden alıyor. Yüksek kaliteli, fonksiyonel ve şık tasarımlarıyla tanınan marka, yoga, pilates ve spor giyimi alanlarında stil ve konforu birleştiriyor. Alo Yoga, müşterilerine hem şıklık hem de performans sunan ürünleriyle öne çıkıyor.
Alo Yoga, Soho Group’un vizyonu doğrultusunda, sadece alışveriş deneyimi sunmakla kalmayacak, aynı zamanda bilinçli hareket (mindful movement) felsefesi ve lüks yaşam tarzı anlayışını da müşterilerine aktaracak.
Herkesin kendinden bir şeyler bulabileceği bir dünya
✓ Flying Tiger Copenhagen 30 yıllık hayatında Avrupa ağırlıklı 1000’e yakın mağazası olan bir perakende zinciri. Türkiye ise faaliyetinin olduğu 37. ülke oldu. Özellikle genç nüfusu ve dinamik yapısı bakımından Türkiye pazarının Flying Tiger’ın hızlı bir şekilde büyüyeceği bir pazar olacağını düşünüyoruz.
✓ Marka olarak en büyük vaadimiz sıradan ürünleri özel tasarım yaklaşımımız ile farklılaştırmak ve herkesin beğeneceği eğlenceli bir hale getirmek. Özetle Flying Tiger mağazasının ziyaret edilme sebebi bir ürün almak için değil, keyifli vakit geçirmek, eğlenmek, aldığınız ürünler ile hayatınıza renk katmak ve çevrenizle neşeli zamanları paylaşmak. Hedef kitlemiz ise ilk okul çağındaki çocuklardan başlayarak içindeki eğlenceli/çocukça duygularını besleyen tüm yetişkinler diyebiliriz. Bu nedenle geniş bir hedef kitlemiz var ve herkesin kendinden bir şeyler bulabileceği bir dünya sunmaya çalışıyoruz.
✓ Mağazacılık konseptimiz ile fark yaratmaya çalışıyoruz. Yılda yapacağımız 16 farklı sezon ile birlikte mağazalarımızı ziyaret edilmesi için iyi bir sebep sunacağımızı düşünüyoruz. Sürekli yenilenen ürün koleksiyonları ziyaretçilerimizi heyecanlandırmayı başaracaktır. Konseptler ile ilgili yaptığımız hazırlıklar sayesinde farklı tasarım ve ürünler her zaman mağazalarımızda olacak. Ayrıca fiyat bakımından da oldukça iddialı bir stratejimiz var. Binlerce çeşit ürün ve tasarımlar aynı zamanda hediye alışverişi için de iyi bir alternatif olacağını da düşünüyoruz.
Hedefimiz Türkiye’de pazar liderliği
✓ Türkiye pazarı küçük elektrikli ev aletleri pazarında dünyanın en önemli pazarlarından biri. Hem ülkenin nüfusu hem de Türk halkının ev iç teknolojilerine olan ilgisi çok yüksek. Kısa süre içerisinde SharkNinja ülkeleri içerisinde Türkiye’nin ilk 5 ülke arasında olma iddiası var.
✓ Shark ve Ninja olmak üzere 2 farklı markamız var. Shark markası elektrikli süpürge, saç kurutma ve şekillendirme sistemleri, hava temizleyiciler üzerine odaklanırken; Ninja markamız mutfak özelinde yaratıcı çözümler sunan küçük elektrikli ev aletleri markamız. Toplamda 32 alt kategorinin bulunduğu portfolyoda hedef kitlemiz; evinde problemlerine çözüm arayan herkesi kapsıyor. SharkNinja’nın felsefesi de bu hedef kitle tanımı ile örtüşüyor. SharkNinja sizlerin farkında olduğunuz veya olmadığınız problemleri tespit edip bu problemlere çözüm arıyor; bu çözümü ürün haline getirerek hayatınızı kolaylaştırıyor.
✓ SharkNinja temelinde problem çözme üzerine odaklanarak ürün geliştiriyor. Her bir ürününde bir çözüm var. Problem tanımlayamadığı alanlara ticari olarak başarılı olma ihtimali olsa bile girmiyor. Farkımızı, tüketicilerimizin hayatlarındaki problemleri çözdüğümüzde göstereceğiz.
İlham veren bir yol arkadaşı olacağız
✓ Türkiye hem kültürel zenginliği hem de genç ve enerjik nüfusuyla bizim için vazgeçilmez bir pazar. Burada sadece modaya ayak uydurmak değil, aynı zamanda trendlere yön vermek büyük önem taşıyor. Bizim için Türkiye, kapsayıcılık ve kişiselleştirilmiş moda aracılığıyla her bireyin kendini özgürce ifade edebildiği, sınırların olmadığı bir alan sunuyor. Hedefimiz, modayı yalnızca bir tüketim aracı olarak değil, aynı zamanda kişisel bir ifade biçimi olarak konumlandırmak ve her bedene, her stile hitap eden ürünlerle herkesin kendini bulmasına ilham vermek.
✓ Forever 21, “Fashion For Everyone” diyerek kapsayıcı bir moda anlayışını benimseyen, tüketicilerine kendileri olma yolunda ilham vermeyi misyon edinmiş bir marka. Müşterilerimizin kendilerini stilleriyle özgürce ifade edebilmelerini önemsiyoruz. Hedef kitlemiz; 15-29 yaş arası, dijital dünyada aktif, özgünlük arayışında olan ve görünüşleriyle fark yaratmayı seven bireylerden oluşuyor. Moda sadece kıyafet değil, aynı zamanda kişisel bir ifade biçimi; biz de müşterilerimizi bu yolda destekliyoruz.
✓ Forever 21 olarak trendleri belirleyen ve moda akımlarına yön veren koleksiyonlarımızla Türkiye’de fark yaratmayı hedefliyoruz. Her sezon sunduğumuz yenilikçi ürünlerle, gençlerin gözde markalarından biri olmayı amaçlıyoruz. Mağazalarımızda sunduğumuz dinamik deneyimlerle alışverişi keyifli bir hale getiriyoruz. Amacımız, moda yolculuğunda müşterilerimize ilham veren bir yol arkadaşı olmak.