Yeni nesil dijital pazarlama aracı: Branch
Branch Metrics mobil uygulamaların büyümesi ve kusursuz bir kullanıcı deneyimi sunması için deep linking ve attribution çözümleri geliştiren bir silikon vadisi şirketi. 2014 yılında Alex Austin, Mada Seghete, Mike Molinet, and Dmitri Gaskin tarafından Palo Alto’da kuruldu. İşin başında köpekler için bir uygulama startup fikri ile yola çıkan şirket, uygulamayı büyütmek için istedikleri viral paylaşım kurgusunu kurabilecekleri hazır bir teknoloji olmadığı için Branch’i geliştirdi. Daha sonra deep linking platformu daha çok ilgi gördüğü için pivot edildi.
3 yıllık bir firma olarak hızlı bir şekilde 500M dolar değerlemeye ulaşmayı başardı. Bugün tüm Dünya’da 30.000’den fazla uygulamada Branch teknolojileri kullanılıyor ve Amazon, Twitter, Pinterest, AirBnB, Tinder ve Starbucks gibi büyük firmalar müşterileri arasında. Şimdiye kadar 4 milyardan fazla Branch link’i üretilmiş durumda ve bu rakam saniyede 1.000 yeni link eklenecek şekilde hızla artıyor.
60 Milyon Dolarlık Series C yatırım turunun tamamlanması ile yüzünü uluslararası arenaya çeviren firmanın bugün Rusya, Hindistan, Singapur, İngiltere ve Berlin’de ofisleri var. Bu ofislerin arasına şimdi Türkiye’de katılıyor. Henüz yapılanmamız yeni başlamış olmasına rağmen Trendyol, Dolap, Modanisa ve Hürriyet ile çalışmaya başladık bile.
Türkiye’nin akıllı telefon penetrasyonu yüzde 93 ile tüm Avrupa ülkelerinden daha yüksek, bu nedenle şirket için Türkiye oldukça önemli bir pazar. İstanbul ve Ankara’da bu sene içerisinde yapacağı yapılanma ile Türkiye’deki internet girişimlerinin mobil büyümelerini desteklemek ve kullanıcı deneyimini iyileştirmek için çeşitli faaliyetlerde bulunacak.