Yeni nesil tam hizmet reklam ajansı: Papillon İstanbul 10 yaşında!
Ocak 2011’de kurulduktan 4 yıl sonra, 2015-17 yıllarında TOBB tarafından Türkiye’nin en hızlı büyüyen 35’inci şirketi seçilen Papillon İstanbul en büyük büyümesini ise 10’uncu yılına denk gelen pandemi döneminde yaşıyor. Ajans bu dönemde Türkiye’nin 3’üncü büyük bankası olan VakıfBank’la ve Türkiye’nin en büyük sigorta şirketi Türkiye Sigorta ile çalışmaya başladı. Kendini “yeni nesil tam hizmet reklam ajansı” olarak tanımlayan Papillon İstanbul’un hız kesmeyen büyüme hikayesini ajansın Kurucusu Yunus Becit’ten dinledik…
Kendinizi “Yeni nesil tam hizmet reklam ajansı…” olarak tanımlıyorsunuz. Bu tanımlama doğrultusunda müşterilerinize hangi hizmetleri sunuyorsunuz?
Papillon’u aslında bir ajanstan ziyade farklı uzmanlık alanlarına sahip, farklı ajansların bir birleşimi, kesişimi gibi düşünebilirsiniz. Papillon dahil kendi içimizde farklı uzmanlık alanına sahip 4 ajansımız bulunuyor. Bu da bize, müşterilerimize iletişimin her alanında ihtiyaç duydukları hizmeti sunabilmemizi sağlıyor. Markalarımıza, TV reklamından medya planlamaya, online itibar ve kriz yönetiminden prodüksiyona, sosyal medyaya, dijitalin tüm hizmetlerine kadar çok geniş bir yelpazede hizmet veriyoruz.
Sizi pazardaki diğer ajanslardan ayıran farklar neden?
Bu soruya müşterilerimizin bize söyledikleri üzerinden cevap vermek istiyorum.
➞ “Tecrübeli, iyi ve birbiriyle uyum içinde çalışan bir ekibiniz var. Ekiptekilerle arkadaş olduk, dost olduk.”
➞ “Şeffaf çalışıyorsunuz dürüstsünüz.”
➞ “Çok hızlı dönüş yapmanız çok rahat hissetmemizi sağlıyor.”
➞ “Hafta içi geç saatler ya da hafta sonu fark etmeksizin ihtiyaç anında hızlı aksiyon alıyorsunuz.”
Papillon İstanbul bu sene 10’uncu yılını kutluyor. Geride bıraktığımız 10 yılda Müşterilerinize kattığınız en büyük değer nedir? Hangi markalara hizmet veriyorsunuz?
Bugün baktığımda çok güzel ve verimli bir 10 yıl geçirdiğimizi düşünüyorum. Türkiye’nin pek çok değerli markasıyla çalışma imkânımız oldu ve önemli bir kısmıyla çalışmaya devam ediyoruz. Sosyal medya ve dijitali Türkiye’de ilk başlatan ajanslardan biri olarak birçok müşterimizin bu alana girmesi ve vizyonlarını dijitalleştirmesi yönünde büyük katkılarımız oldu. Bu 10 yıllık süreçte hizmet verdiğimiz markalar arasında VakıfBank, Türk Telekom, Borsa İstanbul, Kuveyt Türk ve Türkiye Sigorta gibi çok büyük markalar var.
Özellikle pandemi döneminde tüketim alışkanlıklarıyla birlikte pazarlama ve iletişim anlayışı da evrim geçiriyor. Siz bu değişim ve dönüşü nasıl yorumluyorsunuz? Öne çıkan değişimler neler oldu?
Pandemiyle birlikte dijitalin öneminin bir anda çok hızlı şekilde arttığı söyleniyor ama ben öneminin artmasından ziyade anlaşıldığını düşünüyorum. Biz zaten kuruluştan itibaren bu önemin farkındaydık. Belki de önümüzdeki 5 yılda geleceğimiz noktaya pandemi vesilesiyle çok daha hızlı geldiğimizi düşünüyorum.
Papillon İstanbul olarak 2020’yi nasıl geçirdiniz? Bu yıl çalışmaya başladığınız markalar ve aldığınız ödüller hangileri oldu?
2020 yılında VakıfBank için Türkiye’de ilk kez Mirriad teknolojisini kullanarak dijital medya iletişimi yaptık, o işimiz bize Sardis ve Felis’ten ödüller getirdi. Ayrıca Felis Basın Kategorisi’nde de ödül aldık. Geçtiğimiz yıl içinde Türkiye’deki önemli sigorta şirketlerini tek çatı altında toplayan Türkiye Sigorta’nın da lansmanında yer aldık. 2020 yılı zor bir yıldı ama biz 2019’a göre çok ciddi büyüyen şirketler arasında yer aldık. 6 yeni müşteri kazandık. Ciromuz 3 kat arttı.
Nasıl bir ekiple müşterilerinize hizmet veriyorsunuz? 2020’de 96 yeni arkadaşımızı ekibimize kattık. Şu anda 150 kişiyi aşan tecrübeli ve dinamik bir ekibimiz var. Çalışanlarımızın büyük çoğunluğu büyük çaplı ulusal ajanslarda ve önemli network’lerde görev almış tecrübeli kişiler. Hepimiz işimizi büyük bir heyecan ve tutkuyla yapıyoruz çünkü işimizi seviyoruz, markalarımıza değer katmayı seviyoruz. 2021’de de aynı 2020’de olduğu gibi markalarımız için güzel ve etkili işlere imza atmak için heyecanlanıyoruz.