Yeni Twitter CEO’su ilk günden linç yedi – Son 24 saatin gündemi
Rihanna, Barbados’un bağımsızlığını ilan ettiği törende Ulusal Kahraman ilan edildi
Karayipler ülkesi Barbados, İngiltere Kraliçesi II. Elizabeth’in hükümdarlığına son vererek cumhuriyet yönetimine resmen geçiş yaptı. Barbados doğumlu Rihanna, ulusal kahraman ilan edildi.
Ekim 2021’de tarihinin ilk cumhurbaşkanını seçen ülke, bu sayede İngiliz Milletler Topluluğu bölgesi olmayı bırakarak cumhuriyet yönetimine dönüşmeye başladı.
Barbados, bugün İngiltere Kraliçesi II. Elizabeth’in hükümdarlığına son vererek resmen cumhuriyeti ilan etti. Böylelikle Barbados, yaklaşık 400 yılın ardından İngiltere ile tüm bağlarını koparmış oldu. Ülke, bugüne kadar İngiliz Milletler Topluluğu ülkelerinin benimsediği anayasal monarşi ile yönetiliyordu.
Barbados’un başkenti Bridgetown’da düzenlenen törene pek çok kişi katıldı. Törene Barbados doğumlu olan dünyaca ünlü şarkıcı Rihanna da katıldı. Başbakan Mia Mottley, tören sırasında Rihanna’nın ulusal kahraman ilan edildiği kararını açıklayarak Rihanna’ya ödül sundu.
Yeni Twitter CEO’su ilk günden linç yedi
"If they are not gonna make a distinction between muslims and extremists, then why should I distinguish between white people and racists."
— Parag Agrawal (@paraga) October 26, 2010
Twitter’ın yeni CEO’su Parag Agrawal, daha göreve başladığı ilk saatlerde linç yemeye başladı. Agrawal’ın tepki görmesine sebep olan şey tam 11 yıl önce attığı bir Tweet oldu. Tweet’te Müslümanlar ve aşırıcılar arasında bir ayrım yapmayacaklarsa, neden beyazlar ve ırkçılar arasında ayrım yapayım?” yazmış olması muhafazakar ABD’lilerin öfkelenmesine sebep oldu.
Aslında yeni CEO, Tweet’in The Daily Show with Jon Stewart adlı televizyon programından bir alıntı olduğunu söyleyerek durumu açıklamaya çalıştı. Ancak ne bu ne de Tweet’in 11 sene önce atılmış olması kendisini öfkeli Twitter kullanıcılarından kurtaramadı.
Lodos çatı tamiri taleplerini uçurdu
Ülkemizi etkisi altına alan lodos fırtınaları devam ederken bir yandan kış aylarında yaşanan hava koşullarına karşı tedbiri elden bırakmak istemeyenler hazırlıklarına devam ediyor. Türkiye’nin en büyük online hizmet platformu Armut.com’un verilerine göre; bu haftanın başından itibaren oluşan lodos fırtınalarının etkisiyle çatı tamiri, pencere kapı, pimapen tamiri ve çanak anten ayarlama hizmetlerine olan ilginin arttığı gözlemlendi.
Kışa hazırlıkları lodos ile beraber hız kazandı. Bu hafta başlayan lodos fırtınası özellikle çatı tamiri ve aktarma servislerine talebi artırdı. Buna göre çatı tamiri ve aktarma hizmetleri haftalık ortalamasının yüzde 281 üstüne çıkarak en çok talep artışı yaşayan hizmetler olarak öne çıktı. Bir başka artış yaşanan hizmet ise yüzde 190 artışla pencere kapı, pimapen tamiri ve yüzde 163 artışla cam tamiri servisleri oldu.
Olağanüstü hava durumuyla birlikte artış gösteren diğer servisler ise rüzgardan zarar gören çanak antenler oldu. Çanak Anten Ayarlama hizmetine gelen talep sayısının 2.5 katına kadar çıkması dikkat çekti.
Batı kesimlerde yaşanan lodos fırtınasının etkisine paralel olarak hizmetlere en çok ilgi İstanbul, Tekirdağ ve Bursa’dan geldi. Bir hafta içinde yaşanan talep artışı İstanbul’da yüzde 210, Tekirdağ’da yüzde 125 ve Bursa’da yüzde 116 olarak gerçekleşti.
Hedefte bu kez yetişkinler var: LEGO ev eşyası koleksiyonu çıkarttı
Dünyaca ünlü, çok sevilen oyuncak markası LEGO, özel tasarım ev eşyası setiyle dikkatleri üzerine çekti. Tamamen sürdürülebilirlik hedefleriyle oluşturulan set, hem eğlenceli hem de zarif bir görünüme sahip.
LEGO tuğlalarını herhalde bilmeyen yoktur. Peki, daha önce hiç LEGO tuğlalarından oluşturulmuş ev eşyalarına rastladınız mı?
Aslına bakılırsa bizzat LEGO yıllardır Danimarkalı Room Copenhagen ile iş birliği yaparak kendi ev ürünleri koleksiyonlarını piyasaya sürüyor. Orijinal LEGO tuğlaları şeklinde tasarlanan ürünler arasında çerçeveler, çekmeceler, askılık, raflar gibi parçalar bulunuyor. Bugüne kadar daha çok renkli bir tasarım tercih edilen parçaların hepsi birebir LEGO tuğlaları şeklinde tasarlandığı için birbirlerine takılıp çıkarılabiliyor.
Reklamın Türkiye ekonomisine katkısı ne?
“Reklamın Türkiye Ekonomisine Katkısı” araştırmasına göre; 2020 yılında ülkemizde yapılan 1 TL’lik reklam ve medya yatırımı Milli Gelirde 19,4 TL değer yarattı. Reklam ve medya yatırımlarının ekonomiye toplam katkısı yüzde 6,73 oldu.
Pazarlama iletişimi ve reklam sektörüne yön veren dört dernek, Reklamverenler Derneği (RVD), Reklamcılar Derneği (RD), İnteraktif Reklamcılık Derneği (IAB) ve Mobil Mecralar Araştırma Pazarlama ve Reklamcılık Derneği (MMA), tarafından kurulan Dijital Pazarlama İletişimi Platformu DPİP, Türkiye’de ilk kez yapılan “Reklamın Türkiye Ekonomisine Katkısı” araştırması sonuçlarını açıkladı. Bu araştırma ile reklamın Gayrısafi Yurtiçi Hasıla’ya (GSYH) kattığı değer ilk defa çok yönlü ölçülmüş oldu.
Rapora göre; 2020 yılında ülkemizde toplam 17 milyar 469 milyon TL olarak gerçekleşen reklam ve medya yatırımında, her 1 TL’lik reklam ve medya yatırımı, milli gelire 19,4 TL geri dönüş sağlayarak değer yaratmıştır. Başka bir deyişle, reklam ve medya yatırımları 2020’de ekonomiye (GSYH) doğrudan ve dolaylı olarak yüzde 6,73 katkı sağlanmış oldu.
Yıllık medya yatırımları 1 milyar doların üzerinde olan 38 ülke içinde Türkiye, medya yatırımları büyüklüğü açısından dünyanın 31. büyük pazarı konumunda bulunuyor. Türkiye’nin toplam reklam hacmi içindeki payı sadece yüzde 0,33. Bu oran, en büyük 38 pazar içindeki en düşük orandır. Buna göre, ülkemizdeki medya yatırımlarının GSYH’ya oranı dikkate alındığında, yaklaşık 2,5 katlık bir büyüme potansiyeli olduğuna işaret ediyor..
Dün neler konuşuldu? (Twitter Trending Topics)
1 | Abdullah Gül |
2 | Metin Gürcan |
3 | #BallonDor |
4 | Halktan Gizlendi |
5 | Ulusal Süt Konseyi |
6 | Senin Allah |
7 | Kanım |
8 | Messi |
9 | DEVA Partisi |
10 | Lewandowski |
Dünün en çok arananları neler oldu? (Google Trends)
1 | İzmir deprem |
2 | Son depremler |
3 | Kandilli Rasathanesi |
4 | Kandilli |
5 | Alparslan: Büyük Selçuklu 4. bölüm izle! |
6 | Alexia Putellas |
7 | 3 aylık bebeğini döven baba |
8 | Gaziantep bebek |
9 | Bursaspor |
10 | Ziraat Türkiye Kupası |