Yeni yılda sosyal medyaya hızlı giriş yapan markalar…
Rekabetin yoğun olacağı daha ilk aylardan görülen 2023 yılı için markalar, çoktan iletişim ve pazarlama stratejilerini hayata geçirmeye başladı. Sosyal medya ise her zamanki gibi bu stratejilerdeki yerini korumaya devam ediyor. Marka farkındalığını ve müşteri sadakatini artırmada öncelikli kullanılan araçlar arasında yer alan sosyal medyada her marka öne çıkmaya gayret ediyor. Markalar tarafından Facebook, Twitter ve Instagram kanallarının tümünde ocak ayı boyunca günlük ortalama 52.502 sosyal medya iletisinin yayınlandığı yoğun bir iletişim ortamı söz konusu iken sergiledikleri performansla hangi markaların öne çıktığı elbette merak konusu. Markaların sosyal medyada sergilediği performansı ölçümleyerek her ay performans sıralamalarını yayınlayan SocialBrands tam da bu meraka son veriyor…
SocialBrands, markaların sosyal medya performansını 30’dan fazla kritere göre tamamen istatistiksel olarak ölçümlemeye ve şeffaf bir şekilde yayınlamaya devam ediyor. SocialBrands’in büyük veriye dayalı kapsamlı araştırmasına göre 1-31 Ocak döneminin değerlendirildiği Şubat Ayı Top100 Listesi’ne göre sosyal medyanın en başarılı markası Baykar oldu!
Ayın en başarılı markaları: Baykar, Aselsan ve Netflix…
Baykar savunma sanayisindeki teknolojisiyle sosyal medya kullanıcılarının ilgisini çekmeye devam etti ve tüm kanallarda sergilediği başarılı sosyal medya performansıyla SocialBrands Şubat Ayı Top100 Listesi’nin zirvesinde yer alan marka oldu. Listenin ikinci sırasında yer alan marka ise sosyal medyada öne çıkan bir diğer savunma sanayi şirketi Aselsan oldu. Platformundaki içeriklere dair sergilediği iletişimle dikkat çeken Netflix ise üçüncü sırada yer aldı.
SocialBrands’in en güncel listesine göre sosyal medyanın en başarılı ilk 10 markası
Araştırmanın Metodolojisi
SocialBrands Şubat Ayı Top100 Listesi için değerlendirme esnasında 47 bin sosyal medya hesabı ve 1 milyon 627 bin ileti mercek altına alındı. 1-31 Ocak döneminde markaların Facebook, Twitter ve Instagram kanallarındaki takipçi sayıları, büyümeleri, paylaştıkları iletiler ve elde ettikleri etkileşimler gibi birçok farklı veri SocialBrands algoritması tarafından incelenerek en başarılı markalar belirlendi.
SocialBrands Veri Analitiği Ödülleri
Marketing Türkiye ve BoomSonar iş birliğiyle gerçekleştirilen Brandverse Awards kapsamında markaların sosyal medya performansları, yarışmanın SocialBrands Veri Analitiği Ödülleri bölümü altında tamamen istatiksel olarak değerlendiriliyor. Yarışmanın başvuru gerektirmeyen bu bölümünde, 1 Nisan 2022 ile 1 Nisan 2023 arasındaki bir yıllık döneme ait SocialBrands puanları incelenerek sektörel olarak en başarılı markalar belirleniyor.
Marka ve ajansların yıl boyunca gerçekleştirdikleri projeler ile katılabilecekleri yarışmanın başvuruları ise 6 Şubat’ta başlıyor! Başvuru yapabilecekleri tüm kategoriler Sosyal Medya ve Dijital, Film, Medya, PR, Sosyal Sorumluluk ve Sürdürülebilirlik, Strateji, Deneyim Tasarımı ve Craft bölümleri altında yer alıyor. SocialBrands Veri Analitiği Ödülleri ve Brandverse Awards hakkında detaylı bilgi için TIKLAYIN!