Yeni yılda sosyal medyanın zirvesinde hangi markalar var?
Markalar için dijital kampanyalar, reklam filmleri, PR çalışmaları, influencer iletişimi, medya satın alma çalışmaları ve daha pek çok iletişim faaliyetiyle geçen bir yıl daha geride kaldı. Rekabetin yoğun olduğu 2022 yılının son ayında markalar hedef kitlelerine ulaşmak için sosyal medyanın gücünden yararlanmaya hız kesmeden devam etti. Peki, sergiledikleri performansla hangi markalar öne çıktı?
Türkiye’nin en kapsamlı sosyal medya performans incelemesini gerçekleştirerek markaların sosyal medya faaliyetlerini ölçümleyen SocialBrands, tamamen veriye dayalı yaptığı değerlendirmeyle en başarılı markaların sıralamalarını aylık olarak kamuoyuyla paylaşıyor.
SocialBrands’in büyük veriye dayalı kapsamlı araştırmasına göre 1-31 Aralık döneminin değerlendirildiği Ocak sonuçlarında en başarılı marka Baykar oldu!
Ayın en başarılı markaları: Baykar, Netflix ve English Home
SocialBrands’te yer alan markaların Facebook, Twitter ve Instagram puan ortalamalarıyla hazırlanan Top100 listesinin en başarılı markası Baykar, savunma sanayisindeki teknolojisiyle sosyal medya kullanıcılarının ilgisini çekmeye devam etti. Ay boyunca tüm mecralarda düzenli fan artışına ek olarak Kızılelma ve Akıncı araçlarının iletişimiyle yüksek beğeni topladı; 6 tonluk insansız hava aracı #Kızılelma iletişimiyle öne çıktı.
Netflix, platformunda yer alan içerikler için yaptığı eğlenceli ve ironik paylaşımlarla sosyal medya performans başarısını istikrarla sürdürmeye devam etti. Özellikle hit dizilerinden Wednesday ve Emily in Paris paylaşımları yüksek etkileşim topladı.
Ürün tanıtım paylaşımları ve takipçilerine özel düzenlediği çekiliş kampanyalarıyla öne çıkan English Home listenin üçüncü sırasında yer alan marka oldu.
SocialBrands’in en güncel listesine göre sosyal medyanın en başarılı ilk 10 markası
SocialBrands Ocak ayı Top100 Listesi’nde yer alan markaların tamamını incelemek için tıklayın!
Ayın öne çıkan özel gün iletişimi: Yılbaşı
Yeni yılın gelişi sosyal medyada markalar tarafından da coşkulu bir iletişimle kutlandı. Yeni yıl mesajlarının yanı sıra markalar aralık ayında yılbaşına özel kampanyalar düzenleyerek bu kampanyaları sosyal medya hesaplarından tüketicileriyle paylaştı. Yılbaşı hakkında SocialBrands değerlendirmesinde yer alan markalar tarafından paylaşılan 26 bin içerik toplamda 3 milyonun üzerinde etkileşim elde etti.
Beymen, aralık ayı boyunca #HappyTastyYear hashtagiyle paylaştığı ve ünlü isimlerin yer aldığı içerik serisiyle sosyal medyada dikkat çekti. Serideki özellikle “Pasta Mı Gerçek Mi” sorusunun yer aldığı paylaşımlar öne çıktı.
Ayrıca Boyner’in “Yeni Yıla Anormal Hazırız” mesajıyla yayınladığı, 2022’den 2023’e asansörle geçiş yapılan eğlenceli reklam filmi de sosyal medya kullanıcılarının beğenisini topladı.
Araştırmanın metodolojisi
SocialBrands, her ay olduğu gibi bu ay da markaların performanslarını 30’dan fazla istatistiksel kritere göre değerlendirdi. Liste, markalara ait 47 bin 270 hesaptan paylaşılan 1 milyon 775 bin ileti ve 1 milyar 357 milyon kullanıcı etkileşiminin SocialBrands algoritması tarafından incelenmesi sonucu hazırlandı.