Yenilenen Solo, “Güçlendirilmiş Doku Teknolojisi” ile sektörde bir ilki gerçekleştirdi
Hem kaliteli hem hesaplı ürünleriyle tüketicilere ulaşan Solo, Türkiye’de bir ilke imza atarak Solo Tuvalet Kağıdı’nı “Güçlendirilmiş Doku Teknolojisi” kullanarak üretmeye başladı. Türkiye’de ilk kez kullanılan teknoloji sayesinde Solo Tuvalet Kağıdı daha kalın ve daha emici hale geldi. “Az yaprakla çok iş” diyen Solo, yeni dönemde Kağıt Havlu’yu da yüzde 35 daha dayanıklı hale getirdi. Kendini sürekli geliştirerek daha iyi çözümler için çalışan Solo’nun hayata geçirdiği yenilikleri, Eczacıbaşı Tüketim Ürünleri CMO’su Bilge Çiftçi paylaştı.
“Tüketicilerin bakış açısını en iyi şekilde anladık”
Eczacıbaşı Tüketim Ürünleri markası Solo olarak, 1978’den bu yana kaliteli ürünleri uygun fiyatla tüketicilerimize sunuyoruz. Ürün geliştirme stratejimizin odağına inovasyon, trendler, sürdürülebilirliğin yanı sıra tüketici ihtiyaçlarını koyuyoruz. Yeni teknoloji ile ürettiğimiz Solo’da yaptığımız geliştirmeler için de aynı strateji ile hareket ettik.
Tüketicilerin bütçelerine uygun, kalitesiyle de mutlu eden ürün arayışı mevcut. Biz de tüketicilerimizin temizlik kağıdı kategorisine karşı olan bakış açısını, ürünlerde aradıkları özellikleri ve değişen tercihlerini anlamaya çalışıyor ve bu şekilde ürün geliştirme yönünde adımlar atıyoruz.
Solo ürün yenileme stratejimizin ilk aşamasında, tüketici motivasyonlarını daha iyi anlayabilmek için kapsamlı araştırmalar yaptık ve hedef kitlemizin tuvalet kağıdı denildiğinde beklediği en önemli özelliğin “kalınlık” olduğunu tespit ettik. “Kalınlık” beklentisinin kalite, emicilik, dayanıklılık, kolay parçalanmama gibi kategoriden en temelde beklenen özelliklerin hepsini kapsadığını gördük.
Aslında tüketici kalın bir tuvalet kağıdı arayışında olduğunu belirttiğinde, bunu kalite anlamında üst bir seviyeye koyuyor ve hem kendisinin hem de ailesinin güvenle kullanabileceği bir ürün olduğunu hissediyor. Bu fonksiyonel özelliğe sahip bir tuvalet kağıdı tüketicinin güvendiği bir markada bulunduğunda, bir satın alma tercihi haline geliyor. Bir yandan da bu kaliteli ürünü satın alırken bütçeye uygun bir şekilde hareket edilerek ev ekonomisine katkı sağlanması oldukça önemli. Bu zaten Solo olarak 1978 yılından beri benimsediğimiz “hem kaliteli hem hesaplı” sloganımızın özü olan bir içgörü. İnovasyonun görece daha zor olduğu bu kategoride, tüketicinin ihtiyacını karşılayacak yeni bir çözüm aradık. Kalite ararken aynı zamanda hesaplı ürünler tercih eden tüketicilerimizin beklentilerini en iyi şekilde anladık.
“Güçlendirilmiş Doku Teknolojisi” ile bir ilk gerçekleştirdik
“Güçlendirilmiş Doku Teknolojisi” adını verdiğimiz yeni teknoloji ile ürettiğimiz ürünlerimiz için Yalova ve Manisa fabrikalarımızda yeni yatırım gerçekleştirdik. Tuvalet kağıdı üretiminde Türkiye’de ilk ve tek olan bu teknoloji, Solo Tuvalet Kağıdı dokusunun içerisinde bulunan liflerin birbirine çok daha kuvvetli bir şekilde tutunmasını sağlayarak daha kalın bir ürün elde etmemize imkan tanıdı. “Güçlendirilmiş Doku Teknolojisi” ile ilk deneme üretimlerimizin ardından tüketicilerin bu yepyeni Solo Tuvalet Kağıdı ürünlerini denemelerini sağladık. Deneyenlerin yüzde 91’inin üründen memnuniyet duyduklarını, yüzde 94’ünün kullandıkları ürünleri etrafındakilere tavsiye edeceklerini öğrendik.
Solo Kağıt Havlu konusunda da yine aynı adımları izledik ve tüketicilerimizle yaptığımız görüşmeler sonucunda en çok önemsenen iki özelliğin “emicilik” ve “dayanıklılık” olduğunu gördük. Pandemi ile birlikte günlük hayatımızda kullanımının daha çok arttığı bu üründe de mevcut üretim tekniklerimizi kullanarak bir geliştirme yaptık. Solo Kağıt Havlu’yu geliştirerek yüzde 35 daha dayanıklı hale getirdik. Yeni Solo Kağıt Havlu için yaptığımız tüketici ev kullanım testlerinde, 10 tüketiciden yaklaşık 9’unun üründen memnun kaldığını gördük.
“Yeni reklam filmimizi yayınladık”
Hayata geçirdiğimiz yenilikleri, TV ve dijital mecralarda yayına giren yeni reklam filmimizle tüketicilerimize anlattık.Reklam filminde, Solo Tuvalet Kağıdı’nın yenilendiğini, dokusunun güçle dolduğunu belirttik. Türkiye’de bir ilk olarak “Güçlendirilmiş Doku Teknolojisi” kullanıldığı, yeni Solo Tuvalet Kağıdı’nın bu teknoloji sayesinde eskisine göre daha kalın hale geldiği; altını çizdiğimiz noktalardı. Reklam filmimizi, markamızın tonuyla uyumlu olacak şekilde, neşeli bir dilde hayata geçirdik. 43 yıldır kullandığımız, Solo ile bütünleşen “hem kaliteli hem hesaplı” sloganı, bu reklam filminde de odağımızda yer aldı.
“Solo’daki yenilikleri tüm tüketicilerin deneyimlemesini istiyoruz”
Solo’nun uzun yıllara dayanan başarısının arkasında Ar-Ge ve inovasyon konusundaki bakış açısı ve yenilikleri hayata geçirmek için aralıksız çalışan ekibi bulunuyor. Eczacıbaşı Tüketim Ürünleri güvencesi ile tüketicilerimize hesaplı ve kaliteli ürünler sunuyoruz. Solo Tuvalet Kağıdı ürünümüzün daha kalın ve çok daha emici olması sayesinde ürünümüzün daha tasarruflu bir kullanım sunmasını bekliyoruz. Hem Tuvalet Kağıdı hem de Kağıt Havlu ürünlerimizdeki bu geliştirmeler ile birlikte, tüketicilerin bu performansı deneyip görmesiyle Türkiye’de çok daha fazla eve girmeyi hedefliyoruz. Önümüzdeki dönemde bir diğer hedefimiz, Solo’nun yenilenen yüzü ile birlikte her zaman olduğu gibi tüketicilerin yanında olmaya devam etmesini sağlamak olacak.
“Daha iyi çözümler için çalışıyoruz”
“Hem kaliteli hem hesaplı” sloganı ile kullanıcıların zihninde yer eden markamız, 43 yıllık köklü geçmişiyle Türk kağıt sektöründe öncü bir role sahip. Bu başarının getirdiği sorumlulukla, tüketici beklentisini anlayıp, kendimizi sürekli geliştirerek daha iyi çözümler için çalışıyoruz. Tüketicilerimizi yarı yolda bırakmamak, onların ihtiyaçlarını anlamak ve o ihtiyaçlara yönelik çözümler sunmak vazgeçilmez önceliğimiz. Pratik temizlik ve hijyeni erişilebilir kılmak, her zaman olduğu gibi yeni dönemde de odak noktamızı oluşturuyor.