Yılbaşı alışverişlerinin yüzde 80’i mobilden yapılıyor
Adcolony’nin tüm EMEA bölgesini kapsayan yılbaşı alışverişi tercihleri anketinde mobil alışverişin makas farkını açtığı görülüyor. Sonuçlara göre yılbaşı alışverişlerinde yüzde 80 oranla en çok mobil alışveriş tercih edildi.
Pandemiyle birlikte yükselen e-ticarette rekabet kızışırken tüketicinin yeni gözdesi mobil alışveriş kanalları oluyor. 18-34 yaş aralığında katılımcıların çoğunluğu oluşturduğu Adcolony yılbaşı alışverişi tercihleri anketi, mobil alışverişin açık ara en çok tercih edilen kanal olduğunu gösterdi.
Mobil reklamların satın alma kararı üzerindeki etkisi büyük
Türkiye’deki katılımcıların yüzde 70’i mobil reklamları tercih edilebilir buluyor. Bu kesim, reklamda yer alan ürünleri ihtiyaçlarına uygun olması durumunda satın alacağını ifade ediyor. Yüzde 63’lük oranda katılımcı ise karşılarına çıkan reklamdaki ürünü tereddütsüz satın aldığını kaydediyor. Katılımcıların yüzde 53’ü gördüğü mobil reklamın satın alma kararını yüksek oranda etkilediğini söylerken, yüzde 32’si ise mobil reklamda gördüğü ürünü birkaç gün içinde satın aldığını belirtiyor.
Katılımcıların yüzde 69’u ise uygulamaları değil mobil tarayıcıları tercih ettiğini belirtiyor. Bu tercihin en önemli sebebi fiyat karşılaştırması yapabilmek.
En çok giyim ürünlerinin satın alındığını gösteren ankette daha sonra elektronik eşyalar, kitap ve ev eşyalarının talep edildiği görülüyor.
Tüketici online alışverişi daha tasarruflu buluyor
Katılımcıların yüzde 46’sı mağazadan alışveriş yapmayı tercih ederken yüzde 13’ü online satın aldıkları ürünü mağazadan teslim almayı tercih ediyor. Online alışverişi tercih eden yüzde 41 oranındaki katılımcı bu tercihlerini “Mağazaya kıyasla daha iyi fiyatlarla karşılaşıyoruz” şeklinde açıklıyor. Online alışverişin bir diğer sebebi ise ürün çeşitliliğinin çok olması.