Yılın cool markaları…
Marketing Türkiye ve Roamler Türkiye iş birliğinde bu yıl altıncısı gerçekleştirilen “Cool Markalar Araştırması” sonuçlandı. Çalışma 30’u aşkın kategoride gençlerin en cool bulduğu markaları gözler önüne seriyor. İşte tüm zorluklarına rağmen pandemi döneminde de gençlerle iletişimini aksatmayarak “Yılın En Cool Markası” olmayı başaranlar…
Her ne kadar farklı kuşaklar tarafından farklı yönleriyle kullanılsa da “cool” kavramı, “bir tarza sahip olmak”, “karizmatik olmak” ve “havalı olmak” gibi anlamlarını hiç yitirmedi. Popüler olana direnerek kendi hayat tarzını ortaya koyma anlayışı bu kavramın da ruhunu yansıtıyor. Özellikle genç kuşaklarla özdeşleştirilen kavram, gençlere ulaşmak isteyen markalar için de önemli bir kriter. Marketing Türkiye ve Roamler Türkiye iş birliğinde bu yıl altıncısı gerçekleştirilen “Cool Markalar Araştırması” da Türk gençlerinin “en cool bulduğu markaları” kapsamlı bir araştırmayla ortaya koyuyor. 30’un üzerinde sektörde gerçekleştirilen araştırmada bin kişiden oluşan halk jürisi, Türkiye temsili bir örneklemle “Yılın Cool Markalarını” belirledi. İşte o markalar…
Yerini kaybedenler ve yeni liderler
2019 yılında gerçekleştirilen “Cool Markalar Araştırması”nda “Kozmetik Markaları” kategorisinde “En Cool Marka” olarak seçilen MAC, bu yıl yerini L’Oreal’e kaptırdı. L’Oreal yüzde 14 ile En Cool Kozmetik Markası seçildi! Ev Tekstil kategorisinde ise 2019’da en cool 3. marka olan English Home’un sıçrama yaparak 2021’de En Cool Ev Tekstil Markası olduğunu görüyoruz. English Home, katılımcıların yüzde 15’inin oyunu aldı. En Cool Beyaz Eşya markası kategorisinin lideri de değişti. Bir önceki araştırmanın lideri Arçelik bu yıl zirveyi oyların yüzde 30’unu alan Bosch’a bıraktı.
En çekişmeli kategoriler
Hazır Giyim Markaları kategorisinde Zara ile Mavi başı çekerken küçük bir farkla Zara (yüzde 13) En Cool Hazır Giyim Markası oldu. En yakın sonuçlardan biriyle de Saat kategorisinde karşılaşıyoruz. Cassio oyların yüzde 18’ini alarak Rolex’i (yüzde 17) az bir farkla geride bırakıyor. En Cool Akaryakıt Markası kategorisinde de Shell (yüzde 36) yalnızca yüzde 2’lik bir farkla Opet’in önünde En Cool Marka seçildi. En Cool Otomotiv Markası kategorisindeki çekişme ise 2 dev Alman markası arasında bu yıl da devam etti. 2019’da lider olan BMW bu yıl yüzde 20 ile En Cool Otomotiv Markası seçilirken Mercedes yüzde 19 ile onu takip etti.
Değişmez Liderler
Spor Ayakkabı kategorisinde Nike yüzde 44 ile bu yıl da En Cool Spor Ayakkabı Markası oldu! Banka Kartları kategorisinde Garanti Bonus (yüzde 26) ve Banka kategorisinde de Garanti BBVA (yüzde 28) yıllardır süren liderliklerine devam ediyor. Jean kategorisinde Mavi büyük bir farkla yeniden lider olurken markanın reklam yüzleri Serenay Sarıkaya ve Kıvanç Tatlıtuğ da en cool marka yüzleri olarak öne çıktı! Gözlük kategorisinde her yıl olduğu gibi bu yılda Ray-Ban açık ara en cool marka olarak seçildi. En Cool İç Giyim Markası kategorisinde ise Penti yüzde 35 ile En Cool Marka seçilirken 2019’a göre oylarını yüzde 7 oranında arttırdı. En Cool İçecek Markası olarak Coca-Cola araştırmayı önde bitirirken En Cool Kahve Dükkanı geçtiğimiz yıllarda olduğu gibi bu yıl da yine Starbucks.
En Cool Türk Markası: Mavi
Yıllardır en çekişmeli kategorilerden biri olan En Cool Türk Markası kategorisinde 2018 ve 2019 yıllarında “En Cool Marka” seçilen Türk Hava Yolları, bu yıl yerini Mavi’ye bırakıyor. Mavi yüzde 9 ile “En Cool Türk Markası” seçilirken Arçelik yüzde 8 ve Vestel yüzde 8 ile onu takip eden diğer markalar oluyor.
Yılın Cool Markası’21 Ödülünü Kazananlar
Kozmetik
L’Oreal
Spor Ayakkabı
Nike
Kredi Kartı
Garanti Bonus
Sadakat Programı
Money Club Card
Ev Tekstil
English Home
Akaryakıt
Shell
Motosiklet
Harley Davidson
Mücevherat
Zen
Jean
Mavi
Fast Food
Burger King
Süpermarket
Migros
Kozmetik Mağazası
Gratis
Kahve Dükkanı
Starbucks
Beyaz Eşya
Bosch
Küçük Ev Aleti
Arzum
Teknoloji Market
Teknosa
İç Giyim
Penti
GSM Operatörü
Turkcell
Otomotiv
BMW
Saat
Cassio
Güneş Gözlüğü
Ray-Ban
Gazlı İçecek
Coca Cola
Erkek Marka Yüzü
Kıvanç Tatlıtuğ
Kadın Marka Yüzü
Serenay Sarıkaya
Kadın Sosyal Medya Fenomeni
Danla Biliç
Erkek Sosyal Medya Fenomeni
Enes Batur
Banka
Garanti Bankası
Saç Bakım
Elidor
Türk Markası
Mavi
Ev Bakım ve Temizlik
Domestos
Hazır Giyim Markası
Zara
ARAŞTIRMANIN METODOLOJISI
“Cool Markalar Araştırması” Marketing Türkiye adına Roamler Türkiye tarafından 1 Mayıs-5 Haziran 2021 tarihleri arasında gerçekleştirildi. Araştırma datası geniş Roamler Türkiye üye havuzundan mobil uygulama kullanılarak toplandı. Araştırmaya; Türkiye temsili 12 istatistiki bölgede yaşayan, AB, C1 ve C2 SES grubuna mensup yüzde 50’si kadın, yüzde 50’si erkek, 1000 Roamler Türkiye kullanıcısı katıldı. Katılımcılar, telefonlarındaki Roamler Türkiye uygulamasını kullanarak önce kategori bağımsız olarak, sonrasındaysa önceden belirlenmiş her bir kategoride “en cool” buldukları markaları, herhangi bir cevap seçeneğini işaretlemeksizin açık olarak yazarak belirtti.
ROAMLER TÜRKIYE HAKKINDA
Roamler 2011 yılında kurulmuş merkezi Hollanda’da bulunan ve 15 ülkede faaliyet gösteren yeni nesil bir pazar araştırma şirketidir. Roamler Türkiye Ofisi faaliyetlerine 2014 yılında İstanbul’da başladı. Şirket, sahadan gerçek zamanlı bilgi almak isteyen kurumlara fotoğraf ve GPS kanıtlı, hızlı ve güvenilir veri sağlıyor. Roamler’ın klasik şirketlere göre en büyük farkını tüm saha faaliyetlerini Roamler uygulaması üzerinden hızlı, fotoğraf ve GPS kanıtlı olarak uygulamasını kullanan eğitimli kullanıcıları tarafından gerçekleştirmesi oluşturuyor.