A.L.F.A. Awards, Yılın “Customer Brand”lerini seçti
“Müşteri Deneyimini En İyi Yöneten Markalar”ın yarıştığı A.L.F.A. Awards’ta kazananlar, 6 Ekim Çarşamba günü, Deneyim Tasarımı & Yönetimi Zirvesi XCO’21’in hemen ardından Hilton İstanbul Bomonti’de gerçekleştirilen görkemli bir törenle ödüllerine kavuştu. Bu yıl altıncısı gerçekleştirilen, Marketing Türkiye ve AKADEMETRE iş birliğiyle düzenlenen A.L.F.A Awards’ta halk jürisi tarafından 57 kategoride deneyimi en iyi yaşatan markalar “Customer Brand” seçilerek ödüllendirildi…
2015 yılından beri “Müşteri Deneyimini En İyi Yöneten Markalar”ın ödüllendirildiği A.L.F.A. Awards’ta Customer Brand seçilen markalar 6 Ekim Çarşamba günü ödüllerine kavuştu. Müşteri deneyimi yönetimindeki başarılarıyla, müşterisiyle sağlıklı ve sürdürülebilir bir ilişki kuran markaların onurlandığı A.L.F.A Awards’ta bu yıl kategori sayısı 57’ye çıkartıldı. Törende bankacılıktan beyaz eşyaya, dijital yayın platformlarından e-ticaret sitelerine, fast food’dan giyim sektörüne kadar müşteri deneyimini en iyi yaşatan markalar ödüllendirildi.
A.L.F.A. Awards 2021’in kazananları:
Akaryakıt: Opet
Atıştırmalık: Nestlé
Ayakkabı/Çanta/Deri Giyim: Adidas
Bebek Bakım Ürünleri: Dalin
Beyaz Eşya: Bosch
Bilgisayar/Tablet/Laptop: Asus
Binek Otomotiv: BMW
Bireysel Emeklilik: Anadolu Hayat Emeklilik
Çay: Doğuş Çay
Dijital Yayın Platformları: D-Smart
E-Ticaret Siteleri: Trendyol
Elektromarket: Media Markt
Ev Tekstili: English Home
Fast-Food: Burger King
Gayrimenkul: DAP Yapı
Gazlı İçecek: Çamlıca Gazoz
Gazsız İçecek: Erikli
Gıda: Balparmak
Giyim-Moda: LC Waikiki
Güvenlik Sistemleri: Pronet Güvenlik ve Alarm Sistemleri
Havalimanları: İstanbul Havalimanı
Hava Yolları: Türk Hava Yolları
Isıtma: Baymak
Soğutma: Daikin
İnternet Servis Sağlayıcıları: Türk Telekom
Kafe: Espressolab
Kargo: Aras Kargo
Katılım Bankacılığı: Ziraat Katılım
Kişisel Bakım/Kozmetik Mağazası Kategorisi: Watson’s
Kişisel Bakım/Kozmetik Markası Kategorisi: Avon
Kredi Kartı: Garanti Bonus Card
Kuruyemiş: Peyman
Küçük Ev Aletleri: Arzum
Mobilya: Çilek
Motosiklet: Honda
Mücevherat: Blue Diamond
Vakıf Üniversiteleri: Bahçeşehir Üniversitesi
Özel Sağlık Kurumları: Medical Park Hastaneleri
Özel Temel Eğitim Kurumları: Bilfen Okulları
Sadakat Kartları: Migros Money Club
Sigorta Şirketleri: Anadolu Sigorta
Süt ve Süt Ürünleri: İçim
İletişim / GSM Operatörü: Türk Telekom
Televizyon: Vestel
Ticari Otomotiv: Ford Otosan
Tur Operatörü: Etstur
Zincir Market: CarrefourSA
Züccaciye: Paşabahçe
“Ambalajda Müşteri Deneyimi”: Çaykur
“Dijital Deneyim”: Çiçeksepeti
“Mağazacılık Deneyimi”: LC Waikiki
“Çalışan Memnuniyeti Deneyimi”: Yapı Kredi
“Kişiselleştirilmiş Müşteri Deneyimi”: Arçelik
“İletişimde Müşteri Deneyimi”: Anadolu Sigorta
“Satış / Hizmet Sonrası Deneyim”: Ziraat Bankası
“Şikâyet Yönetimi Deneyimi”: Aras Kargo
“Deneyimde İnovasyon”: Arçelik
A.L.F.A. Awards’ın Metodolojisi
- A.L.F.A. Awards’ta kazanlar bu sene de AKADEMETRE’nin uluslararası standartlarla oluşturduğu kapsamlı ve özgün metodolojisiyle belirlendi. Araştırma kapsamında Türkiye’de ±2,75 hata payına bağlı, rastlantısal olarak belirlenen 12 ilde bin 200 kişiyle yüz yüze görüşmeler gerçekleştirildi.
- 57 kategoride yapılan araştırmayla “Müşterilerin arzu boyutu” ile “Markayı deneyimleme istekleri”, “İletişim boyutu” ile “Markanın iletişim faaliyetlerinin niteliği” ve “İlişki boyutu” ile “Markanın tüketici nezdinde bilinirliği” gibi müşteride markanın ilk izlenimini oluşturan satış öncesi ilişkiler değerlendirildi.