Yılın e-posta ve SMS gönderim trendleri!
2024 yılının ilk yarısında Türkiye’de e-posta ve SMS gönderimlerinde belirgin dalgalanmalar yaşandı. SmartMessage’ın analizine göre, Ocak-Şubat döneminde her iki iletişim kanalında da büyük artışlar görülürken, Şubat-Mart döneminde bu artış yerini düşüşe bıraktı. Tatil dönemleri ve iş dünyasındaki sezonluk değişikliklerin etkisiyle meydana gelen bu dalgalanmalar, Türkiye’deki trendlerin dünya genelindeki iletişim trendleriyle uyumlu olduğunu gösteriyor.
SmartMessage, 2024 yılının ilk yarısında gözlemlenen e-posta ve SMS gönderim trendlerini analiz etti. Türkiye’deki trendlerin dünya genelindeki genel iletişim trendleriyle büyük ölçüde uyumlu olduğu gözlenen analize göre; tatil dönemleri ve iş dünyasındaki sezonluk değişiklikler, her iki alanda da iletişim trafiğinde benzer dalgalanmalara neden oluyor. Türkiye’deki trendlerin, küresel iletişim dinamiklerinin bir yansıması olduğunu gösterdiğini belirten SmartMessage’ın CEO’su Oğuz Küçükbarak, “2024’ün ilk yarısında gözlemlediğimiz bu dalgalanmalar, pazarlama stratejilerinin etkinliğini ve tatil dönemlerinin iş dünyasına olan etkisini daha iyi anlamamıza yardımcı oldu” dedi.
Tatil dönemleri e-posta adedini etkiliyor
SmartMessage’ın yaptığı değerlendirmeye göre 2024 yılının ilk 6 ayında e-posta gönderim trendlerinde dikkat çekici değişiklikler meydana geldi. Ocak-Şubat döneminde yüzde 34,6 oranında önemli bir artış yaşanırken, Şubat-Mart döneminde gönderim adetleri yüzde 16 oranında azaldı. Mart-Nisan döneminde gönderim adetleri sabit kalırken, Nisan-Mayıs döneminde yüzde 24,5 oranında bir artış gözlendi. Öte yandan, Mayıs-Haziran döneminde ise yüzde 21,7 oranında bir azalma yaşandı. Bu trendler, özellikle tatil dönemlerinin iş aktivitelerini ve dolayısıyla e-posta gönderim adetlerini etkilediğini gösteriyor.
SMS gönderim trendleri de benzer şekilde dalgalanmalar gösteriyor. Ocak-Şubat döneminde yüzde 76 oranında büyük bir artış yaşanırken, Şubat-Mart döneminde yüzde 43 oranında bir azalma kaydedildi. Mart-Nisan döneminde SMS gönderim adetleri sabit kalırken, Nisan-Mayıs döneminde yüzde 39,2 oranında bir artış gözlendi. İki aylık diğer dönem olan Mayıs-Haziran’da ise yüzde 20,6 oranında bir azalma yaşandı. SMS gönderimleri, daha hızlı ve daha kişisel iletişimler için kullanıldığından, e-posta trendlerinden biraz farklılık gözlemleniyor.
Dünya e-posta trendleri nasıl şekilleniyor?
Sezonluk dalgalanmalar dünya genelinde e-posta gönderimlerinde genellikle belirli dönemlerde artış ve azalışlar şeklinde gözlemleniyor. Örneğin, yılbaşı, tatil sezonları ve önemli alışveriş etkinlikleri (Black Friday, Cyber Monday) gibi dönemlerde e-posta gönderimleri artıyor. Yaz aylarında ve tatil sezonlarında ise iş dünyasında durgunluk yaşanıyor.
Ocak-Şubat döneminde gözlemlenen yüzde 34,6 oranındaki e-posta artışı, dünya genelinde de yeni yılın başlangıcında benzer artışların görülmesiyle paralel. Şubat-Mart dönemindeki yüzde 16 oranındaki azalma, dünya genelinde de kış aylarının sonlarına doğru iş aktivitelerinin yavaşlamasıyla örtüşüyor. Mart ve Nisan aylarında e-posta gönderimlerinin sabit kalması, dünya genelindeki tatil ve bayram dönemlerinin etkisiyle benzer bir durgunluk dönemi olarak kabul ediliyor. Nisan ayında özellikle dünyada ilgili bölgelerde Paskalya tatili de iş yoğunluğunu etkiliyor. Mayıs ayında yüzde 24,5 oranında e-posta artışı, dünya genelinde de bahar ve yaz kampanyalarının başlamasıyla uyumlu bir trend. Haziran ayında ise yüzde 21 oranındaki azalma, yaz tatillerinin başlamasıyla dünya genelinde gözlemlenen bir durum olarak karşımıza çıkıyor.