Yılın İnovatif Ürünleri -1
Bitimsiz bir dönüşümün olduğu yeni dünya düzeninde tüketici beklentileri hızla değişirken markalar da ardı ardına pazara sundukları inovatif ürünlerle değişen ihtiyaçlara yanıt vermeye çalışıyor. Marketing Türkiye için YouGov’un bu yıl beşincisini gerçekleştirdiği “Yılın İnovatif Ürünleri” araştırması işte bu çetin rekabetten sıyrılarak yeni ürünleriyle tüketicinin hem zihnine hem de kalbine girmeyi başaran marka ve ürünleri halk oylamasıyla gözler önüne seriyor… 5 ana, 16 alt kategoride “Yılın İnovatif Ürünlerini” belirleyen çalışma satır aralarında değişen tüketici beklentilerini saklıyor…
Baklava ve çikolatanın damaklardan silinmeyen birleşimi
Atıştırmalıklar, pek çok tüketicinin olmazsa olmazı. Birbirinden lezzetli ürünlerin yarıştığı bu kategorinin birincisi yüzde 29 ile geleneksel bir lezzet olan baklavayla çikolatayı birleştiren Damak Baklavalı Çikolata oluyor.
Ülker Dido Gold Süt Reçeli Tadında ve Browni Intense Gold yüzde 12 ile ikinciliği paylaşırken, Milka Snow Balls Oreo yüzde 11 ile üçüncü en inovatif tatlı atıştırmalık ürünü seçiliyor.
Wasabi acısı çıtırdıyor
Ürün çeşitliliğiyle ve yenilikçi ürün çalışmalarıyla karşımıza çıkan Cips Kategorisi, bu yıl da birçok yenilikçi çeşitle zenginleşiyor. Geçen sene Cips Kategorisi’nde en inovatif bulunan 2 marka olan Doritos ve Lay’s, bu sene de inovatif ürünler konusundaki liderliklerine devam ediyor.
Doritos Wasabi Acısı yüzde 28 ile en inovatif cips ürünü olurken Lay’s Kaşar Peyniri ve Izgara Soğan Tadında yüzde 22 ile ikinci sıraya yerleşiyor.
Doritos Dünya Serisi Meksika Usulü Sweet Chili Sos Tadında yüzde 19 ile üçüncü sıradaki yerini alıyor.
Meydan okuyan peynir kombinasyonu
Süt ve süt ürünleri yeniliklere çok açık bir kategori gibi görünmese de bu yıl tüketiciyi şaşırtan ürünler var listede.
İzmir tulumu, taze kaşar ve klasik beyaz peynirin tek bir pakette olduğu Ekici Lezzet Paketi 3 Çeşit Bir Arada yüzde 21 ile tüketiciler tarafından kategorinin en inovatif ürünü seçilirken, İçim D Vitaminli Süt ve Aynes Kolajen yüzde 17 ile ikinciliği paylaşıyorlar.
Üçüncü sıraya ise yüzde 14 ile çikolata ve peynir lezzetini harmanlayan Pınar Choco Labne yerleşiyor.
Takviye Gıda Kategorisi’nin inovasyon şampiyonu Ülker
Pandeminin de etkisiyle sağlığa verdiğimiz önem arttı. Buna paralel olarak takviye gıda ürünlerine olan ilgi artarken, bu kategoride yenilik talebi de kaçınılmaz oldu.
“Yılın İnovatif Ürünleri” araştırmasına göre Ülker Pastil (yüzde 52) açık ara farkla kategori lideri olarak konumlanıyor.
Listenin ikinci ve üçüncü sıralarında ise Zade Vital’i, Miniza Omega 3 Balık Yağı ve Çörek Otu Yağı İçeren Takviye Edici Gıda (yüzde 25) ve Miniza Omega 3 Balık Yağı ve Yer Fıstığı Yağı İçeren Takviye Edici Gıda (yüzde 23) ürünleri yer alıyor.
Fanta Nar Portakal rakip tanımıyor
Fanta, Nar Portakal (yüzde 22) lezzetiyle İçecek Kategorisi’inde “Yılın İnovatif Ürünü” oluyor.
Son dönemlerde sağlık ve iyi yaşam ürünlerine artan ilginin de etkisiyle, Zen Basil Tohumlu İçecekler yüzde 18 ile ikinci sırayı alırken, onu yüzde 17 ile Pınar Frii Şekersiz takip ediyor.
Lipton Sıcak İçecek Kategorisine ambargo koydu
Tek Dem (yüzde 33) ve D & C & B6 Vitaminleri içeren Vitaminli Çay (yüzde 24) ürünleriyle ilk iki sırayı kimselere bırakmıyor Lipton.
İnovasyonuyla öne çıkan bir diğer marka ise Hindistancevizi Yağlı Türk Kahvesi (yüzde 22) ile Teashop oluyor.
Kızartma Ustası’nın zihin payı yüksek
Temel Gıda Kategorisi’nde de bu yıl pek çok yeni ürün vardı. Kızartılan ürünlerin yüzde 33 daha az yağ çekmesini sağlayan Yudum Kızartma Ustası yüzde 39 ile tüketiciler tarafından en inovatif temel gıda ürünü seçilirken, bezelyeden üretilen ve glütensiz içeriğiyle dikkatleri üzerine çeken Pastavilla Veggipasta yüzde 34 ile ikinci sıraya yerleşiyor.
Becel yüzde 100 Bitkisel Yağlardan Üretilmiş Sürülebilir Yağ ise yüzde 27 ile listede yer almaya hak kazanıyor.
Burger King tacını kimseye kaptırmıyor
Pandeminin de etkisiyle önemini artıran hızlı servis ve yemek sektörüyle birlikte Hızlı Servis Restoran Kategorisi bu yıl da farklı inovasyonları bünyesine kattı. Özellikle Türkiye’de vegan beslenme trendinin artışıyla bağlantılı olarak Burger King Plant-Based Whopper menüsüyle (yüzde 19) birincilik tacını taktı. McDonald’s’ın Milli Takım’a özel oluşturduğu Milli Burger menüsü yüzde 16 ile ikinci sırada yer alırken, Little Caesars Pizza, Sana, Bana, Ona Pizza (yüzde 14) ile üçüncülük elde ediyor.