Yılın inovatif ürünleri
Zamanın çok hızlı aktığı bu dönemde tüketicinin ihtiyaçları da hızla değişiyor. Peki, tüketici beklentilerini doğru okuyarak geliştirdiği ürünlerle ses getiren markalar hangileri? Hangi kategoride ne tür inovasyonlar takdir ediliyor? Geçtiğimiz yıl pazara çıkar çıkmaz tüketicinin vazgeçilmezi olan ürünler hangileri? Marketing Türkiye adına YouGov’un bu yıl yedinci kez gerçekleştirdiği “Yılın İnovatif Ürünleri” araştırması 13 farklı kategorinin favori inovasyonlarını ortaya koyarken markalar için de yeni içgörüler sunuyor…
Yeni lezzetlerden cilde iyi gelen ürün formüllerine, günlük hayatı kolaylaştıran ürünlerden en etkili takviye gıdalara, yemek pişirmekten inovasyona dek tam 13 kategoride tüketicinin tercihlerini ortaya koyuyor Marketing Türkiye adına YouGov tarafından gerçekleştirilen “Yılın İnovatif Ürünleri” araştırması… Veriler, yiyecek ve içecek kategorilerinde doğal ve egzotik lezzetlerin öne çıktığına işaret ederken ev ve mutfak ürünlerinde pratikliğin öne-mini vurguluyor. Konfor vadeden giyim ürünlerinin yanı sıra saç ve sakalın yapısını bozmadan şekillendiren cihazlar da tüketicinin dikkatini çekmiş görünüyor. Gelin “Yılın İnovatif Ürünleri” araştırması ışığında hem yılın öne çıkan ürünlerine hem de ardındaki iç görülere daha yakından bakalım…
Kadayıf, antep fıstığı ve beyaz çikolata buluşuyor
Tatlı atıştırmalıklar, tüketicinin kalbindeki yerini korumaya devam ediyor; fakat bu sefer geleneksel tatların da resme dahil olduğunu söylemek mümkün. 2023 yılında birçok farklı tadın yarıştığı tatlı atıştırmalık kategorisinde tüketicinin zihnine kazınan ürünler; LUPPO Antep Fıstıklı Sandviç Kek, Ülker Antep Fıstıklı Şöbiyetli Beyaz Çikolata ve Ülker Antep Fıstıklı ve Burma Kadayıflı Beyaz Çikolata oluyor.
Kahvaltılık kategorisinin lideri İçim
Yeni malzemelerin var olan lezzetlere entegre edildiği kahvaltılık kategorisini İçim domine ediyor ve 3 lezzetiyle tüketicinin gönlünü çeliyor; İçim Labne Chili, İçim Labne Kajun Baharatlı ve İçim Labne Zeytinli Kekikli.
İçecek kategorisinde gurme lezzetler ön planda
İçecek kategorisinde son dönemde popülerlik kazanan gurme tatların tüketici nezdinde değer gördüğü görülüyor ve Dimes Cool Lime Mix, Doğanay Gurme Şalgam ve Juss Fesleğen Tohumlu İçecek en inovatif içecekler olarak kayıtlara geçiyor.
Doğal ve egzotik lezzetler öne çıkıyor
Dip soslardan krakerlere farklı ürünlerin yer aldığı tuzlu atıştırmalık kategorisinde Altınbaşak Tahıl Cipsi, Eti Pizza Kraker Peynirli ve Peyman Bahçeden Egzotik Kırmızı Meyveli Kuruyemiş ürünleri dikkatleri üzerine çekerek ilk üçte yerini alıyor.
“Pratik lezzet” eşittir “inovasyon”
Tüketicinin yeni tatlara olan ilgisini inovatif pratik yemek ürünleri kategorisinde de gözlemek mümkün. Bu hareketli kategoride ise öne çıkan 3 farklı ürün var. Lezita Fit Çıtır Tam Tahıllı Çıtır Piliç Fileto, SuperFresh Kumpir Topları ve SuperFresh Mac & Cheese Topları.
Sağlıklı inovasyonlar
Son yıllarda sağlığın önemini tekrar tekrar kavramamızla birlikte takviye gıda ürünleri vazgeçilmez bir hale geldi. Buna paralel olarak tüketicinin inovasyon beklentisi arttı. Bu noktada tüketicinin beklentisini karşılayan Herby Defense Shot Bağışıklık Desteği Bitki Bazlı İçecek, Ülker Everwell C+ Zn + D ve Ülker Everwell Defence ürünleri fark yaratarak kategorinin en inovatif ürünleri oluyor.
Cilde ve saça en iyi bakan ürünler kazanıyor
Dünya çapında devasa bir kitleye hitap eden kişisel bakım ve kozmetik sektöründe sürekli yeniliklerle karşılaşmak sürpriz değil. Aksine, ürün yelpazesi durmaksızın genişliyor ve inovatif hamleler markaların tüketicinin gözünde değer kazanmasında büyük rol oynuyor. Kategoride öne çıka¬rak markasının hanesine artıları toplayan ürünler; Aveda Saç Derisi için Sprey, Darphine Paris Eclat Vitamin C + E Kapsül ve Pastel Milk CC Krem oluyor.
Kıyafetlerde konfor etkisi
Giyim ürünleri kategorisinde, tüketiciye zaman kazandıran, günlük yaşamını kolaylaştıran konforlu ürünler öne çıkıyor. D’S Damat Sihirli Takım – Astarsız, Kırışmaz, Hafif ve Katlanabilir Kumaş ile, Penti Regl Destek Bikini Altı ile, Skechers ise Hands Free Slip-ins ürünüyle tüketiciye aradığı konforu sunuyor.
Yemeği en pratik pişiren ürünler kazanıyor
Evinde olduğu gibi mutfağında da pratik ürünlere ihtiyaç duyuyor tüketici. Bu yıl öne çıkan ürünlerde pratik pişirme teknolojilerine olan ihtiyacı karşılayan ürünlerin yoğunluğu dikkat çekiyor. Bosch Buharlı Pişirici/Fırın, Karaca Multifry XXXL ve Philips Airfryer 7000 XXL ise tüm rakiplerini eleyerek zirveye adını yazdıran inovasyonlara imza atıyor.
Temizliğe inovasyon ve hız güncellemesi
Temizlik ve hijyen hayatımızın her alanında kritik öneme sahip. Bu doğrultuda Papia BioCare Tuvalet Kağıdı, Sleepy Easy Clean Yüzey Temizleme Havlusu ve Solo Tüm Yüzeyler Islak Temizleme Havlusu XL ürünleri zaman kazandıran inovasyonlarla kategoriye adını altın harflerle yazdırıyor.
Evleri şenlendiren “tasarruflu ve hamarat” ürünler
Söz konusu ev yaşamı olduğunda tüketici tasarruf da bekliyor, pratiklik de, çok fonksiyonluluk da…
Tüm bunları sunarak tüketicinin dikkatini çeken ürünler; Bosch Bulaşık Makinesi Su Tasarrufu Şampiyonu, Bosch Iron Steam Assist Çamaşır Makinesi ve Philips Aqua Trio Süpürge oluyor.
Hem güzel görünsün hem sağlıklı olsun
Tüketici saçını, sakalını bir markaya emanet edeceği zaman iyi bakacağından emin olmak istiyor. Bu noktada da işin içerisine dayanıklılık ve teknoloji giriyor. Saçın ve sakalın yapısını bozmadan iyi görünmesini sağlayan inovasyonlarıyla tüketiciyi ikna eden ürünler ise Dyson Airstrait Saç Düzleştirici, Remington ONE Dry and Style Hairdryer ve Remington ONE Total Body Multi-Groomer oluyor.
Elektronik sektörü yine çok hareketli
Elektronik ürünler, yapısı gereği hızla değişen ve yenilenen bir kategori. Sonuçlar incelendiğinde, inovasyon dendiğinde pratiklik trendinin bu kategoride de kendini gösterdiğini söylemek mümkün.
Bu doğrultuda tüketicinin inovatif bulduğu ürünler; Lenovo Yoga Book i9, Rayban Smart Glasses ve Samsung Flex Hybrid oluyor.
Tüketici pratik çözümlerin peşinde
Tüketicilerin 2023 yılında tercih ettikleri yenilikçi ürünleri incelediğimizde, odağın tüketicilere hız kazandıran ve günlük yaşamlarını kolaylaştıran inovasyonlar olduğunu gözlemliyoruz. Ayrıca geçtiğimiz sene yiyecek ve içecek kategorisinde gözlemlediğimiz sağlıklı yaşam odağının bu sene de devam ettiğini ve bu beklentinin kozmetik kategorisine de sıçradığını görüyoruz. Fakat bu sene tüketicinin yiyecek ve içecek kategorilerinden bir diğer beklentisi de şaşırtıcı; gurme aromalar.
✓ Öncelikle, yüzey temizliğini kolaylaştıran tek kullanımlık havlu bezlerin, tek ürünle hem ıslak hem de kuru temizlik sağlayan süpürgelerin, çamaşır yıkama sırasında kırışıklıkları buhar kullanarak azaltan çamaşır makinesinin ve kırışmaz kumaşlı takım elbisenin ortak noktası tüketicilerin ev işlerine ayırdıkları zamanı azaltan alternatif çözümler sunmaları. Tek seferde daha fazla yemek yapma imkanı sunan geniş kapasiteli ürünler ve kuaföre gitme derdini ortadan kaldırmayı vadeden saç şekillendiriciler de benzer şekilde tüketiciye zaman kazandırmayı hedefleyen inovasyonlar.
✓ Gıda ve içecek kategorilerinde ise katılımcıların hem geleneksel lezzetlerin yeni yorumlarını hem de küresel lezzetleri benimsediklerini söylemek mümkün. Tüketiciler hem geleneksel hem de küresel tatları mutfağında istiyor. Tüketicinin damak zevkine hitap eden tatlar aramak küreselde de karşılaştığımız bir trend. Örneğin global pazarda, kültürel tatları kendi lezzetine entegre eden Oreo; Çin’de yeşil çaylı Oreo’yu pazara sürerken Endonezya’da hindistan cevizli versiyonla pazara giriyor. Ayrıca, geçtiğimiz yıl gözlemlediğimiz sağlıklı yaşam önceliğinin bu sene de önemini koruduğunu ve kozmetik gibi farklı alanlara da kaydığını söyleyebiliriz.
✓ 2024 yılında da zaman kazandıran inovasyonların sürmesi, gurme tatların daha fazla hayatımıza girmesi ve sağlıklı ürünlerin beslenmeden kozmetiğe birçok alanda karşımıza çıkması mümkün.
Türkiye’nin tavsiye şampiyonları Marketing Türkiye Nisan sayısında!