“Yılın İtibarlıları” ödüllerine kavuşuyor…
Pazarlama sektörünün en prestijli ödüllerinden biri olan The ONE Awards 9 senedir yıl içinde itibarını en çok artıran markalarını açıklıyor. Elbette bu başarının birer paydaşları olan reklam, medya planlama, dijital ve halkla ilişkiler ajansları da başarı ödülü almaya hak kazanıyor. Heyecanlı bekleyiş sürüyor. Ancak sonuçların açıklanmasına sayılı günler kaldı. Bu sene “Yılın İtibarlıları” 19 Ocak Perşembe günü Hilton İstanbul Bomonti Hotel’de gerçekleşecek görkemli törende ödüllerine kavuşacak…
2015 yılında 12 sektörün değerlendirilmesiyle başlayan The ONE Awards Bütünleşik Pazarlama Ödülleri 9 yıldır aralıksız ve kapsamını genişleterek gerçekleşmeye devam ediyor. Bugün geldiği noktada 70’i aşkın kategoride “Yılın İtibarlılarını” ve bu başarının paydaşı olan ajansları ödüllendiren The ONE Awards’un kazananları ise halk jürisi tarafından belirleniyor.
19 Ocak Perşembe günü Hilton İstanbul Bomonti Hotel’de gerçekleşecek olan ödül töreninde hizmet verdiği markalarla en çok “The ONE Awards” almayı başaran reklam, halkla ilişkiler, medya planlama ve dijital ajanslar da “Yılın İtibar Kazandıran Ajansı” unvanını almaya hak kazanacak. Ayrıca etkinliğin gerçekleştirildiği dokuz yıl içinde “The ONE Awards”u beş kez almayı başaran markalar da “Büyük Ödül” ile onurlandırılacak.
Kazananlar, Marketing Türkiye adına pazar ve tüketici araştırmaları konusundaki yetkinliğiyle öne çıkan Akademetre Research and Strategic Planning’in gerçekleştirdiği “İtibar ve Marka Değer Performans Ölçümü” araştırması baz alınarak belirleniyor. 12 ilde toplam bin 200 kişiyle yüz yüze gerçekleştirilen görüşmeler sonucunda 70’i aşkın kategoride yıl içinde itibarını en çok artıran markalar ve bu başarının en büyük paydaşları olan reklam, medya planlama ve halkla ilişkiler ajansları ödüllendiriliyor.
Araştırmanın Metodolojisi:
- 70’e yakın kategoride gerçekleştirilen “İtibar ve Marka Değer Performans Ölçümü”nün saha çalışması yüz yüze görüşmelerle tamamlandı.
- Araştırmaya Türkiye’yi temsilen İstanbul, Ankara, Bursa, Erzurum, İzmir, Balıkesir, Adana, Samsun, Kayseri, Trabzon, Gaziantep ve Malatya illerinden bin 200 kişi katıldı.
- Araştırmanın saha süreci 03-08 Kasım 2022 tarihleri arasında gerçekleştirildi.
- Araştırma modeli iki aşamadan oluşuyor:
Ölçümleme Kriterleri
9 Ana Kriter
GENEL BASARI
- Zihin Payı
- Yakından Tanıma Skoru
- Güven Skoru
- Farklılık Skoru
- Tavsiye Skoru
- Ticari Faaliyetleri Destekleme Skoru
- Sosyal Sorumluluk Faaliyetlerini Beğeni Skoru
- İletişim ve Reklam Çalışmalarını Beğeni Skoru
- Genel Başarı
16 Alt Kriter
Yıl Performansı:
- İlk Hatırlanma
- Spontan Hatırlanma
- Toplam Spontan Bilinirlik
- Tanınma Derecesi
- Beğeni Derecesi
- Markaya Güven
- Fiyatına Değer Olma
- Uygunluk (Marka Genişleme Gücü)
- İnovasyon
- Dahil Etme
- Fikri Sorulunca Tavsiye Etme
- Fikri Sorulmasa da Tavsiye Etme
- Ticari Faaliyetlerini Destekleme
- Sosyal Sorumluluk Faaliyetlerini Beğeni
- İletişim ve Reklam Çalışmalarını Beğeni
- Genel Başarı