The ONE Awards için heyecan dorukta…
Pazarlama ve iletişim sektörünün en önemli standartlarından biri olarak kabul edilen “The ONE Awards Bütünleşik Pazarlama Ödülleri”ni kazananları 26 Ocak’ta duyurulacak. Hilton İstanbul Bomonti’de düzenlenen törenle büyük bekleyiş sona erecek ve “Yılın İtibarlıları” ödüllerine kavuşacak…
Pazarlama sektörünün en prestijli ödülü olarak kabul edilen The ONE Awards her yıl genişleyen kapsamıyla öne çıkıyor… İlki 2015 yılında 12 sektörün değerlendirmesiyle yapılan “İtibar ve Marka Değer Performans Ölçümü” araştırmasında farklı sektörlerden gelen talepler doğrultusunda zaman içinde ölçümlenen sektör sayısı da arttı. 12 sektörle başlayan ölçümler bu yıl 70 kategoride gerçekleştirildi.
The ONE Awards’a baz teşkil eden “İtibar ve Marka Değer Performans Ölçümü” araştırmasında yılın en başarılı markaları ve paydaşları yine her yıl olduğu gibi halk jürisi tarafından belirlendi. The ONE Awards ödül töreninde yıl içinde itibarını en çok artıran markaların yanı sıra çalıştıkları markalara katma değer yaratarak The ONE Awards almasını sağlayan reklam, halkla ilişkiler, medya planlama ve dijital ajanslar da başarı ödülüne kavuşacak. Hizmet verdiği markalarla en çok “The ONE Awards” almayı başaran reklam, halkla ilişkiler, medya planlama ve dijital ajansı ise “Yılın İtibar Kazandıran Ajansı” unvanını almaya hak kazanacak. Ayrıca etkinliğin gerçekleştirildiği 10 yıl içinde “The ONE Awards”u beş kez almayı başaran markalar da “Büyük Ödül” ile onurlandırılacak.
Araştırmanın Metodolojisi:
70’e yakın kategoride gerçekleştirilen “İtibar ve Marka Değer Performans Ölçümü”nün saha çalışması Türkiye temsili bir örneklemle görüşmeler sonucu tamamlandı. Araştırmaya İstanbul, Ankara, Bursa, Erzurum, İzmir, Balıkesir, Adana, Samsun, Kayseri, Trabzon, Gaziantep ve Malatya’dan bin 200 kişi katıldı. Araştırma modeli ise iki aşamadan oluşuyor:
Ölçümleme Kriterleri
9 Ana Kriter
GENEL BASARI
- Zihin Payı
- Yakından Tanıma Skoru
- Güven Skoru
- Farklılık Skoru
- Tavsiye Skoru
- Ticari Faaliyetleri Destekleme Skoru
- Sosyal Sorumluluk Faaliyetlerini Beğeni Skoru
- İletişim ve Reklam Çalışmalarını Beğeni Skoru
- Genel Başarı
16 Alt Kriter
Yıl Performansı:
- İlk Hatırlanma
- Spontan Hatırlanma
- Toplam Spontan Bilinirlik
- Tanınma Derecesi
- Beğeni Derecesi
- Markaya Güven
- Fiyatına Değer Olma
- Uygunluk (Marka Genişleme Gücü)
- İnovasyon
- Dahil Etme
- Fikri Sorulunca Tavsiye Etme
- Fikri Sorulmasa da Tavsiye Etme
- Ticari Faaliyetlerini Destekleme
- Sosyal Sorumluluk Faaliyetlerini Beğeni
- İletişim ve Reklam Çalışmalarını Beğeni
- Genel Başarı