Yılın kazananı radyo oldu
Kantar Media’nın Marketing Türkiye için gerçekleştirdiği ve Ocak 2022 ile Kasım 2022 dönemini kapsayan analizler geçtiğimiz yılın en çok reklam alan mecralarını ve en çok reklam veren markalarını gözler önüne sererken medyanın ne denli zorlu bir yılı geride bıraktığını da rakamlarla ortaya koyuyor. Çalışma, radyo hariç tüm mecralardaki reklam adetlerinin düştüğüne işaret ediyor.
Kantar Media’nın analizine göre TV mecrasına en çok reklam veren marka bu yıl Casper oldu. Dergi kategorisinde Ziraat Bankası son birkaç yıldır olduğu gibi bu yıl da liderliği kimseye kaptırmadı. Gazete kategorisinde BİM hakimiyetini devam ettirirken açıkhavada A101, radyoda ise Akbank öne çıkan markalar oldu. Bu yıl yükselen fiyatlarıyla çokça konuşulan TV mecrasının parlayan yıldızı ise TV 360 oldu. Geçtiğimiz yıl da en çok reklam alan kanal olan TV 360 liderliği kolay kolay kaptırmayacağa benziyor. Dergi kategorisinde en çok reklam alan yayın bu yıl da açık ara farkla MAG oldu. Radyo kategorisindeyse Kafa Radyo hızlı bir çıkışla zirveyi ele geçirmiş görünüyor. Yılın en çok reklam alan gazeteleri sıralamasında ise ilk sırada Sabah var. Onu sırasıyla Dünya ve Hürriyet takip ediyor.
Daha fazlası Marketing Türkiye Almanak sayısında sizleri bekliyor… Okumak için TIKLAYIN!