
Yılın mobil uygulama trendleri…
Akıllı telefonlar ve tabletler, günümüzün vazgeçilmez bir parçası haline geldi. Öyle ki 6 milyar kişi 18 milyarı aşkın akıllı telefon ve tablet kullanıyor. Hal böyleyken bu büyük ekosistem pazarlama evreni için de kritik bir iletişim alanı yaratıyor. Peki, sektörde öne çıkan trenler neler? Rakamlar pazarlama profesyonellerine neler söylüyor? Hepsi ve daha fazlasının yanıtları Adjust’ın hazırladığı Mobil Uygulama Trendleri 2025 Raporu’ndan geliyor.
Adjust Mobil Uygulama Trendleri 2025 raporu akıllı telefon ve tabletlerle birlikte mobil uygulamaların ulaştığı seviyeyi gözler önüne seriyor.
Rapora göre;
- Dünyada 18.2 milyar adet faal durumda akıllı telefon ve tablet bulunuyor.
- Bu cihazlar 8.2 milyarlık dünya nüfusunun yüzde 73.1’ine denk gelen 6 milyar kişi tarafından kullanılıyor.
- Dünya genelinde akıllı telefonlarda geçirilen süre günlük ortalama 5 saati aşıyor.
- Akıllı cihaz kullanıcıları alışveriş, ödeme, finans, oyun ve eğlence kategorilerinde ayda ortalama 26 farklı mobil uygulama kullanıyor.
Uygulama ile e-ticaret 8 trilyon dolara yükseldi
Adjust Mobil Uygulama Trendleri 2025 raporuna göre uygulamalar üzerinden yapılan alışveriş miktarı 8 trilyon doları bulurken, mobil uygulamalar e-ticaret ekosisteminin yüzde 73’ünü oluşturuyor.
Mobil oyun geliri 126 milyar dolara ulaştı
Araştırmanın bir başka çarpıcı sonucu ise oyun kategorisiyle ilgili. Buna göre mobil oyunlardan elde edilen gelirin 2025’te 126 milyar dolara ulaşması bekleniyor. Aynı zamanda araştırmaya göre 2024’te en çok hasılat yapan 15 oyunun 13’ü Asya merkezli şirketler tarafından piyasaya sürüldü.
Harcamalar yüzde 15.7 oranında arttı
Rapora göre küresel düzeyde mobil uygulamalara yapılan harcamalar 2024 yılında bir önceki yıla göre yüzde 15,7 artış gösterdi. Aynı zamanda bir ayda ortalama 26 mobil uygulamadan hizmet alan akıllı telefon kullanıcılarının yarattığı etkiyle mobil uygulama pazarının 2025’te önemli bir sıçrama yapması bekleniyor. Bunun yanında yeni teknolojilerin entegrasyonuna ek olarak yapay zekanın kullanımı da mobil uygulama pazarı için daha uygulanabilir hale geldi.
Raporda son teknolojilere ilişkin olarak “2024 yeni teknolojileri deneme yılı olduysa, 2025 de bu doğrultuda büyüme yılı olacak” ifadesine yer verildi. Yine rapora göre, 2025 yılında yapay zeka ve makine öğrenimi, moda sözcükler olmaktan çıkıp mobil uygulama pazarlamasının kritik unsurları hâline geldi. Buna göre mobil uygulama reklamlarını yönetenlerin yüzde 88’i günlük olarak yapay zeka araçlarını kullanırken yüzde 69’u operasyonlarının içine yapay zekayı entegre etmiş durumda.
Adjust Mobil Uygulama Trendleri 2025 raporunu buradan indirebilirsiniz.