YouTube tepki çeken deneyini sonlandırdı
YouTube bu ayın başlarında, kullanıcılarının 4K çözünürlükte video izleyebilmek için Premium üyelik satın almalarını istediği bir deney yaptı. Ancak marka deneyi kısa sürede sonlandırdı. Deneyin sona ermesinin muhtemel sebebi ise kullanıcılardan gelen tepkiler…
Yakın zaman önce bazı YouTube kullanıcılarına 4K çözünürlükte video izleyebilmeleri için Premium üyelik teklif edilmeye başlandı. Ancak YouTube’un başlattığı bu deneyin ömrü kısa oldu.
Deneyin sona erdiği Twitter üzerinden duyuruldu. Team YouTube paylaştığı tweet’te “İzleyiciler artık Premium üyelik olmadan 4K kalitesinde çözünürlüklere erişebilmeli” diyor. Böylece tüm kullanıcılar artık abonelik ücreti ödemeden videoları en yüksek çözünürlükte izleyebilecekler.
Google, ABD’de YouTube Music için ayda 9,99 dolar ve YouTube Premium için ayda 11,99 dolar ücret alıyor. Türkiye’deki fiyatlandırma ise YouTube Music için 13,99 TL, YouTube Premium içinse 16,99 TL…
Şirket, küresel çapta her 15 günde 50 milyondan fazla ücretli aboneye sahip olduğunu iddia ediyor. Premium abonelikte; reklamsız görüntüleme, çevrimdışı tüketim için video indirme ve arka planda oynatma gibi özellikler sunuluyor.
YouTube bugüne kadar kullanıcıları Premium’a yükseltmenin birçok yolunu denedi. Bu yılın başlarında, kesintisiz bir deneyim yaşamalarını sağlamak için uzun bir video başlamadan önce kullanıcılara 11’e kadar atlanamayan reklam gösteren bir deney yaptı. Bu test de kısa sürdü ve şirket birkaç gün içinde testi sonlandırdı.
YouTube’da nickname dönemi başlıyor
YouTube, içerik üreticileri ve kullanıcıların etkileşim kurmasını kolaylaştırmak adına herkese açık kullanıcı adı özelliğinin yolda olduğunu duyurdu. Başında “@” işareti olacak olan kullanıcı adları, kanal adlarından farklı olacak ve bu özellik kademeli olarak önümüzdeki haftalarda devreye girecek.
Diğer sosyal medya platformlarının başlıca özellikleri arasında yer alan kullanıcı adı, YouTube’da paylaşılan video ve short’larda açıklama bölümüne eklenebilecek. Ayrıca kullanıcılar bu sayede Instagram, Twitter ve TikTok’ta olduğu gibi herhangi bir videonun altına yorum olarak etiketlenebilecek. Kullanıcı adlarının kişiye ya da kanala özel olacağını belirtelim. Böylece sahte hesaplar daha kolay ifşa olabilecek.
Kaynak: TechCrunch
YouTube, TikTok’tan ilham alıyor: Shorts’a seslendirme özelliği geliyor
Kısa video rekabetinde atağa geçen YouTube, platformun Short kısmına TikTok’tan aşina olduğumuz seslendirme özelliği getiriyor. Şimdilik sadece iOS kullanıcılarına sunulan özellik, içerik üreticilerinin videolarına seslendirme ekleyip kaydedebilmesine olanak sağlıyor. Seslendirme özelliğini kullanabilmek için öncelikle bir Shorts videosu çekmek gerekiyor. Ardından ekranın sağ alt köşesinde bulunan “tik” işaretine tıkladıktan sonra “seslendirme” kısmına basarak kayıt yapılabiliyor.