“YouTube Rating Report” 7 milyon erişimle medyada gündem yarattı
“Bağımsız” olarak çıktıkları yolda kendi medyalarını kuran haberciliğin güçlü isimleri, kozlarını artık YouTube’da paylaşıyorlar. Milyonlarca takipçi ve her gün milyonları aşan izlenme oranlarıyla YouTube’u haberin merkezine dönüştüren gazeteciler reklamverenlerin de radarında… “YouTube Rating Report” işte bu kızgın rekabeti rakamlara döktü… Peki Marketing Türkiye için Medya Takip Merkezi’nin kapsamlı bir analizle hazırladığı ve Türkiye’de ilk defa YouTube gazetecilerinin reytinglerini ortaya koyan çalışma basında nasıl karşılık buldu? Gelin rakamlar ışığında birlikte inceleyelim…
Medya Takip Merkezi, Marketing Türkiye iş birliği ile tasarlanan “YouTube’da reytingi en yüksek gazeteci kim?” haberinin yansımalarını mercek altına aldı. Rakamlar gösteriyor ki toplumun hemen her kesiminde karşılık bulan rapor 286 habere konu olurken 7 milyonun üzerinde de etkileşim almayı başardı. Üstelik bu rakamlara haberin yazılı basın ve televizyonda yer almadan ulaşıldığını göz önüne aldığımızda internet gazeteciliğinin ve sosyal medyanın ne derece büyük bir etki gücü olduğu bir kez daha gözüküyor.
Haber de etkileşim de sosyal medyada!
Medya Takip Merkezi’nden aldığımız medya analizine göre, Youtube Rating Report sosyal medyada 247 habere konu oldu ki burada elde edilen erişim 5 milyon 522 bin 279 olarak verilere yansıdı.
Youtube’da Nevşin Mengü, Yılmaz Özdil, Özlem Gürses, Abdurrahman Uzun, Erk Acerer ve Yusuf Alabarda‘nın kanallarında; 8 yayına konu olan rapor toplamda 1 milyonun üzerinde etkileşim alırken, internet sitelerinde toplam 31 habere dönüştü ve 503 bin 209 etkileşim elde etti.
İnternet medyasında hangi platformlar öne çıktı?
Onedio 61 bin 804 tahmini erişimiyle zirvede yer alırken onu sırasıyla benzer etkileşim oranlarıyla Gazete Duvar, Marketing Türkiye, Patronların Dünyası ve Medya Radar takip etti.
HalkTV’de yayınlanan YouTube Rating Report yaklaşık 3 milyon kişiye ulaştı
Sosyal medyada toplamda 5 milyonun üzerinde erişim alan raporu en geniş kitleye ulaştıran 2 milyon 924 bin tahmini erişimle HalkTv oldu.
Gazeteci Zafer Şahin’in sosyal medya hesaplarından rapora ilişkin yaptığı paylaşımlar 682 bin tahmini erişim sağlarken bundleapp üzerindense rapor yaklaşık olarak 377 bin erişime ulaştı.
En yüksek erişim sağlanan kanal: Bundle!
Bundle, YouTube Rating Report’a en yüksek erişim sağlayan kanal olarak öne çıktı. Bundle Mobil erişimi istatistiklere dahil edilmediğinde, tahmini olarak 400 bin erişim sağlayan kanal 35 binin üzerinde de etkileşim sağladı.
Marketing Türkiye için Medya Takip Merkezi’nin gerçekleştirdiği YouTube Rating Report her ay düzenli olarak en güncel verilerle yeni nesil gazeteciliğin rekabetini ölçümlemeye ve okurlarına aktarmaya devam edecek…