Reklam gelirlerinden men edilen içerik üreticilerinin tepkisi üzerine YouTube geri adım atıyor
YouTube içeriklerin daha reklamveren dostu olması adına Kasım ayında yeni küfür politikasını yayınlamıştı. Ancak açıklanan bazı detaylar içerik üreticilerinin tepkisini çekmeye başladı. Zira küfürlü içerik politikasının halihazırda yayınlanmış ve para kazanan içerikleri de etkileyeceği ortaya çıktı. Bu noktada içerik üreticilerinin endişelerini dinlediklerini belirten YouTube sözcüsü konuyu değerlendirdiklerini açıkladı.
YouTube eskiden küfürleri derecesine göre değerlendiriyordu. Ancak artık hafif veya ağır küfür olarak değil direkt küfür olarak değerlendirilecek. Yeni politikaya göre başlıkta, küçük resimlerde, videonun ilk 7 saniyesinde veya videonun büyük bir kısmında kullanılan küfürler söz konusu video üzerinden para kazanmayı engelleyecek.
2,76 milyon aboneye sahip olan RT Game kanalının sahibi Daniel Condren, 2020’de paylaştığı video da dahil olmak üzere toplamda 6 videosunun aniden sınırlı hale geldiğini ve konuyla ilgili YouTube’dan hiçbir bildirim almadığını belirttiği bir tweetle tepki gösterdi;
Elbette birçok içerik üreticisi de bu durumdan etkilendiği için tepki gösteriyor ve söz konusu politikanın geçmiş videoları etkilememesini istiyor. En büyük tepki ise gaming topluluklarından geliyor…
İyi haber şu ki, streaming devinin ne yapacağı bilinmese de, görünüşe göre içerik oluşturucuların endişelerini dinleniyor.
YouTube sözcüsü Michael Aciman, TechCrunch’a “Son haftalarda birçok içerik oluşturucudan bu güncellemeyle ilgili geri bildirim aldık. Onların endişelerini gidermek için söz konusu politikada bazı düzenlemeler gerçekleştiriyoruz. Detaylar belli olur olmaz içerik oluşturucu topluluğumuzla iletişime geçeceğiz” dedi.
Kaynak: Tech Crunch
Son model sosyal medya trendleri
Kepios, Ekim 2022’de dünya çapında 4,74 milyar sosyal medya kullanıcısı olduğunu açıkladı. Yani geçtiğimiz yıldan bu yana 190 milyon insan daha sosyal medya evrenine katıldı ve global olarak 13 yaş üstü nüfusun yaklaşık yüzde 75’i sosyal medya kullanıyor. Hootsuite’e göre temelde hala sosyalleşmek ve boş zamanları doldurmak için kullanılsa da sosyal medya platformlarının ticari gücü katlanarak artıyor. Zira markalar için bir satış kapısı olan sosyal medya influencer’lar ve içerik üreticileri için de önemli bir gelir kapısı artık. Sözün özü sosyal medya taşıdığı potansiyelle pazarlamacılar için artık tam bir harikalar diyarı. 2023’te bu devasa pazara yön verecek trendleri sizler için derledik…