YouTube Shorts’ta hedefli reklam dönemi başladı
YouTube, reklamverenlere Shorts videolarında daha odaklı reklamlar gösterebilme imkanı sunan YouTube Select Shorts adlı yeni hizmetini duyurdu. Bu sayede markalar, reklamlarını en iyi performans gösteren “Eğlence”, “Güzellik, Moda ve Yaşam”, “Yemek ve Tarifler”, “Oyun” ve “Otomobil” kategorilerinden istediklerine yerleştirebilecekler.
YouTube verilerine göre her ay 2 milyar abone Shorts videoları izliyor. Üstelik yalnızca mobil uygulama üzerinden de değil TV uygulamasında da Shorts izlenme oranları gün geçtikçe artış gösteriyor. Hal böyleyken reklamverenler için de shorts uygulaması giderek daha önemli bir noktada konumlanıyor.
Yaklaşık 3 yıl önce hayata geçirilen YouTube Select, her biri farklı pazarlama ihtiyaçlarını karşılamak için tasarlanmış çok sayıda hedefli içerik kanal listesi ve program sunuyordu. Bu özelliği şimdi platformun öne çıkan uygulaması Shorts’a da getirdiğini duyuran YouTube reklamverenler için yeni bir hedefli reklam alanı daha yaratmış oldu.