
YouTube, TV uygulamasını Netflix’e benzetiyor
YouTube, TV uygulamasında büyük bir değişime hazırlanıyor. Platform, önümüzdeki birkaç ay içinde gerçekleştireceği güncellemeyle ücretli içerikleri ana sayfaya entegre ederek, kullanıcı deneyimini Netflix benzeri bir yapıya dönüştürmeyi hedefliyor.
YouTube’un Ürün Yönetimi Kıdemli Direktörü Kurt Wilms, The Information’a yaptığı açıklamada, “Vizyonumuz şu: TV uygulamamızda bir içerik aradığınızda, Primetime Channels ya da içerik oluşturucusu ayrımının ortadan kaldırılması…” dedi.
Şu anda YouTube, 2022 yılında hayata geçirdiği “Primetime Channels” özelliğiyle Paramount Plus, Max ve Crunchyroll gibi platformlardaki dizi ve filmlere erişim olanağı sunuyor. Amazon Prime Video modeliyle çalışan sistem, kullanıcıların YouTube üzerinden bu hizmetlere abone olmalarına ve platformun aboneliklerden pay almasına olanak tanıyor. Ancak, bu içeriklere yalnızca “Filmler ve TV” sekmesi üzerinden erişilebiliyor ve bu durum, kullanıcıların içeriklere ulaşmasını zorlaştırıyor.
The Information’a göre, YouTube’un ücretli içerikleri ana sayfaya entegre etmekte yaşadığı zorluklar nedeniyle Primetime Channels’a yeni hizmetler eklemeyi durdurduğu belirtiliyor. Ancak şirket, yeni tasarım ile ücretli abonelikleri doğrudan ana sayfaya taşıyarak bu sorunu çözmeyi amaçlıyor.
Ayrıca YouTube, içerik üreticilerine videolarını “sezonlar halinde sunma” olanağı tanıyacak. Bunun yanı sıra belirli programların ön izlemeleri otomatik olarak oynatılacak. Bu yeniliklerin, kullanıcıların içerikleri daha hızlı ve kolay keşfetmesini sağlaması bekleniyor.
İngiltere’de TikTok, Reddit ve Imgur’a soruşturma: “Çocukların verileri kullanılıyor”