YouTube yeni sesli reklam uygulamasını duyurdu
YouTube, beta sürümde sesli reklamları kullanıma sunuyor. Platform böylelikle reklamverenlerin yeni sesli reklamlar ve müzik programları aracılığıyla müzik severlerle buluşmasını sağlayacak.
Büyük ölçekli konserler iptal olup müzik mekanlarının kapalı kaldığı pandemi döneminde, insanlar müzik dinlemek için dijital platformlara yöneldi. Markaları dinleyicilerle buluşturmak için YouTube, beta sürümde sesli reklamları kullanıma sunuyor. Bu reklamlar, müziğin markanın mesajını iletmede başrol oynadığı bir yöntemle dinleyicilere ulaşacak. Görsel bileşen tipik olarak hareketsiz bir görüntü veya basit bir animasyon olacak.
Sesli reklamlar için müzik programları; Latin, K-pop, Country ve Hip-Hop gibi müzik türlerinde veya markaların reklam yayınlamayı seçebileceği rahatlama veya fitness gibi içeriklerde özel kanallar oluşturulacak.
İşitsel reklamlar, hızla büyüyen bir alan. Amazon da Alexa cihazında yoğun bir şekilde sesli reklamlara yöneldi.
Shutterfly, YouTube’da ilk sesli reklam yayınlayanlardan biri. YouTube verilerine göre, Shutterfly’in sesli reklamları, hedef kitlesi arasında reklam hatırlanabilirliğinde yüzde 14, popülerlikte yüzde 2 artış sağladı.
Bu yeni reklam modelini kullanmak isteyen markalar için kritik nokta, sesin başrolde yer alması. YouTube, reklamın ne hakkında olduğunu net bir şekilde anladığınızdan emin olmak için gözlerinizi kapatmanızı ve reklamı dinlemenizi öneriyor. Sesli mesaj açık ve spesifik olmalı, markalar mesajlarını iletmek için samimi ve özgün bir ses seçmeli. Hangi reklam öğesini kullanacağından emin olmayan markalar için YouTube, ücretsiz test olanağı da sunuyor.
YouTube verileri, Haziran 2020 itibarıyla her ay oturum açmış 2 milyar izleyicinin bir müzik videosu izlediğini ve oturum açmış izleyicilerin yüzde 50’sinden fazlasının günde 10 dakikadan fazla müzik içeriği tükettiğini gösteriyor.