Yurt dışı gümrüksüz alışveriş üst limiti “kargo dahil” 30 Euro’ya düşürüldü | Son 24 saatin gündemi
Posta veya hızlı kargo taşımacılığı yoluyla Türkiye’ye gelen basitleştirilmiş usulde beyanı yapılan eşyanın gümrük kıymetine nakliye giderleri de ilave edilecek. Yurt dışından yapılan posta ve hızlı kargo alışverişlerine ilişkin yeni düzenleme, Resmi Gazete’de yayımlandı. Cumhurbaşkanı Kararı ile gümrük kanununda yapılan değişiklikle birlikte, ithalat işlemlerinde ürünün gümrük bedeline kargo ücretleri de dahil edilecek. Bu düzenlemenin 30 gün içinde yürürlüğe girmesi planlanıyor. Yeni uygulamaya göre, posta ya da hızlı kargo şirketleri aracılığıyla gerçekleştirilen basitleştirilmiş gümrük işlemlerinde, ürünün gümrük değeri hesaplanırken nakliye masrafları da dikkate alınacak. Belirlenen bu toplam tutar üzerinden sabit ve tek bir vergi uygulanacak.
Türkiye’nin sos haritası!
Yemeklerin tadını zenginleştirmek, sıradan bir öğünü ziyafete dönüştürmek isteyenlerin vazgeçilmezi soslar… Kimi zaman basit bir kızartmaya renk katıyor, kimi zamansa meşakkatli bir yemeği tamamlıyorlar. Tercihler de çeşitlendikçe çeşitleniyor, ketçap-mayonez ikilisinin dışına çıkarak acı sostan chipotle’ye, ranch sostan trüflü mayoneze kadar pek çok farklı tadı sofralara taşıyor… Peki, Türkiye’de en çok hangi soslar tercih ediliyor? Hangi bölgelerde hangi sos tercihleri öne çıkıyor? Soslarıyla fark yaratan markalar hangileri?
Epica Awards’ta kısa listeler açıklandı: Türkiye’den 8 iş kısa listede!
Türkiye temsilciliğini Marketing Türkiye’nin üstlendiği Epica Awards 2024’de kısa listelere kalan işler belli oldu. Jürisini gazetecilerin oluşturduğu yaratıcılık festivalinde bu yıl, 562 iş kısa listelere kaldı. En çok işi kısa listeye kalan ülke Almanya olurken, onu Kanada takip etti. Türkiye’den ise 9 kategoride 8 iş kısa listeye kaldı. Dünyanın dört bir yanından kısa listeye kalan işler, Epica jürisi tarafından 25 Kasım-1 Aralık tarihleri arasında gerçekleştirilecek çevrimiçi oylamayla değerlendirilecek. Arından Paris’te yüz yüze bir Grand Prix jüri oturumu gerçekleştirilecek.
Fiyat algısının sosyal yansımaları: “Herkes zengin, bir ben mi fakirim?”
Bir ürünün pahalı mı yoksa uygun fiyatlı mı olduğu, yalnızca etiketle değil, sosyal çevre ve bireyin ekonomik durumuyla de şekilleniyor. Arkadaşlar arasında aynı ürüne yönelik farklı fiyat algıları, gelir farklarının sosyal etkilerini gözler önüne seriyor. Bu durum, bireylerin yalnızca tüketim alışkanlıklarını değil, sosyal ilişkilerini ve kendilerine dair algılarını da değiştiriyor. Ancak, herkes için tek gerçek: Bütçeye uygun davranılmadığında ortaya çıkan kaçınılmaz zorluklar. Twentify Araştırma’nın yapay zeka destekli araştırma platformu Quals.ai ile gerçekleştirdiği Enflasyon Günlükleri’nde “sosyal fiyat” algısı mercek altına alındı…
Sokak lezzetlerine gülümseten destek: Bu sokak pilavcısı kim?
Türkiye’nin sokak lezzetlerinin çeşidini, lezzetini arttırmak; sokak satıcılarının varlığına ve yaşadıklarına dikkat çekmek ve sokakta hesaplı, lezzetli yemekler olup satabileceğini eğlenceli bir şekilde anlatmak isteyen Refika Birgül yeni bir YouTube serisine başladı.