Yurt dışında okuyan öğrenciler en çok ülkelerine özgü sesleri özlüyor
HSBC Grubu’nun yurt dışında eğitime ilişkin son araştırmasına göre; yurt dışında öğrenim gören öğrencilerin yüzde 92’si vatan özlemi çekerken, yüzde 74’ü en çok ülkelerine özgü sesleri duymayı özlüyor.
HSBC Grubu’nun 11 ülkede yurt dışında öğrenim gören yaklaşık 900 öğrenci ile gerçekleştirdiği araştırma, gençlerin yeni bir ülkede öğrenci olarak yaşamaya ilişkin hislerine dair bulguları ortaya koyuyor. Araştırmaya göre; öğrenciler çeşitli online uygulamalarla aileleri ve arkadaşları ile düzenli olarak görüşseler bile bu, onların vatan özlemini gidermeye yetmiyor. Uluslararası öğrencilerin %92’si yurt dışında öğrenim gördükleri sürede ülkelerini özlediğini söylüyor.
En çok duyusal deneyimler özleniyor
Öğrencilerin yarısından fazlası yüzde 57 ülkelerine ilişkin en çok koku, tat ve işitme gibi duyusal deneyimleri özlediğini belirtirken, dörtte üçü ise yüzde 74 özellikle ülkelerine özgü sesleri özlediğini ifade ediyor. Ana dilde konuşulması yüzde 50, pazar yerlerinin hareketliliği yüzde 26, toplu taşıma araçlarının gürültüsü yüzde 25, ülkelerine özgü kuşlar ve hayvanlar yüzde 20 öğrencilerin ülkelerine dair en çok özlediği sesleri oluşturuyor.
Vatan özlemi, akademik performansı ve sağlığı etkileyebiliyor
Araştırmaya göre; yurt dışında yaşamaya alışmak için her ne kadar zamana ihtiyaç duyulsa da öğrencilerin yüzde 99’u yurt dışı eğitimin uzun vadeli olumlu bir etkisinin olduğunu dile getiriyor. Her beş öğrenciden ikisi yüzde 43 haftada en az bir kez vatan özlemi hissettiğini söylerken, yaklaşık yarısı yüzde 49 ise aile ve arkadaşlarına karşı duydukları özlemin akademik performanslarını etkilediğini düşünüyor. Bununla birlikte, öğrencilerin yüzde 40’ı evden uzak olmanın uyku düzenlerini, %32’si ise iştahlarını olumsuz etkilediğini ifade ediyor.
Yurt dışında okumak daha güçlü bireyler haline getiriyor
Yurt dışında okumak, öğrenim görülen ülkede banka hesabı açtırmak yüzde 35 ve ülkelerine gitmek için kenara yeterli para ayırmak yüzde 40 gibi çeşitli zorluklar barındırıyor. Ancak öğrencilerin yüzde 84’ü yurt dışında okumanın kendilerine yalnızca yeni beceriler kazandırmakla kalmadığını, aynı zamanda daha güçlü bireyler haline getirdiğini belirtiyor.