
Yüzde 50 indirim, 2 al 1 öde, 1 alana 1 bedava… Hangi kampanyalar tüketiciyi ne kadar cezbediyor?
Alışveriş deneyiminde kampanyaların önemi her geçen gün artarken, tüketiciler için cazip promosyonların hangileri olduğunu belirlemek karmaşık bir süreç olabilir. Alışveriş Günlükleri’nin yeni bölümünde indirimleri mercek altına alan Twentify, bu soruya cevap arıyor… Rassal eleme yöntemiyle gerçekleştirilen çalışma, ikili karşılaştırmalarla katılımcıların en çok beğendiği kampanya türlerini ortaya koyuyor.
Hangi kampanyalar ne kadar avantajlı?
Kampanya | Avantajlar | Dezavantajlar | Tüketici Görüşleri |
Yüzde 50 indirim | Daha büyük bir indirim hissi tek ürün almak isteyenler için uygun. Hesap yapmaya gerek kalmıyor. | Tek ürün alımlarında daha etkili. | “Gördüğün ürünün yarı parasını ödemiyor olmak insana cazip geliyor” (Erkek, 39) **** “Yüzde elli indirim her zaman uygun fiyatı sunar.” (Kadın, 29) |
100 Lira indirim | Net bir indirim, hesaplaması kolay. Tek ürünlük alışverişlerde avantajlı. | Daha büyük alımlarda yüzdelik indirimler kadar cazip değil. Ürünün fiyatına göre indirimin oranı değişiyor. | “100 lira indirim tercih ederim, kulağa daha cazip geliyor.” (Erkek, 23). **** “Kesin bir fiyat. Bu yüzden her şey daha açık.” (Erkek, 22). |
2 al 1 öde | Fazladan ürün alma avantajı sunuyor. Stok yapmayı düşünenler için maliyet tasarrufu sağlıyor. | İhtiyaç fazlası ürün almak istemeyenler için uygun değil. Genellikle daha fazla para harcamaya yönlendiriyor. | “Stok yapabilme ve ürünün fiyatının yarıya inmesi çok cazip geliyor bana.” (Kadın, 42). |
1 alana 1 bedava | İki ürün alırken tek fiyat ödeme imkanı kulağa hoş geliyor. Stok yapan tüketiciler için ideal | İhtiyaç fazlası ürün almak istemeyenler için uygun değil. | “Bir ürün parasıyla iki tane alınıyor, ekonomik.” (Erkek, 49). **** “Aynı üründen iki tane alabilmek hem de bir tane fiyatına… Çok cazip.” (Kadın, 27). |
Yarımın cazibesi: Yüzde 50 indirim
Yüzde 50 indirim, tüketicilere hem ekonomik hem de psikolojik bir avantaj sunuyor. Fiyatın yarıya düşmesi, tüketicilere büyük bir tasarruf hissi veriyor. Bu tür indirimler, özellikle yüksek fiyat etiketine sahip ürünlerde daha cazip bulunuyor. Yüzde 50 indirim, hesap yapma ihtiyacını kaldırması veya çok daha kolay hesaplanabilmesi ile tüketicilerin gönlünü kazanıyor.

Netlik ve şeffaflık
100 lira indirim, net bir indirim sunarak tüketicilerin rahatça hesap yapabilmesine olanak tanıyor. Tüketiciler, bu tür indirimlerle hesaplamalar yapmadan doğrudan tasarruf miktarını bilmenin rahatlığını yaşıyor. Cepteki paranın dostu 100 lira indirim belli bir bütçeyle alışverişe giden tüketici için kaç paralık fazladan alışveriş yapabileceğini veya cebinden ne kadar para kalacağını kolayca görme avantajı sağlıyor. Özellikle dar bütçelerle alışveriş yapan tüketiciler için önemli bir cazibe sunuyor. İndirim miktarı olarak net olması, belirsizlikleri ortadan kaldırarak tüketicilere kendilerini güvende hissettiriyor.
Stok yapmanın çekiciliği
En az ilgi çeken kampanya olan “2 Al 1 Öde” kampanyası stok yapma imkanını hatırlatarak tüketicilere gelecek ihtiyaçları için hazırlıklı olma hissi vermesiyle çekici geliyor. Özellikle düzenli olarak tüketilen ürünlerde dikkat çekici olduğu düşünülüyor. Öte yandan stok yapmak istemeyenler için bu avantaj geçerli değil. Tüketicilerin alışveriş kararları, çoğu zaman ürünün sunduğu değerin ötesine geçiyor. Bir şeyleri ucuza “çok” alma isteği tetiklendiği için bu tür söylemler tüketicilerin dikkatini çekiyor.
Psikolojik tatmin
“1 Alana 1 Bedava” kampanyası, tüketicilere iki ürünü tek fiyata almanın ötesinde, bir hediye kazanmanın mutluluğunu sunuyor. Tüketiciler, bu kampanyayla “hediye” almanın veya “bedavaya” ürün almış olmanın duygusal tatmini de ayrıca seviyor. Özellikle sık tüketilen ürünlerde, bu kampanya daha fazla dikkat çekiyor. “1 Alana 1 Bedava” kampanyası, tüketicilere gelecek ihtiyaçları için stok yapma fırsatı tanıyor.
Alışveriş Günlükleri’nin bir önceki bölümünü okumak için TIKLAYIN!