Z kuşağının cebinde 100 milyar var
Ekonomi ve iş dünyasındaki varlığını adım adım kuvvetlendirmeye başlayan Z kuşağının sır perdesi aralanmaya başladı. Farklarını hissettiriyorlar fakat çözmesi o kadar da kolay değil, zira kendinden önceki hiçbir nesle benzemiyor. Bu dramatik farklılıklar Z kuşağını araştırmaların favori konularından biri haline getirirken, AdColony ve Global Web Index tarafından açıklanan son veriler Z kuşağının diğer tüm konularda olduğu gibi alışverişte de gözünü kararttığını ortaya koyuyor. Yani henüz iş dünyasına tam olarak adapte olamasalar da alışveriş trendlerini yönetecek gücü ellerinde tutuyorlar…
AdColony ile Global Web Index tarafından gerçekleştirilen araştırmaya göre, günde ortalama 4 saat 15 dakika telefonda geçirdikleri vakit ile Z kuşağı mobil alışverişin en güçlü grubu olarak görülüyor. 100 milyar dolar harcama potansiyeline sahip Z kuşağının yüzde 81’i, markaların eğlenceli ve samimi içerikler üretmesi gerektiğini düşünüyor. Benzer düşünceyi paylaşan Y kuşağında bu oran yüzde 78, X kuşağının ise yüzde 73.
Mobilde alışverişin en güçlü grubu
Tüketim alışkanlıkları üzerinde yapılan ölçümle 100 milyar dolar harcama güçleri bulunduğu belirlenen araştırmaya göre, Z kuşağı günde ortalama 4 saat 15 dakika telefonda vakit geçiriyor. Z kuşağı, dijital mecralarda geçirdikleri süreyle mobil alışverişin de en güçlü grubu olarak konumlanıyor. Dijitale entegre markalar, stratejilerini belirlerken bu grubun mobil dünyadaki davranışlarını, tercihlerini ve beklentilerini göz ardı önünde bulunduruyor.
En çok kullanılan uygulamalardan biri WhatsApp
Sia Insight tarafından gerçekleştirilen “Z Kuşağı Araştırması”nda gençlere sosyal medya alışkanlıkları sorulduğunda en çok kullandıkları sosyal medya ağı platformları yüzde 92 ile WhatsApp ve yüzde 94 ile de Instagram oldu. Ayrıca sosyal medya yasaklanırsa eksikliğini en çok hissedecekleri platformun ne olduğu sorusuna en çok WhatsApp (yüzde 93) yanıtı veriliyor. Onu YouTube (yüzde 87) ve Instagram (yüzde 80) takip ediyor.
Video konferansla yüz yüze görüşmeyi “eşdeğer” buluyorlar
Danışmanlık Firması GenGuru, yakın zamanda yapılan bir ankette Z kuşağının yüzde 84’ünün e-posta veya metin yerine yüz yüze iletişimi tercih ettiğini kaydetti. Ancak en şaşırtıcı sonuç, Z kuşağının Zoom, Google Hangouts ve Microsoft Teams gibi uygulamalar üzerinden yapılan görüşmeleri “yüz yüze iletişim” olarak tanımlaması oldu. Bu sonuçlar da Z kuşağının mobildeki gücünü bir kez daha ortaya koyuyor.