Z’ler hangi konularda diğer kuşaklara öncülük ediyor?
Danışmanlık şirketi Human8 tarafından yapılan bir araştırma, “dijital kuşak” olarak anılan Z’lerin son dönem sosyal medya kullanma alışkanlıklarını ortaya koyuyor. Araştırmaya göre Z’lerin yaklaşık üçte biri (yüzde 34) bir günlüğüne dahi sosyal medyaya bakmadıklarını düşündüğünde endişeye kapılıyor…
Ayrıca araştırma, Z’lerin dijital ödeme yöntemlerini kullanma ve avatar oluşturma konusunda diğer kuşaklara öncülük ettiğini ortaya koyuyor. Y kuşağı ise çevrimiçi oyunlara olan ilgisiyle Z kuşağının önüne geçiyor. Bununla birlikte, Z kuşağının yarısı verilerinin nasıl kullanıldığı konusunda endişeli. Her 10 Z kuşağı temsilcisinden 4’ü ise (yüzde 39), kolay iletişim kurabileceği influencer’ları takip ediyor.
Markaların sürdürülebilirlik çabalarına yönelik Z kuşağının tutumlarını da inceleyen araştırmanın öne çıkan diğer bulguları şöyle:
- Z kuşağının yüzde 38’i iletişim çalışmalarının merkezine sürdürülebilirliği almayan markaların sürdürülebilir olmadığına inanıyor.
- Yüzde 34’ü sürdürülebilir olmayan markalardan alışveriş yapmayı reddediyor.
- Yüzde 43’ü markaların toplumsal meseleler konusunda sorumluluk almasını istiyor.
- Z kuşağı, kurucusu siyahi olan (yüzde 42) veya kadın liderlin yönettiği (yüzde 41) markalardan alışveriş yapma konusunda daha istekli.
Z kuşağının çoğu, aşağıdaki konulara odaklanan markalardan alışveriş yapma olasılığının daha yüksek olduğunu söylüyor:
- Çalışanlara adil davranılması (yüzde 69)
- Toplumsal faydaya odaklanması (yüzde 66)
- Kapsayıcı faaliyetler hayata geçirilmesi (yüzde 61)
- Z kuşağı müşterilerini anlamaya çalışılması (yüzde 52).
- Z kuşağını yansıtan ürünler üretmesi (yüzde 51)