İş dünyasında kartlar yeniden dağıtılıyor: Z’lerin elinde güçlü bir koz var
Z kuşağı, iş dünyasına zorlu bir başlangıç yaptı. Küresel pandeminin ortasında işe başladıkları için tecrübeli meslektaşlarıyla birlikte çalışarak temel teknik ve sosyal becerilerini geliştirme fırsatı bulamadılar. Onlar kıdemli meslektaşlarından mentorluk alamadılar ama şimdi kıdemli çalışanların ve patronların Z’lerin doğal yeteneğine ihtiyacı var…
Yapay zekanın modern iş yerlerinin önemli bir parçası haline gelmesiyle iş dünyasında kartlar yeniden dağıtılıyor ve gerçek anlamda ilk dijital nesil olarak, teknoloji konusundaki doğuştan gelen yetenekleriyle Z’ler güç kazanıyor.
İnsan kaynakları yönetimi profesörü olan Emma Parry, Z kuşağının teknoloji konusundaki doğuştan gelen yeteneklerinin onları iş dünyasında öne çıkardığına dikkat çekiyor; “Bu konuda henüz çok fazla araştırma olmasa da, anekdotlara göre gençler yapay zekayı günlük hayatlarına ve iş yerlerine uyarlama konusunda daha istekli.”
Londra merkezli bir stratejik iletişim danışmanlığı olan TFD’nin kurucusu Stephanie Forrest, Z Kuşağı çalışanların yapay zeka teknolojisini kolaylıkla kullandığını ve iş yerlerinde hızla vazgeçilmez hale geldiğini belirtiyor; “Teknolojiyi sorgulamıyorlar; sadece halihazırda yapmakta oldukları şeyi optimize etmenin bir yolu olarak görüyorlar.”
Forrest şöyle devam ediyor; “Yapay zeka Z kuşağının yaptığı işlere anlamlı katkılar sunmasını destekleyerek pandemide yaşadıkları dezavantajları tersine çevirme fırsatı sunuyor.”
Gençler stratejik hamlelerini yapıyor
Iowa Üniversitesi Tippie College of Business’tan Profesör Weiguo (Patrick) Fan, birçok gencin bu becerileri öğrenmeyi “stratejik bir kariyer hamlesi” olarak önceliklendirdiğine dikkat çekiyor ve “kişisel yaşamlarında yapay zekanın yeteneklerini sıklıkla test etmenin yanı sıra çevrim içi kurslar da alıyorlar. Bu durum, genç çalışanları işverenleri için özellikle değerli hale getirebilir” diyor.
Küresel olarak tıbbi cihaz tedarik eden VEM Medical’in Satış Müdürü Derrick Hathaway, “Genç çalışanların sıkıcı işleri otomatikleştirmek ve iş akışlarını optimize etmek için yapay zeka becerilerini kullanması, verimliliğimizi önemli ölçüde artırdı” yorumunda bulunuyor.
Fan, şirketlerin yapay zeka ve makine öğrenimini hızla entegre ettiği teknoloji, finans, sağlık, pazarlama ve üretim gibi sektörlerde bu becerilerin özellikle değerli olduğunu vurguluyor.
Teknolojik gelişmeler hız kazandıkça etik yapay zeka uygulamalarının şekillendirilmesinde gençlerin kilit bir rol oynayabileceğinin altını çizen Fan, “Değer odaklı çalışma yaklaşımıyla tanınan Z kuşağı, kullanıcı deneyimini iyileştirmeye ve daha kapsayıcı teknolojilerin geliştirilmesine öncülük edebilir” diyor.
Tersine mentorluk anlamlı bir fark yaratabilir…
Z kuşağının uzaktan çalışan olarak iş gücüne girerken yaşadığı zorluklardan biri de kıdemli meslektaşlarıyla bağlantı kuramamasıydı. Bu dengenin değişebileceğine işaret eden Forrest, yapay zeka konusundaki bilgilerinin bu köprüleri kurmalarına ve hatta tersine mentorluk yapmalarına yardımcı olabileceğini söylüyor.
Ancak bunun Z kuşağının aşması gereken mesleki engellerin tamamını ortadan kaldırmayacağını belirtmek gerek. Teknik bilgi birikimi her zaman profesyonel değer sağlayacak olsa da Parry, şirketlerin yapay zekayı henüz tam anlamıyla benimsemediğini ve dolayısıyla çalışanların yapay zeka becerilerine değer veren şirketlerin sayısının çok da yüksek olmadığını dile getiriyor.
“İşverenler çok yönlü çalışanlar arıyor ve teknik beceriler bulmacanın yalnızca bir kısmını oluşturuyor. İletişim, takım çalışması, problem çözme ve uyum sağlama gibi diğer beceriler hala çok önemli” diyor Fan. Ayrıca şirketlerin yapay zeka eğitimleri vererek diğer çalışanlar için şartları eşitleyebileceğine de dikkat çekiyor.
Yine de yapay zeka teknolojilerinin gençlerin kariyer yolculuğunda anlamlı bir fark yaratması oldukça olası görünüyor…
Kaynak: BBC News
Pazarlamanın metal yakalısı: Yapay Zeka
Yapay zekanın entegre olamayacağı tek bir alan dahi olmadığının artık hepimiz farkındayız. Deyim yerindeyse bu orantısız yetenekli yazılımlar profesyonel hayatın her kademesine hızla adapte oluyor. Peki, yapay zeka pazarlama evreninde nasıl bir karşılık buluyor? En çok hangi alanlarda kullanılıyor? Yarının dünyasında bizleri neler bekliyor?