Erhan Çırak ve Ethem Onur Bilgiç tarafından #Covid19danMasallar hashtag’i ile yeni bir kampanya yayınlandı. Koronavirüs salgını süresince sosyal mesafenin ve evde kalmanın önemine dikkat çeken kampanya Rapunzel, Alice ve Kırmızı Başlıklı Kız masallarından yola çıktı.
Geçtiğimiz günlerde, “Kreatiflere Global Çağrı: Birleşmiş Milletlerden Açık Bir Bildirge” (Global Call to Creatives: An Open Brief from the United Nations) adlı bildirgesinde Birleşmiş Milletler kreatiflerden “herkese ve her yere ulaşacak kritik sağlık mesajlarının farklı dillere, kültürlere, toplumlara ve platformlara çevrilmesi” konusunda yardım istediğini açıklamıştı. Bu çağrıdan hareketle Erhan Çırak ve Ethem Onur Bilgiç #Covid19danMasallar hashtag’i ile koronavirüs salgını süresince sosyal mesafenin korunmasının önemine dikkat çeken yeni bir kampanya hazırladı. Rapunzel, Alice ve Kırmızı Başlıklı Kız masallarının sosyal mesafe teması çerçevesinde uyarlanmasıyla oluşturulan kampanya herkesi evde kalması yönünde teşvik etmeyi amaçlıyor.
Creasoup’un Kreatif Direktörü Erhan Çırak tarafından “Covid-19dan karanlık masallar” olarak adlandırılan ve “Dünya koronavirüsü karşısında adeta bir distopyaya hapsolmuş durumda. Bizler de insanlar olarak birkaç yüzyılda bir gerçekleşecek bu salgın karşısında hayatta kalmak için evlerimize kapanmış haldeyiz. En azından birçoğumuz. Yetkilerin tüm uyarılarına rağmen evlerinde kalmayarak virüsün yayılmasına neden olan milyonlarca insan var. Bu uyarılar kendileri üzerinde masalsı ve gerçek dışı bir etki bırakıyor. Biz de bu doğrultuda; Dünya Sağlık Örgütü adına içinde sonu insanlara bağlı olan karanlık masalların yer aldığı #Covid19danMasallar adlı kampanyayı hazırladık” açıklamasıyla paylaşılan kampanyada evde kal mesajı verilirken masalların mutlu sonla bitip bitmeyeceği ise okuyucuya bırakılıyor.
Kampanyanın Künyesi:
Yazar & Kreatif Direktör: Erhan Çırak
İllüstrasyon & Animasyon: Ethem Onur Bilgiç
Seslendirme: Aslı İnandık
Ses Tasarımı: Ömer Arısoy
Dünyadan örnekler
Rutter Art & Design Collective tarafından Visual Artist Juan Delcan’ın evde kal vurgusu yapan tasarımı paylaşıldı.
Brands&People tarafından ” Eğriyi düz tutalım. Lütfen güvende olun ve evde kalın #mexicancurve” açıklamasıyla paylaşılan post’la koronavirüs tanısı koyulan hasta sayılarına ve ölüm oranlarına dikkat çekildi.