Avrupa’nın 1 numaralı* beyaz eşya şirketi Arçelik, yeni imaj filmi ile global başarısına tüm Türkiye’yi ortak ediyor…
Türkiye’nin lider beyaz eşya şirketi Arçelik, global büyüme yolculuğunda önemli bir aşamayı tamamlayarak Avrupa’nın 1 numaralı* beyaz eşya şirketi konumuna yükseldi. Whirlpool ile Avrupa’daki iştiraklerini Beko Europe şirketi altında toplayan Arçelik, 57 ülkedeki 121 iştiraki ve 55 bin çalışanıyla dünya liderliğini hedefliyor. Şirket, globalde farklı isimlerle kurulmuş olan iştiraklerinin isimlerini Beko olarak dönüştürüyor. “Dünyalar Bizim, Bu Gurur Hepimizin” mottosuyla yayımladığı yeni imaj filmiyle ise Avrupa’da 1* numara olma başarısını Türkiye ile kutluyor.
Arçelik, 1990’lı yıllarda başladığı global büyüme yolculuğunda önemli bir dönüm noktasına ulaştığını duyurdu. Gelecek yıl 70’inci yıldönümünü kutlayacak olan Arçelik, Whirlpool ile bir ortaklık şirketi kurarak Avrupa’daki operasyonlarını Beko Europe adındaki bu yeni şirket altında topladı. Geçtiğimiz günlerde çoğunluk hissesine Arçelik’in sahip olduğu Beko Europe ile ilgili işlemler resmen tamamlandı.
Arçelik, Beko Europe ile birlikte artık 57 ülkede 121 iştirak ve 22 markası, 55 bin çalışanıyla Avrupa’da 1 numaralı* beyaz eşya şirketi haline geldi.
Kurumsal Marka Beko’ya dönüştü
Şirket, globalde farklı isimlerle kurulmuş olan iştiraklerinin isimlerini ise Beko olarak dönüştürüyor. Bu dönüşümden Arçelik’in Türkiye’deki operasyonları etkilenmezken Arçelik A.Ş. ve Arçelik Pazarlama A.Ş. şirketleri altında faaliyetlerini sürdürmeye devam edecek.
Başta Arçelik olmak üzere yerel değer yaratan tüm markalarıyla (Arçelik, Beko, Grundig, Altus, Leisure) Türkiye pazarında güçlü konumunu sürdürecek. Dönüşüm sadece kurumsal markayı kapsıyor.
Şirket, Arçelik markası ile Türkiye’de güçlü liderliğini pekiştirerek devam ettirirken, Beko markası ile hem Türkiye’de hem global pazarlarda müşterilerine hizmetlerini en iyi şekilde sunarak dünya liderliği hedefine doğru ilerliyor.
Şirketin vizyonunu yansıtan yeni kurumsal logo, Beko tüketici markasına göre daha koyu bir mavi ton kullanıyor. Tüketici markasındaki kullanımından daha büyük bir fontta kullanılan B harfi ise büyümeyi ve kapsayıcılığı simgeliyor. Modern bir tasarımı olan logo, tüketici marka mirası ve değerlerine sahip çıkıyor.
“Dünyalar Bizim, Bu Gurur Hepimizin”
Arçelik, yakaladığı global başarıyı “Dünyalar Bizim, Bu Gurur Hepimizin” mottosuyla çektiği yeni imaj filmiyle aktarıyor. Bu topraklardan çıkan Arçelik’in Avrupa’da 1* numara olma başarısına katkı sağlayan tüm tüketicileri, bayileri, yetkili servisleri ve çalışanlarına teşekkür niteliğinde olan film, bu başarıya tüm Türkiye’yi ortak ediyor. Kurumsal markasını Beko olarak dönüştüren Arçelik, Türkiye’de tüketici markalarıyla (Arçelik, Beko, Grundig, Leisure, Altus) güçlü şekilde liderliğine devam edeceği mesajı veriyor.
Arçelik’in kurumsal markası Beko’yu tanıtan film, şirketten iş teklifi alan bir kadının hikâyesini merkezine alıyor. Film boyunca yeni Beko çalışanının heyecanı üzerinden 150’den fazla ülkeye ulaşan son teknoloji ürünleri, 45 fabrikası, 31 ar-ge Merkezi, sürdürülebilirlikteki dünya liderliği ve 55.000 çalışanıyla faaliyet gösteren Beko’nun küresel büyüklüğüne vurgu yapılıyor. Reklam filminde ayrıca şirketin Arçelik ile Türkiye liderliğini sürdürürken, Beko ile dünya liderliğini hedeflediğinin altı çiziliyor. Rafineri Ajans imzası taşıyan filmin yönetmen koltuğunda ise Fatih Kızılgök oturuyor.
Kampanyanın Künyesi:
- Beko Kurumsal Lansman Filmi
- İlk yayın tarihi: 4 Nisan 2024
- Reklamveren: Beko
Marka Ekibi:
- Pelin Hekimoğlu
- Simge Girit
- Fulya Geylani
- Gözde Kirazlı Attila
- Derya Gürcan Köse
Kurumsal İletişim Ekibi:
- Selin Güler
- Kenan Doğan
- Buket Güvenç Kayılı
- Eser Dural
- Ali Hulusi Öğüt
- Gözde Selimoğlu
Reklam Ajansı: Rafineri
Ajans Ekibi:
- CCO: Emre Kaplan
- Vice President: Erbek Onur
- Executive Creative Director: Can Erdoğan
- Creative Director: Eray Cankır
- Creative Director: Ersel Hira
- Creative Group Head: Sezer Can Keleş
- Copywriter: Asena Üstün
- Copywriter: Kemal Boduroğlu
- Copywriter: Sarp Karagemicioğlu
- Art Director: Eylül Ergin
- Art Director: Ufuk Çiftçi
- Art Director: Kerem Civan
- Business Leader: İrem Altuğ
- Brand Director: Enver Gülpınar
- Brand Manager: Sıla Doğru
- Jr. Brand Manager: Yasemin Ferhatoğlu
- Head of Production: Açelya Ülkümen
- Senior Producer: Eralp Cankır
- Producer: Pırıl Akıncı
- Vice President Strategy: Can Çalışkan
- Head of Strategic Planning: İpek Kardeşler
- Strategic Planner: Ezgi Cumur
- Medya Ajansları: Mindshare, İngage
- Prodüksiyon Şirketi: Yapar İstanbul
- Yönetmen: Fatih Kızılgök
- Müzik: 25m2 Music Production
- Post Prodüksiyon Şirketi: Sinefekt
*Bağımsız global araştırma firması Euromonitor’ın 2023 yılı beyaz eşya adet verilerine göre hesaplanmıştır.