UEFA Champions League ana sponsoru Mastercard ve İstanbul Şehir Hatları A.Ş. 10 Haziran’da İstanbul’da oynanan final maçının coşkusunu şehrin dört bir yanına yaymak adına özel bir iş birliğine imza attı. İş birliği kapsamında, Kabataş İskelesi’nden kalkan Şehir Hatları A.Ş.’ye ait Moda Vapuru, Mastercard marka marşını 2 ve 9 Haziran’da, günün belirli saatlerinde Boğaz’ın simge noktalarında çaldı.
Vapurun kompresörlerine bağlanan akış kanalları sayesinde 53 kornanın aynı anda ses çıkarmasını sağlayan özel bir enstrüman sistemi vasıtasıyla çalınan marş, Tarihi Yarımada açıkları ve İstanbul Boğazı’nın simge noktalarında yankılandı. Boğaz Hattı’nı kullanan milyonlarca İstanbullunun deneyimlediği gösteride, marşa Mastercard arşivinden alınan bir özel beste eşlik etti.
Etkinlik kapsamında yeni bir kampanya tanıtım filmi de hazırlandı. Şehir Hatları A.Ş. işletmesindeki Moda Vapuru’nun etkinlik için hazırlanma sürecini ekranlara taşıyarak başlayan film, gün doğumundan gün batımına kadar devam eden bir sekansta vapurun Boğaz Hattı üzerinde Mastercard marka marşını çalarken görüntülüyor. Film, Galata Kulesi, Dolmabahçe Sarayı, Haydarpaşa Garı, Topkapı Sarayı, Kız Kulesi gibi simge yapıları ekranlara taşıyarak İstanbul’un tarihi ve kültürel yapısını da gözler önüne seriyor. Komputer imzası taşıyan filmin yönetmen koltuğunda ise Barış Sarhan oturuyor.
Kampanya Künyesi
Reklam Ajansı: Kompüter
Aranjör & Müzik Yönetmeni: Robert Murray Jamieson
Müzisyen & Ses Sanatçısı: Christof Schläger
Asistan Ses Sanatçısı: Marjon Smit
Lojistik: Gediz Şarlar
Prodüksiyon Şirketi: Jaguar
Yönetmen: Barış Sarhan
Prodüktör: Tolga Topçu
Yürütücü Yapımcı: Müge Çalış
Görüntü Yönetmeni: Özkan Karaköse
Sanat Yönetmeni: Onur Babacan
Ses Kayıt: Tuna Güler