Tüm dünyada yeni normal konuşulurken UNESCO eski dünyamızın ne kadar normal olduğunu hazırladığı yeni kampanyası “The Next Normal” ile hepimize soruyor…
UNESCO’nun DDB Paris ile birlikte hazırladığı kampanya, kanıksadığımız verilerle oluşan acımasız normalleri bize yeniden hatırlatırken normal ve anormali sorgulatıyor. Her yıl hava kirliliğinden 8.8 milyon insan hayatını kaybediyor, aşısı 43 yıl önce bulunmuş olmasına rağmen her 39 saniyede bir çocuk zatürreden hayatını kaybediyor ya da önde gelen bir influencer sosyal medyadaki tek bir paylaşımı için 1 milyon dolardan fazla kazanırken, her 5 çocuktan 1’i okula gidemiyor. Dünyamız için tüm bunlar normalken elbette pandemi sürecinde Himalayaların zirvesinin gözükmesi, bilim insanlarının ve teknoloji şirketlerinin kaynaklarını birbiriyle paylaşması, mobil operatörlerin Afrika’ya ücretsiz online eğitim götürmesi anormaldi.
Geri dönmek istediğimiz normal bu mu?
UNESCO kampanyasını işte bu soruya yanıt olabilecek bir sloganla bitirdi “Şimdi daha iyi bir normal yaratma şansımız var”