KFC İspanya, Mayorka’daki restoran açılışına dikkat çekmek için benzersiz bir kampanya yaratarak Ikea gibi davrandı.
KFC logosunda radikal değişim
KFC, geçtiğimiz hafta İspanya genelinde popüler olarak “Ikea’nın olduğu yer” olarak bilinen Balear Adası’nda dördüncü restoranını açtı. Restoran açılışını duyurmak ve yerel halkın dikkatini çekmek için Madrid ajansı PS21, halkın Ikea sempatisinden yola çıkarak hem KFC logolarını sarı ve mavi renklere boyadı hem de yazı tipografisini Ikea’yı anımsatacak biçimde konumlandırdı.
Kampanyanın sosyal medya iletişiminin Twitter ayağına Ikea’dan espirili yanıt gecikmedi. #PolloPollo etiketini kullanarak insanlara ünlü HUVUDROLL köftelerinin nerede olduğunu hatırlattığı için teşekkür etti. Markaların Twitter’da esprilerle dolu sohbeti bir milyondan fazla gösterim ve 6000 etkileşim elde etti.
Kampanya hakkında KFC İspanya Marka Müdürü Beatriz Martinez, “Yeni restoranın açılışı, bölgenin sakinlerine daha yakın olmak için bir fırsat. Bu yüzden onların günlük hayatlarının bir parçası olmamızı sağlayacak yerel içgörüler bulmaya çalışıyoruz” dedi.