Koton, gençlerin giyim tercihleriyle ilgili karşı karşıya kaldığı önyargı ve etiketlemeleri, “saygı” temelinde ele aldığı reklam kampanyasında “Şimdi Herkese Saygı Moda ” diyor.
Reklam filminde, mini etekli bir genç kızın Etiket Fabrikası’na girişi sonrasında, “Bunu mu giyeceksin”, “Fazla göze batıyorsun”, “Gece gece böyle mi çıkacaksın” sesleri yükseliyor. Genç kızın gülümseyerek ve seslere aldırış etmeyerek fabrikanın içine kadar girmesiyle, fabrikada “İzinsiz giriş” uyarıları ve alarmları yükseliyor. Genç kızın, sesleri susturmak için uyarı kolunu çekmesi ve “Etiketleri Çıkar” şarkısının fabrikada yankılanmasıyla, herkes birbirine saygılı olduğunda giyim alışkanlıklarının önyargıları kırabileceği etkili bir şekilde işleniyor.
Etiket Fabrikası ile sembolize edilen kalıp yargıların ve giydikleri yüzünden insanları etiketlemeye son vermenin ancak insanların birbirine saygı duymasıyla gerçekleşebileceğini, yine sembolik etiketleri yırtılarak gözler önüne seriyor.
Reklam filminde vurgulanan önyargılar ve etiketler, gençlerin giyim seçimlerini belirleyen kodları anlamak için 15-27 yaş aralığındaki gençlerle yapılan 9 ayrı focus gruptan elde edilen sonuçlara dayanıyor.
Reklam Künyesi:
Reklamveren: KOTON
Reklamveren ekibi: Büşra Miray Müftüoğlu, Gizem Gürzoğlu, Tuğba Kurnaz, Emre Eralp, Gamze Ataman
Reklam Ajansı: TBWA\Istanbul
CCO: İlkay Gürpınar
ECD: Volkan Karakaşoğlu
Yaratıcı Ekip: Eser Yazıcı, Serdar Güngör, Harun Sevinç
Marka Ekibi: Ömer Üstündağ, Müge Bozkurt, Ezgi Sezar, Sedef Bolat
CSO: Toygun Yılmazer
Genel Müdür Yardımcısı: Tuğyan Çelik
Stratejik Planlama Ekibi: Özgün Özkalay, Yunuscan Hısımcıl, Can Değerli
Prodüksiyon Ekibi: Volkan Alkan, Zeynep Hacıalioğlu, Evrim Saraçoğlu
Prodüksiyon Şirketi: Autonomy
Yönetmen: Enis Baruh
Müzik: Jingle House