Marka ve pazarlama iletişimini çeşitli kanallarla ve çok yönlü olarak gerçekleştiren Lipton Ice Tea, marka entegrasyonu için Ölümlü Dünya 2 filmini seçti. Film çekimleri tamamlandıktan sonra gerçekleştirilen entegrasyon son yılların en başarılı çalışmalarından birine dönüştü.
Kuşkusuz Ölümlü Dünya 2, ilk filmin yarattığı büyük başarının ardından heyecanla beklenirken filmin gişede nasıl bir performans sergileyeceği de merak konusuydu. Zira, Covid pandemisiyle birlikte düşüşe geçen sinema gişeleri, sayısı her geçen gün artan OTT platformların yoğun içerik ve pazarlama faaliyetlerinin de etkisiyle toparlanamıyordu. Türkiye’de 2017’de sinema salonları 71 milyon kişiyi ağırlarken bu sayı 2023 yılında 31 milyon kişi olarak kayıtlara geçti. Bu durum, zaten sınırlı sayıda gerçekleşen markalı film entegrasyonlarını neredeyse rastlanmaz hale getirmişti.
Bu koşullarda Lipton Ice Tea’nin Ölümlü Dünya 2 filmine entegrasyonu cesur bir tercih olarak öne çıktı. Ancak bu tercihi cesur kılan yalnızca düşük seyreden gişe hasılatları değil aynı zamanda filmin hâlihazırda çekilmiş, prodüksiyonun tamamlanmış olmasıydı.
Buna rağmen sonuç hayli başarılı oldu. Komedi anlayışına yeni bir soluk getiren ve kült olan Ölümlü Dünya serisinin ikinci filmi Ölümlü Dünya 2, 1,6 milyon izleyici sayısını aşarak komedi janrında 2023’ün en popüler sinema filmi oldu.
Lipton Ice Tea’nin Ölümlü Dünya 2 entegrasyonu için ajansı NaysWorks ile belirlediği strateji 5 aşamadan oluşuyordu:
- Filme CGI (Computer Generated Imagery) yoluyla entegrasyon:
- Çekimi tamamlanmış bir filme pasif entegrasyon yoluyla dahil olmak için beş farklı okazyona odaklanıldı: Evde toplu yemek, toplantı, kafe, misafirlik ve dış mekân sahneleri seçildi.
2. Filmin oyuncularıyla güçlü sosyal medya içerikleri hazırlanması:
- Filmdeki tek kadın oyuncu olan İrem Sak ve son dönemde adından sıkça söz ettiren Giray Altınok ile dijitale özel ikişer tanıtım filmi çekildi.
- İçeriklerin biri Instagram Reels, diğeri ise TikTok’ta popüler olan akımlara göre tasarlanarak uygulandı.
3. Online yemek platformu aktivasyonu:
- GetirYemek anasayfasında bir banner ile filmdeki ikonikleşmiş Anadolu Tat 1071 restoranı yaratılarak, menüsünde Lipton Ice Tea’ye yer veren markalara yönlendirme ve promosyon yapıldı.
4. Gala entegrasyonu
- Anadolu Tat 1071 restoranı filmdeki ikonikleşmiş konumuyla, gala alanı olarak seçilen Kanyon Cineverse sinemasının her iki girişine kuruldu. Bu alanlarda markanın soğutucuları bulunuyordu. Davetliler gece boyunca Lipton Ice Tea’li restoran bölümünde ağırlandı.
- Lipton Ice Tea, popüler filmin hayranlarına sosyal medya üzerinden gala davetiyesi ve imzalı poster hediyesi vererek tüketici aktivasyonunu da proje kapsamına dâhil etti.
5. Oyun içi entegrasyon:
- En çok dikkat çeken çalışmalardan biri de film içi entegrasyonla oyun içi entegrasyonun birleştirildiği “GTA V Ölümlü Dünya V Lipton Ice Tea” entegrasyonu oldu.
- GTA’da özel bir server içerisinde Ölümlü Dünya 2 evreni kuruldu. Filmin başrol oyuncuları ve kült kırmızı panelvanı birebir tasarlanıp bu evrendeki yerini aldı. GTA V’in şehri olan Los Santos Lipton Ice Tea’nin görselleriyle donatıldı.
- Twitch’te gerçekleşen canlı yayında yüzlerce gamer bu özel GTA V deneyimini yaşadı ve oyunda yer alan Lipton Ice Tea kamyonlarını bulan gamer’lar, GetirYemek’ten 200’er liralık hediye çekleri kazandı.
Lipton Ice Tea’nin Ölümlü Dünya 2 filmine entegrasyonu, çekimi tamamlanmış bir sinema filmine bir markanın en yaratıcı şekilde nasıl entegre olabileceği üzerine ses getiren bir örnek oldu.