COVID-19 salgınının hepimizi sosyal ve kurumsal hayatlarımızı evlerimize taşımaya zorunlu bırakmasıyla birlikte, birçoğumuz bir salgının daha esiri olduk: Zoom yorgunluğu! Stressiz, aralarında kendimize ayırabileceğimiz bolca vaktin bulunduğu yüz yüze etkileşimin yerini bir türlü tutamayan Zoom ve benzeri programlar üzerinden sürdürülen toplantılar, tarifi zor bir yorgunluğa neden oluyor. Zoom yorgunluğunun çaresi ise TBWA\London ve The Book of Man iş birliğinden geliyor.
TBWA\London ve The Book of Man hayatın tüm kaoslarının sesini kaydetmiş desek yanılmış olmayız. Bu Zoom yorgunluğuna nasıl mı çare olacak? Elbette önceden kaydedilmiş bu sesleri video konferanslarınızın ortasında oynatmanız ve toplantıdan ayrılmak için bir bahane üretmenizle!
Yorgunluk, özellikle psikolojik rahatsızlıklarla baş edenlerimiz için kişisel bakımın en büyük düşmanlarından biri haline geldi. Oysa kendimizi sıkışmış ve yorgun hissettiğimizde ekranlardan bir adım geriye çekilmek ve kısa bir yolculuğa çıkmak bile artık güvenli değil.
İdeal bir dünyada; yorgun hissetmek işlere ara vermek için geçerli bir neden olurdu. Ancak ne yazık ki gerçekliğimiz bu şekilde yürümüyor. Bunun farkında olan TBWA\London ve The Book of Man, ara vermek için bir gerekçeye ihtiyacımız olduğunu kabulleniyor.
Dünya Mental Sağlık Günü ile aynı zamana denk gelen kampanyası “Sound the Excuse” ile tek bir web sitesinde ekranlarda süren herhangi bir toplantıdan müsaade istemek için tüm gerekçelerin seslerini toplayan TBWA\London ve The Book of Man, seslerin vehameti konusunda da yaratıcılığını konuşturmuş: kapsamlı ses kataloğu bir bebeğin ağlama sesinden duman dedektörünün alarmına, camdan içeri giren bir güvercinden bir inek sürüsünün ayak seslerine kadar opsiyonu barındırıyor.
Kampanyanın YouTube üzerinden yayınlanan bir dakika uzunluğundaki spotu stresle başa çıkmakta zorlanan video konferans katılımcılarının toplantıdan çıkmak için katalogdan klipler oynattığı durumları ekrana getiriyor. Arı sürüsü baskını, bağırsak rahatsızlığı ve bir helikopterin iniş sesi de dahil olmak üzere, toplantıdan ayrılmayı kabul edilebilir kılmanın da ötesinde zorunlu hale getiren sesler, dile getirmekte zorlandığımız bu yorgunluğumuzda yalnız olmadığımızı gözler önüne seriyor.
Kampanya, asıl mesajına uygun olarak, sadece dijital ortamla da sınırlı kalmadı. İlüstratör Alejandro Parrilla Galan’ın katalogda yer alan tüm bahaneleri yorumladığı renkli eserleri, Zoom yorgunluğundan mustarip bireyleri kampanyanın web sitesine yönlendiriyor.
The Book of Man kurucu ortağı Mark Sandford, “İnsanlar adaptasyon süreçlerinin zorluğunu ve her gün mücadele etmek zorunda oldukları sorunlar hakkında hiç bu kadar açık olmamıştı” diyor. Sandford, kampanyanın asıl mesajı olan her daim iyi hissetmemenin normal olduğu olgusu (“it’s ok to not be ok”) hakkında ise Zoom yorgunluğuna bu kadar açık bir şekilde değinmenin, salgınla birlikte gelen yeni yaşam şekillerine adaptasyon süreçlerine ışık tutacağını umduklarını belirtti.
Kaynak: Adweek