Back to School’un Yıldızları…
Okula dönüş kampanyasının başarılı olmasının en önemli şartının dönemin içgörüsünü çok iyi koklamak olduğunu bilen markalar, hedef kitlelerinin ilgisini çekmek, beklentilerini karşılamak için kıyasıya bir rekabete giriyor. Peki, bu rekabette kimler fark yaratıyor?
az sezonu bitip, sonbahar sezonuyla beraber okulların da açılmasıyla Back to School, yani okula dönüş sezonu canlanarak, pazarı hareketlendiriyor. İhtiyaçlar şimdiden belirlenmeye başladı. Okul kayıt dönemiyle birlikte ebeveynler de okul alışverişlerine başladı. Markalar da bu duruma kayıtsız kalmayıp, kıyasıya rekabet içine giriyor. Bu dönemde tüm markalar, yakalayacağı hedef kitleler için çeşitli kampanyalar düzenliyor ve bu dönemi fırsata çevirmeyi hedefliyor. Doğru öngörülerle yapılan hamleler sonucu üretilen reklam kampanyalarıyla yapılan pazarlama hamleleri, markaların satışlarında oldukça büyük artışa neden oluyor. Bu rekabette kullanıcıların ilgilerini taze tutmak, satışa yöneltecek çözümler üretmek de markaların reklam kampanyalarında yaratıcı olmalarını sağlıyor.
Okula dönüş kampanyasının başarılı olmasının en önemli şartının dönemin içgörüsünü çok iyi koklamak olduğunu bilen markalar, hedef kitlelerinin ilgisini çekmek, beklentilerini karşılamak için kıyasıya bir rekabete giriyor. Okul çağındaki çocuklar moda ve popülerliğe dikkat ederken ebeveyn-ler ekonomik olması ve ihtiyacı karşılamasını önemsiyor. Okula dönüş kampanyaları hem çocukları hem de ebeveynleri aynı derecede yakalayabildiği ölçüde başarılı oluyor.
“Çocuklar okula dönüş döneminde ne gibi beklentilere giriyor?” sorusunun ilk cevabı basit: Okula aidiyet duymalarını önleyecek kaygılarından kurtulmak… Çocukların günümüz tüketim toplumunda okuldaki sosyal çevrelerinde dikkat ettikleri en önemli şey, ihtiyaçlarının tam karşılanması ve sosyal çevrelerinde kabul görmektir. Çocukların ihtiyaçlarını eksiksiz ve dönemin modasına uygun tamamlaması okul dönemindeki kaygılarını da azaltıyor.
Globalde kimler neler yaptı?
Çocukların tüketici olarak sosyalleşme süreçleri alışveriş esnasında oluşan bilgi ve deneyimlerini yansıtacağından, markalar çocuklarda bu algıları oluşturabilmek adına kampanyalarını geleceğin tüketicilerine sadakat oluşturacak şekilde yürütüyor.
Peki, markalar bu dönemde tüketicilere neler sunuyor?
Geçtiğimiz yıl Apple globalde okula dönüş döneminde tüketiciye, “Sınıfta kullanmak için mükemmel donanımı bulun’’ diyerek, bilgisayar satışlarına yönelik bir iletişim izlemişti.
Canon ise “Yeni Yıl İçin Yeni Cihaz” kampanyasını başlatmıştı. Tüm ürünlerini öne çıkardığı bu kampanyada, ürünlerini okul dönemiyle bağdaştırmıştı.
İhtiyaçlar, yaşam tarzları ve talepler ülkelere göre değişiklik gösterdiğinden global markalar okula dönüş kampanyalarında genel bir reklam stratejisi izlemekten ziyade her bölgenin iç dinamiklerini dikkate alan kampanyalar üretiyor.
Yerli markalara bakıldığında ise geçtiğimiz dönemlerde ülkemizde okula dönüş döneminde ilgi çeken ve başarılı olan kampanyalar şöyle sıralanıyordu: Casper Bilgisayar “Çocuklara okula dönüş hediyeleri Casper’dan’’ diyerek, çocukların ve gençlerin ilgilerini çekebilecek dijital bir kampanyaya imza atmıştı. Düzenlediği yarışmayla yazıcı ve bilgisayar hediye eden Casper, bu dönemde hem satın almaya eğilimli kitleye yönelik bir marka sempatisi oluşturmuş hem de hedef kitleye direkt ulaşmıştı.
Kırtasiye ürünleri zirvede…
Maximum Kart ise indirim ve taksitlendirmelerini okula dönüş dönemine bağlayarak okul alışverişlerinde kullanmaya yönelik indirim ve taksitlendirme yaptığını duyurmuştu.
TTNet geçtiğimiz dönemlerde en başarılı okula dönüş kampanyasını sürdürmüş markalardan biri. Yayınladığı bir mikrositeyle ebeveynlere kolaylık sağlayacak bir hizmet sunarak marka sadakatini güçlendirmiş ve ihtiyaç karşılamaya yönelik rakiplerinden bir adım öteye geçmişti. Sadece ürün iletişimi ve kampanya duyuruları olarak değil mizahi dille de okula dönüş kampanyası yürüten markalar mevcut. Daha çok gençlere yönelik stratejilere sahip markalar okula dönüş iletişimlerinde bu yolu seçiyor.
Okula dönüş döneminde öne çıkan ürünler arasında başı kırtasiye ürünleri ile beraber, giyim, küçük elektronikler, telefon, bilgisayar ve yazıcı çekiyor…
Çocuklar ve gençler okul döneminde ihtiyaçlarına yönelirken popüler oluşu, dönemin modasına uygunluğu ve markanın prestiji gibi konulara fazlasıyla önem veriyor. Markalar da bu durumu okul dönemi öğrencilerinin beklentileri doğrultusunda kampanyalarına yansıtıyor.