Çocuklara yönelik pazarlamada ebeveynler hedeflenmeli
Son dönemde ölçümleme adına meydana gelen bazı gelişmeler internet reklamcılığını daha cazip bir konuma soktu. Ancak ROI ölçümlemeleri 13 yaş altı hedeflemeye izin vermiyor. Ayrıca çocukların internette yaşlarını büyük göstermesi de söz konusu… Dolayısıyla Kids Marketing alanında yatırımların geri dönüşünün incelenebilir olması için reklamların anne babaları hedefleyerek verilmesi gerekiyor
Rekabet ve pazardaki değişimler gün geçtikçe özellikle reklamcılık alanındaki bazı yeniliklere ayak uyduruyor. Yeni pazarlama yaklaşımları ve pazarlama araçlarının farklılaşması internet mecrasını da bir pazar haline getirdi. İnternet reklamcılığı günümüzde geleneksel reklamlardan çok daha tercih edilen bir hale geldi. Bu durumun oluşmasında daha ekonomik olması ve ölçümlenebilir olması da çok etkili. Özellikle offline reklamlara göre daha ölçümlenebilir olması markaların pazarlama taraflarının daha net sonuçlar görmelerine imkan sağlıyor. İnternet reklamcılığında sosyal ağların da devreye girmesiyle beraber birçok avantaj oluştu. Bu avantajların arasında şüphesiz ki en önemlileri arasında tanıtımı yapılan ürün ya da hizmetin daha fazla kullanıcıya ulaşıyor olması ve tanıtımların daha kolay yapılıyor olması yer alıyor. Bu durum Kids Marketing konusunda biraz daha farklı. Dengeler bu durumda değişiklik gösterebiliyor. Direkt çocukları hedefleyen reklamların hedeflemesini yapmak internet reklamcılığında daha zor gerçekleşen bir durum. 13 yaş altını hedeflemeye izin vermeyen internet reklamcılığı, 18 yaş altı hedeflemelerde de kriter sınırı koyuyor fakat bu kriterlerin ne kadar tuttuğu ölçümlenemiyor.
Çizgi filmler ve çocukları ilgilendiren oyunların reklamlarını yapmak internet mecrasında doğru hedef kitleye ulaşabilme ve ölçümlenebilme açısından her zaman daha zor.
Çocuklara yönelik online pazarlama oldukça zor
Return on Investment kelimelerinin kısaltması olan ROI ölçümlemesi, sosyal medya pazarlaması için yapılan harcamaların ve reklama ayırılan zamanın markaya geri dönüşünü ve verimliliğini ölçer. Sosyal medya üzerinden yapılan tüm harcamaların markaya geri dönüşü olarak tanımlanan bu hesaplama yöntemiyle Kids Marketing konusunda yanıltıcı olmayan veriler elde etmek için yapılması gereken çok basit: İnternet reklamlarının anne ve babaları hedefleyerek verilmesi. Bu şekilde verilen reklam, istenen hedef kitlenin karşısına çıkacak ve ölçümlemesi daha doğru yapılabilir. Çoğu çocuk sosyal medya üzerinde özellikle de oyunları oynayabilmek adına yaşlarını büyük gösteriyor. Bu da sadece çocukların karşısına çıkması istenen reklamların doğru hedef kitleye her zaman ulaşmayacağı anlamına geliyor. Diğer reklam hizmetlerine göre daha fazla ve daha hızlı yayılma gösteren internet reklamları, Kids Marketing söz konusu olduğunda daha da zorlaşıyor. Çizgi filmler ve çocukları ilgilendiren oyunların reklamlarını yapmak internet mecrasında doğru hedef kitleye ulaşabilme ve ölçümlenebilme açısından her zaman daha zor. Ulaşabileceğiniz kitle sayısı açısından ise çok daha az.
Kids Marketing konusunda hizmet veren firmaların internet üzerinde yapacakları reklamları anne baba hedefleyecek şekilde kurgulamaları hem erişim hem de ölçümleme anlamında daha verimli sonuç verir. Yine de direkt çocukların karşısına çıkması istenen reklamlar konusunda dijital alternatifler arayan birçok marka bulunuyor. Sosyal medya mecrasını dışarıda tutarak internetin başka alanlarında bu şekilde reklamlar vermek, hedef kitleye biraz daha yaklaşmayı sağlayabilir. Yapılan araştırmalara göre, günümüzde çocukların, telefon, tablet ve bilgisayarlara olan düşkünlüğüne rağmen direkt çocukları hedefleyen reklamların ağırlıklı olarak televizyonlarda bulunması ölçümlemeyi ve hedeflemeyi devreye soktuğumuzda hiç şaşırtıcı bir sonuç değil. Çocuk ürünlerinin tutucu bir tarafının olması ve internetin reklam kurallarına uygun olmaması internet mecrasını çocuk hedeflemekte zorlaştırıyor. Yine de tüm bunlara rağmen Kids Marketing gün geçtikçe internet alanında daha fazla yer alıyor.
Ölçemediğinizi yönetemezsiniz
İnternet reklamlarının markalar tarafından tercih edilmesinin temel sebebi kolay erişim ve hızlı yayılımın yanında, ayrılan bütçenin de verimli ve ekonomik kullanılması. Kids Marketing konusunda reklam verecek olan markalar bu konuyu da göz önünde bulundurduklarında, çocuk hedeflemesi yapmak yerine reklamlarını anne baba hedeflemesi yapacak şekilde kurgulamalı. Böylece internet reklamcılığının tercih sebebi olan reklam verenin parasının boşa gitmemesi ve karşılığını verimli şekilde ölçümleyebilmesi gerçekleşir. İnternet alanında ölçümlenecek şekilde reklam vermek için dikkat edilmesi gerekenler bunlar. Ne de olsa “Ölçemediğinizi yönetemezsiniz…”