Reklamcılar Derneği’nin gündeminde insan kaynağı yönetimi var
Reklam ve pazarlama sektörü, doğası gereği sürekli devinim halinde olan bir sektör. Sektörümüzde en dinamik olanın hayatta kaldığını, geliştiğini, daha da önemlisi parladığını biliyoruz.
Sektörümüzde, tüm paydaşların kendilerini düzenli olarak yenilemesi esas. Bu yenilemenin merkezinde üç ana başlık bulunduğunu söyleyebiliriz:
- Takipte olmak: Dünyadaki gelişmeleri, sosyal, politik ve kültürel gündemi takip etmek…
- Farkında olmak: Popüler kültürün farkında olarak zaman zaman el ele yürümek, yeri geldiğinde eleştirel bakış açısıyla topluma yön vermek…
- Ayak uydurmak: Teknolojiyi yakalamak, erken benimseyen olmak, hatta önderlik etmek…
Reklam ve pazarlama sektörünün tüm endüstrilerin bir parçası olması, günlük hayatın her alanında var olması, her zaman direkt insana dokunması yukarıda bahsettiğimiz başlıkları bir arada gerçekleştirmesi sayesinde oluyor.
Peki, bunu nasıl başarıyoruz? En büyük değerimiz olan insan kaynağımız ile…
Reklam ve pazarlama sektörünün merkezinde insan var. Üretimimizde de ürünümüzde de…
2022’de neler oldu?
Araştırmalar
Yönetim Kurulumuzda da uzun zamandır üzerine konuştuğumuz ve çözüm arayışı içinde olduğumuz yetenek krizi ve dijitalleşmenin etkileri üzerine iki önemli araştırma gerçekleştirdik.
Birinci araştırma, Marketing Türkiye ve FutureBright ortaklığında, ajans çalışanları, ajans yöneticileri ve reklamverenlerin katılımıyla gerçekleştirdiğimiz “Yetenek Araştırması…” Bu araştırmaya göre:
- Ajanslar deneyimli çalışan ve yeni yetenek bulmakta güçlük çekiyor.
- Ajans çalışanları çalışma koşullarını iyileştirmek istiyor.
- Reklamverenler ajanslarını çok önemli bir iş ortağı olarak görüyor.
2023 yılında bu sonuçlarla ilgili somut adımlarımızı planlıyoruz.
İkinci araştırma Dijital Pazarlama İletişimi Platformu (DPİP) olarak – RD, RVD, IAB ve MMA -gerçekleştirdiğimiz “Pazarlama İletişimi ve Reklam Sektöründe Dijital dönüşüm ve Kültürel Değişim Araştırması…” reklamveren, reklam ajansı ve mecra temsilcilerinin katılımıyla, sektörün geleceğini inşa ettiğimiz bu araştırma devam ediyor, çıktılarını yeni yılda paylaşıyor olacağız.
Yeni yetenek eğitimleri
Birçok ajansın kendi iş yapış modelleri doğrultusunda hazırladığı ve sürdürdüğü stajyer eğitim programları bulunuyor. Ancak Reklamcılar Derneği olarak uzun zamandır hedefimiz, sektöre makro bakış açısı sağlayarak mesleki eğitim verecek bir program hazırlamaktı.
Reklamcılar Derneği’nin de desteğiyle, Reklamcılık Vakfı önderliğinde AdCampus eğitimleri Aralık ayında başladı.
Artık sektörün, “reklamcılık 101” olarak nitelendirebileceğimiz, bu alanda çalışmak isteyen genç yetenekler için nitelikli bir eğitim içeriği var. Makro bakış açısıyla sektörün her noktasını öğrenen gençler, bu eğitimin ardından ilgilendikleri alanda detaylı eğitim alarak profesyonelleşme yolunda adım atabilecekler. Tüm sektörü 2023’te bu eğitimlere destek vermeye davet ediyorum.
Çalışma modelleri
Pandeminin getirileri artık sektör normaline dönüştü. Adaptasyonu yüksek bir sektör olduğumuz için online, fiziksel, hibrit gibi çeşitli modellerle çalışmaya alıştık. Her kurumun kendi kültürü doğrultusunda kendi formatlarını yarattığını söylemek doğru olur. Reklamcılar Derneği üye ajansları arasında dört ana model olduğunu söyleyebiliriz:
- Ekiplerini gruplara bölerek dönüşümlü şekilde ofise gidenler,
- Hibrit yapıya geçenler,
- Her ekibin kendi çalışma sistemini yarattığı versiyonlar (2 gün ofis, 3 gün ev gibi…),
- Fiziksel ofisini tamamen kaldıranlar…
Bu formatların merkezinde tabii ki insan kaynağı yönetimi var. Her ajans kendi ekiplerine en uygun çözümü bulmak için çalışıyor.
Reklamcılar Derneği olarak üyelerimizle buluşmalar geçekleştiriyor ve deneyimlerimizi birbirimizle paylaşıyoruz. Bu buluşmaları ve paylaşımları yeni dönemde de sürdüreceğiz.
Medya yatırımları ve sektörün sağlıklı büyümesi
Bildiğiniz gibi Reklamcılar Derneği önderliğinde sektör STK’larıyla birlikte, Türkiye Medya ve Reklam Yatırımları Raporu’nu yılda iki kez açıklıyoruz. Sektöre ve reklamverenlerin yıllık yatırım planlarına yön veren bu rapor, sektör büyüklüğünü kayıt altına alıyor.
Medya yatırımlarının, reklam ve pazarlama sektörünün sağlıklı büyümesinin Türkiye ekonomisine olan katkısı tabii ki çok değerli. Sektörümüz özelinde ise bu büyümenin ve yatırımın insan kaynağına aktarılması, var olan insan kaynağının refahı ve yeni yetenekler için sektörün çekici kılınması özelinde kullanılması çok önemli.
2023 yılı için reklam ajansı-reklamveren ilişkisinin maddi ve manevi çerçevede güçlenmesini ve reklam üretiminin ve reklama yapılan yatırımın artmasını temenni ediyorum.