İşlerimiz EPICA’da altın için mücadele ediyor!
Bu yıl EPICA’da geçtiğimiz yıldan daha çok ajans ve iş yarışıyor. Adında geçtiği gibi sadece bir Avrupa yarışması değil. Bu yıl ki büyümenin gerisinde de Kuzey Amerikalı ajansların EPICA’ya daha çok itibar etmesi yatıyor. Bu nedenle EPICA tüm dünyada giderek dikkat çekiyor.
Yarışmaya en yoğun katılım yine geleneksel mecralarda olmakla birlikte dijital&mobil kategorisi neredeyse geleneksel mecralar kadar katılım almış. 66 ülkeden 3 bin 422 işin katıldığı Türkiye’den de 15 ajans 82 işle yer aldığı EPICA’da bizden işler göz dolduruyor.
Amsterdam’da heyecan dorukta
28 kez Paris’te yapılan EPICA jürisi bu yıl ilk kez Amsterdam’da. Andrew Rawlins’in kurucusu olduğu EPICA geçtiğimiz yıl dünyanın en büyük reklam portallarından Aforum’a satılmıştı. Adforum iddialı bir platform. Tüm dünyadaki ajanslarla bağlantılı ve yaptıkları işler üzerinden tanınmalarını sağlıyor. Yarışmaları takip ediyor, başarılı işleri öne çıkarıyor. Kuruluşunda bu yana süregelen kural ve süreç yaklaşımını daha yenilikçi bir bakış açısıyla yorumlayan EPICA’nın koordinatörlüğünü bizde de Moda Maralar ve Medya Abideleri (ROTA Yayınları) adlı kitaplarıyla Türkçe’ye kazandırdığımız deneyimli gazeteci Mark Tungate yapıyor.
EPICA’da 2 turlu seçim yapılıyor. Ön jüri tüm işlere bakarak tam olmasa da bir nevi kısa liste hazırlıyor. Ön jüride Avrupa’nın pek çok ülkesinden yine uzmanlığı pazarlama ve pazarlama iletişimi olan gazeteciler yer alıyor. Büyük jüride ise 43 ülkenin temsilcileri var. Bu yıl görüyorum ki temsil sayısı hem artmış hem de dünyanın doğusuna ve güneyine doğru genişliyor. Bir süre sonra ismindeki Avrupa’nın, Avrupalı tanımı sadece logoda geçen bir tanımlama olacak.
Bizden katılan işlere gelince; ön jüriyi geçenlerin sayısı oldukça fazla. Katıldıkları kategorilerde şansları olduğu da görülüyor. Günün ilerleyen saatlerinde iyi haberler alabileceğimizi düşünüyorum.