Küçük işletme sahipleri için LinkedIn’in önemi
LinkedIn büyük ve kurumsal firmaların neredeyse hepsinin önemini kabul ettiği ve kullandığı dünyanın en büyük profesyonel platformu.
Büyük firmalar için önemi genelde kabul edildiği için biz bu sefer zorlu piyasa koşullarından daha çabuk etkilenen küçük firmaların sahipleri için LinkedIn’e yakından bakmak istiyoruz. Çünkü bu platform onlar için de sayısız fırsat sunuyor.
Öncelikle küçük bir işletme sahibi olarak henüz LinkedIn’i kullanmaya başlamadıysanız, işletmenizin potansiyelinin oldukça önemli bir kısmını henüz hiç kullanmamış olduğunuzu belirtmek isteriz. LinkedIn’e nasıl gireceğinizi ve en etkin şekilde nasıl kullanacağınızı bilmiyorsanız bu blog ile bir başlangıç yapabilirsiniz.
Sizler için bu konuyu 3 ana başlıkta özetlemeye çalıştık. Gelin bu başlıklara yakında bakalım;
- Sektörünüzde Bir Otorite Olun
LinkedIn’de işletmenizin bilinir ve güçlü bir duruşa sahip olmasını istiyorsanız işletme sahibi olarak sizin bireysel markanızın önemini kabul etmek zorundasınız. Çünkü günümüzün tüketici alışkanlıkları gösteriyor ki müşteriler işletmelerden değil, kişilerden alışveriş yapıyor.
Bireysel markamızı LinkedIn’de oluşturmak için sektörümüzde bir otorite olduğumuzu kanıtlamalıyız. Bu sayede potansiyel müşterilerimizin bireysel markamıza duyduğu güven işletmemiz için satışa dönebilir.
LinkedIn’de kuracağınız ilişkiler ile uzmanlığınızı kanıtlayabilir, kişilerin sizi sektörünüzde bir otorite olarak kabul etmesini sağlayabilirsiniz. Bunu yapmanın en güzel yollarından birisi uzmanlığınızın bir kısmını ihtiyacı olan kişilere ücretsiz olarak sunmaktır. Bunu yaptığınızda kişiler için karşılıksız değer sunan önemli bir profesyonel olacaksınız ve bu iyiliğiniz sayesinde sizi ve markanızı hiç unutmayacaklar.
Bireysel markanızı kanıtlamak için diğer yöntemlerden birisi ise LinkedIn gruplarını aktif kullanmaktır. Benzer sektör ve ilgi alanlarınızın olduğu kişilerin bulunduğu gruplara girerek buralarda aktif olmanız önemli. Gruplarda düzenli olarak sektörden haberler ve ilgili içerikleri yorumunuzla birlikte paylaşarak fikirlerinizin kitlelere yayılmasını sağlayabilirsiniz. Ayrıca bunu diğer paylaşımlara yapacağınız yorumlar ile de başarabilirsiniz.
- Ortaklıklar Oluşturun
LinkedIn işletmenizin gücünü artıracak yepyeni ortaklıklar ve iş birlikleri bulmak için çok ideal bir platformdur.
Örneğin, bir emlak işletmeniz varsa komisyoncular, sigorta acenteleri ya da müteahhitler ile ortaklıklar geliştirebilirsiniz. Bu kişilerin bulunduğu gruplara girerek kişileri ağınıza eklemeye çekinmeyin. Gruplar dışında bu kişileri arama çubuğundaki filtrelemeleri kullanarak da bulabilirsiniz.
Ağınıza kattığınız potansiyel ortağınıza direkt iş birliği isteğinize yönelik mesaj atmadan önce bir süre takipte kalıp paylaşımlarını inceleyin, beğenin hatta yorum yaparak sizi fark etmesini sağlayın. Bunu yaptıktan sonra tanışmak için kişiye ulaştığınızda sizi hatırlayacağı için daha pozitif yaklaşacak ve işiniz daha kolay olacaktır.
- Potansiyel Müşteri/Satış Yaratın
Son olarak LinkedIn’de işletmenizin satış gücünü artırmak için müşteriniz olabilecek potansiyel kişileri platform aracılığıyla keşfetmeye başlayın.
Bunu yapmanın en kolay yollarından birisi hali hazırda müşteriniz olan kişilerle etkileşim halinde olan kişileri gözlemlemektir. Bu yüzden sizden memnun olan müşterilerinizi muhakkak ağınıza katın ve onların bağlantılarını ve içerikleriyle etkileşime giren kişileri inceleyin. Çünkü sizden memnun kalmış eski müşterileriniz sayesinde bu kişilerle de ortak yönler bulabilir, müşterilerinizin referansı sayesinde sizi satışa götürecek ilişkiler geliştirebilirsiniz.
Unutmayın, doğrudan satış yapmaya çalışmak hiçbir platformda olmadığı gibi LinkedIn’de de etkili bir yöntem değildir. Bahsettiğimiz her konunun temelini platformda geliştireceğiniz ilişkiler oluşturur. Bu yüzden LinkedIn’de işletmenizi güçlendirmek adına satış kokan paylaşımlar yapmaktansa ilişkilere odaklanın ve daha uzun soluklu fırsatlar geliştirin.